..: Jízdní řád 2015 v Plzeňském kraji :..

RegioSharky na trati Plzeň – Domažlice, foto: JirkaŠPlzeň - Nový jízdní řád, který vstoupí v platnost již tuto neděli, 14. prosince, přinese velké množství změn do železniční dopravy v Plzeňském kraji. Zcela nový dopravní koncept se zavádí na trati 170 mezi Plzní a Chebem, kde dochází v podstatné části trasy ke zrušení zastávkových osobních vlaků a jejich nahrazení zrychlenými spěšnými vlaky. Pozitivní změna jistě přichází pro cestující jezdící po lokálce do Bezdružic, kde budou nově téměř všechny vlaky vedeny jako přímé již z Plzně. Naopak na tratích Svojšín - Bor či Staňkov - Poběžovice bude provoz v některých dnech v týdnu výrazně či zcela utlumen. Celkově ujedou vlaky v Plzeňském kraji v příštím období o 4,8 procenta kilometrů méně, k podobné redukci přitom došlo i v loňském roce, kdy byly vlaky omezeny o 5,6 procenta.

Spěšné vlaky na trati 170

Na trati 170 mezi Plzní, Stříbrem a hranicemi kraje dochází k faktickému zrušení téměř všech dlouhých osobních vlaků a jejich nahrazení novým konceptem vlaků spěšných. V úseku Plzeň - Kozolupy - Pňovany jsou vedeny osobní vlaky i nadále, a to jako spoje tzv. Plzeňské linky a také jako nové přímé vlaky Plzeň - Pňovany - Bezdružice. Zprvu zajímavý nápad s rychlými regionálními vlaky, které by měly doplňovat rychlíky a mohly by teoreticky nalákat nové cestující, však nakonec dostal velmi rozporuplnou podobu. Šest párů spěšných vlaků má totiž různé trasy (od Plzeň - Cheb až po Plzeň - Svojšín), různý rozsah zastavování, a navíc na ně budou nasazována diametrálně odlišná vozidla s tím pádem velmi rozdílnými službami v dotčených spojích. Vlaky navíc nejezdí denně, řada z nich má v grafikonu různé omezující poznámky. Spoje budou vedeny motorovými jednotkami řady 844, tedy tzv. Regiosharky, nicméně zůstávají zde i nadále vlaky sestavené z klasické lokomotivy a vozů BDs či Bdt.

Do Bezdružic z Plzně přímo

Jak již bylo zmíněno, Plzeňský kraj zavádí nové přímé vlaky z Plzně přes Pňovany do Bezdružic. Většina vlaků bude vedena motorovou jednotkou řady 814 Regionova, přestupním bodem mezi těmito vlaky z tratě 177 a dalšími regionálními spoji na trati 170 budou Pňovany zastávka, a to z důvodu úspory jízdní doby spěšných vlaků, které nádraží Pňovany projedou.

Regionova na trati do Bezdružic, foto: Tomáš Valenta Německý vlak na trati u Železné Rudy, foto: Bean

Omezení na tratích 178 a 182

Na spojovací trati 178 ze Svojšína do Boru nově vlaky pojedou pouze určité dny v týdnu. Konkrétně se bude jednat o čtvrtky, pátky, soboty a neděle, naopak od pondělí do středy zde žádné vlaky osobní dopravy nepojedou. Podobně na trati 182 Staňkov - Poběžovice pojedou nově vlaky v úseku Staňkov - Horšovský Týn pouze o víkendech, a to v počtu 4 párů vlaků ve čtyřhodinovém taktu.

Příhraniční doprava s Německem

V mezinárodní dopravě se sousedním Bavorskem dochází k několika změnám. První z nich je zrušení dosavadních průjezdných vlaků z Německa přes Železnou Rudu po trati 183 do Špičáku. Tyto vlaky budou nově končit již na společném nádraží Železná Ruda-Alžbětín/Bayerisch Eisenstein, důvodem omezení je podle objednatele malé využití spojů. Na dalším hraničním přechodu mezi Českou Kubicí a německým městem Furth im Wald k žádným podstatným změnám nedochází.

Určitého zlepšení se od neděle dočkají také cestující ze Žihelska. Osobní vlaky v relaci Plzeň - Žihle totiž nově nebudou v Plasech více jak 10 minut čekat na křižování s protijedoucím rychlíkem, ale pojedou dále bez prostoje, čímž se celá cesta výrazně urychlí. Křižování samotné pak bude přesunuto do stanice Mladotice, podobná situace pak bude panovat i v opačném směru.

Zdroje: České dráhy, Jízdní řád 2015


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 12.12.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kuzma 
15.12.2014 (15:35)  
Stýskání si na tím.že 844 nejezdí na osobácích do Bezdružic či jinam bohužel nepomůže. Pokud se nepletu 8 Sharků je pořízeno s třetinovou podporu EU v programu ROP jihozápad a podmínkou je nasazení právě na domažlické trati po dobu x let. To,že z Plzně do Domažlic jezdí i trojmo a tudíž by se bohatě uživila i klasika je věc jiná.Bohužel
15.12.2014 (11:14)  
Asi není třeba slovíčkařit - samozřejmě, že spoje byly zrušeny na základě jejich neobjednání krajem a že kapacita vlaků je upravována po dohodě s krajem.

Nicméně průzkumy opravdu dělají ČD a část změn samy iniciují, o tom není sporu.
registrovaný uživatel arj 
15.12.2014 (9:38)  
Včera (v neděli) v ranním vysílání ČT24 byla mluvčí ČD pí Pistoriusová. Prakticky na žádnou otázku pořádně neodpověděla, většina odpovědí takové zobecňující proklamace, ale byla tam 2 otázky, jejichž odpovědi jsem nějak nepochopil - třeba někdo zná lépe:
1. Podle mluvčí si ČD dělají pravidelné průzkumy a podle jejich výsledků upravují JŘ a kapacitu spojů
2. Některé spoje v Plzeňském kraji byly nevytížené a tak (my = ČD) jsme je zrušili

Doteď jsem se domníval, že rozsah provozu je stanoven regionem (buď koordinátorem nebo přímo krajským úřadem) na základě smlouvy mezi KÚ a dopravcem a případných dodatků na příslušný další rok. Podle jejího vyjádření to ovšem vypadá, že smlouva je něco, co má závaznost jen v tom, že železničním dopravcem jsou ČD a ty si mohou provoz upravovat dle svého uvážení - aniž se (dokonce) projeví v penězích, kterými kraj obslužnost platí.

Jak to tedy je - v Plzeňském případě, ale i v jiných krajích?
registrovaný uživatel Kakov 
14.12.2014 (20:25)  
Komín:

samozřejmě, že běžní cestující ;-) proto to tu píšu, aby bylo vidět, že normálním cestujícím je vítána

navíc ta nízkopodlažnost je velké plus
registrovaný uživatel Kakov 
14.12.2014 (19:35)  
Ad koncepce 170 na západ od Plzně

pro mě to byl docela šok, když jsem to viděl poprvé,

ale při bližším a klidném pohledu je to nejlepší řešení, které se z té trati dá vytřískat, jen by to chtělo nějaké přípoje z/do vlaků ve Stříbru do/z centra
registrovaný uživatel Komín  mail  
14.12.2014 (19:25)  
ad Regíny:

A o koho tady jde? O nás, šotouše aj., anebo o běžné cestující?
registrovaný uživatel Kakov 
14.12.2014 (19:23)  
peta303:

kámen úrazu Vaší úvahy je nezohlednění okrajových podmínek,
Stříbro má nádraží nejen daleko, ale na Plzeň velmi dobré spojení busy, proto za současné situace je vlak neatraktivní a lidé (Ti co nejedou autem) volí bus, Planá je na dojíždění do Plzně docela daleko, to jsou dle mého názoru důvody, proč dnes 170 tímto směrem skomírá, jezdím tam pravidelně a vím, že obsazenost žádná sláva,
oproti tomu nevím co myslíte pod pojmem "spádovost" (lékařské služby?), ale mám za to, že do Plzně bude z Bezdružic a K.Lázní jezdit více lidí než do Stříbra a M.L., nehledě na to, že byť je to dál, Plzeň nabídne jako cíl cesty po všech stránkách více možností než Stříbro/Planá
registrovaný uživatel suri 
14.12.2014 (19:06)  
(gp), peta303: nemáte pravdu, že by Plzeňský kraj neměl koncepci dopravy - má ji a je celkem propracovaná a komplexní. Její jediná nevýhoda je v tom, že vznikla jen jako cár papíru, protože ji kraj vypracovat musel, ale o které od počátku předpokládá, že se jí nikdo řídit ani nebude. Přečíst si ji je možné na odkazu http://portal.kr-plzensky.cz/file.asp?name=1004923080207125548.pdf&folder=252
registrovaný uživatel Kakov 
14.12.2014 (19:06)  
ad Regíny:

už jsem to tu kdysi psal, ale připomenu.....

pro nás fandy je Regína křáp, víme co je to zač a víme, že jsou vozidla mnooóhem lepší,

ale běžný cestující má jiný názor, kdysi jsem jel s kamarády Regínou z Domažlic do Klatov, kamarádi byli nadšení, jakej je to pěknej moderní vláček, dokonce mi jeden odmítl uvěřit, že to není zcela nové vozidlo, když jsem mu tvrdil, že to je rekonstruovaná 810......

prostě pokud dáte běžnému cestujícímu vybrat mezi Bt a Regínou, Bt jeho volba nebude...
registrovaný uživatel Kakov 
14.12.2014 (18:55)  
(gp):

musíte vzít v potaz, že směrem Kralovice nejsou jen Kralovice (ale další 3 podobná městečka+další 2 obce), směrem Poříčí je jen Poříčí (berte to obrazně, ne doslova - Plzenec, Šťáhlavy, Nezvěstice mají obslužnost vlakem popř. jinými busy) zkrátka směr Kralovice má mnohem větší potenciál a proto i více spojů,

já bych to řekl obráceně, protože do Kralovic je větší poptávka, tak se v Kralovicích garáže ponechaly, a do Poříčí je menší poptávka, tak se v Nezvěsticích zrušily
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko