..: Jízdní řád 2015 v Plzeňském kraji :..

RegioSharky na trati Plzeň – Domažlice, foto: JirkaŠPlzeň - Nový jízdní řád, který vstoupí v platnost již tuto neděli, 14. prosince, přinese velké množství změn do železniční dopravy v Plzeňském kraji. Zcela nový dopravní koncept se zavádí na trati 170 mezi Plzní a Chebem, kde dochází v podstatné části trasy ke zrušení zastávkových osobních vlaků a jejich nahrazení zrychlenými spěšnými vlaky. Pozitivní změna jistě přichází pro cestující jezdící po lokálce do Bezdružic, kde budou nově téměř všechny vlaky vedeny jako přímé již z Plzně. Naopak na tratích Svojšín - Bor či Staňkov - Poběžovice bude provoz v některých dnech v týdnu výrazně či zcela utlumen. Celkově ujedou vlaky v Plzeňském kraji v příštím období o 4,8 procenta kilometrů méně, k podobné redukci přitom došlo i v loňském roce, kdy byly vlaky omezeny o 5,6 procenta.

Spěšné vlaky na trati 170

Na trati 170 mezi Plzní, Stříbrem a hranicemi kraje dochází k faktickému zrušení téměř všech dlouhých osobních vlaků a jejich nahrazení novým konceptem vlaků spěšných. V úseku Plzeň - Kozolupy - Pňovany jsou vedeny osobní vlaky i nadále, a to jako spoje tzv. Plzeňské linky a také jako nové přímé vlaky Plzeň - Pňovany - Bezdružice. Zprvu zajímavý nápad s rychlými regionálními vlaky, které by měly doplňovat rychlíky a mohly by teoreticky nalákat nové cestující, však nakonec dostal velmi rozporuplnou podobu. Šest párů spěšných vlaků má totiž různé trasy (od Plzeň - Cheb až po Plzeň - Svojšín), různý rozsah zastavování, a navíc na ně budou nasazována diametrálně odlišná vozidla s tím pádem velmi rozdílnými službami v dotčených spojích. Vlaky navíc nejezdí denně, řada z nich má v grafikonu různé omezující poznámky. Spoje budou vedeny motorovými jednotkami řady 844, tedy tzv. Regiosharky, nicméně zůstávají zde i nadále vlaky sestavené z klasické lokomotivy a vozů BDs či Bdt.

Do Bezdružic z Plzně přímo

Jak již bylo zmíněno, Plzeňský kraj zavádí nové přímé vlaky z Plzně přes Pňovany do Bezdružic. Většina vlaků bude vedena motorovou jednotkou řady 814 Regionova, přestupním bodem mezi těmito vlaky z tratě 177 a dalšími regionálními spoji na trati 170 budou Pňovany zastávka, a to z důvodu úspory jízdní doby spěšných vlaků, které nádraží Pňovany projedou.

Regionova na trati do Bezdružic, foto: Tomáš Valenta Německý vlak na trati u Železné Rudy, foto: Bean

Omezení na tratích 178 a 182

Na spojovací trati 178 ze Svojšína do Boru nově vlaky pojedou pouze určité dny v týdnu. Konkrétně se bude jednat o čtvrtky, pátky, soboty a neděle, naopak od pondělí do středy zde žádné vlaky osobní dopravy nepojedou. Podobně na trati 182 Staňkov - Poběžovice pojedou nově vlaky v úseku Staňkov - Horšovský Týn pouze o víkendech, a to v počtu 4 párů vlaků ve čtyřhodinovém taktu.

Příhraniční doprava s Německem

V mezinárodní dopravě se sousedním Bavorskem dochází k několika změnám. První z nich je zrušení dosavadních průjezdných vlaků z Německa přes Železnou Rudu po trati 183 do Špičáku. Tyto vlaky budou nově končit již na společném nádraží Železná Ruda-Alžbětín/Bayerisch Eisenstein, důvodem omezení je podle objednatele malé využití spojů. Na dalším hraničním přechodu mezi Českou Kubicí a německým městem Furth im Wald k žádným podstatným změnám nedochází.

Určitého zlepšení se od neděle dočkají také cestující ze Žihelska. Osobní vlaky v relaci Plzeň - Žihle totiž nově nebudou v Plasech více jak 10 minut čekat na křižování s protijedoucím rychlíkem, ale pojedou dále bez prostoje, čímž se celá cesta výrazně urychlí. Křižování samotné pak bude přesunuto do stanice Mladotice, podobná situace pak bude panovat i v opačném směru.

Zdroje: České dráhy, Jízdní řád 2015


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 12.12.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
14.12.2014 (18:30)  
M 474 003
Mohu vás ujistit, že s 451 nejezdila, jedná se o náhodnou cestující jezdící vším možným. Regínu zhodnotila, že je fajn. S tímto názorem jsem se navíc doposud setkal u všech laických cestujících, se kterými jsem o Regionově mluvil.
registrovaný uživatel MilanM  mail  
14.12.2014 (18:16)  
V současnosti je jízdní řád postaven na tom, že se dá jezdit dvojkolejně a traťovou rychlostí Rokycany - Chrást s výjimkou budoucí žst. Ejpovice.
Když jsem se tak zatím zběžně díval na nový JŘ, přišly mi nové polohy osobáků vzhledem ke stavu Chrást-Rokycany nějaké divné. V úterý jsem jel z Plzně do Rokycan a zpět a příšlo mi, že by výhybna Ejpovice mohla být celkem brzo zprovozněna. Pokud ne, mohl tento jízdní řád udělat snad jen blbec.

Vedením chrastícího Regiošrotu již z Plzně se sice nemusí v Pňovanech přestupovat, ale jízdní doba se nezměnila a cestující o 30min déle trpí hlukem a vibracemi
Tady je to podle mě dvousečné. Někdo uvítá plusminus pravidelné přímé spojení a někdo bude nadávat na hrkající Reginu. Jinak v tom oddílu bez motoru ten hluk tak hrozný není a výhoda je nízkopodlažnost. A žraloci, ty se na Bezdružické ukáží párkrát do roka při oslavách, jinak jsou zapotřebí jinde...hlavně na Domažlické.
14.12.2014 (17:47)  
Tak ta pani asi předtím jezdila ve 451, tam je nutné přizpůsobit i frekvenci dechu tomu poskakování (1 nádech a výdech na 3 poskoky) jinak by se člověk udusil. RegioN@va byl cílený pokus jak dostat lidi do aut, tomuhle by pomohly kotoučové brzdy a gumové vložky do kol, ale nechám fantazie, než se toho chytne někdo z nábřeží a začne to opravdu realizovat. Nejhorší je, že se jich 20 let nezbavíme.
registrovaný uživatel Komín  mail  
14.12.2014 (16:39)  
Jirka Panther
cestující o 30min déle trpí hlukem a vibracemi

Když jsem si povídal na nástupišti s jednou cestující o Regionově, jež byla z železničního hlediska naprostým laikem a vlakem cestuje cca pětkrát ročně, prohlásil jsem, že zásadní nevýhodou Regíny je hlučnost. A cestující se upřímně rozesmála a řekla, že to jí nikdy nenapadlo. Takže s tím "trpěním" bych to rozhodně nepřeháněl.
14.12.2014 (11:34)  
Celá (anti)koncepce dopravy v ZČ je velmi nepovedená a povede jen k dalšímu vytěsnění cestujících do aut.

Jen malá poznámka:

Bezdružice i Konst. Lázně coby největší obce na trati Pňovany - Bezdružice mají po 900 obyvatelích.

Nemůžu si pomoci, ale ve srovnání se směrem na západ - Stříbro (cca 8000, byť je nádraží hodně z ruky a zcela mimo centrum), Planá (necelých 6000, ale nádraží poměrně dobře dostupné), Chodová Planá (1900), M. Lázně, Kynžvart...je to předimenzované, tím spíše, že Bezdružice i Konstantinky spádují na Tachovsko a Stříbrsko, kam je spojení bídné. Zajímavé je i srovnání s busy Tachov - Planá (- M.L.)
14.12.2014 (10:44)  
Ad M474+GP: Dlouho jsem tomu nevěřil až do loňského léta kdy začalo kosení Os na 170 Rokycany - Plzeň a pokus o víkendu zrušit Os na 176. To se úplně nepovedlo, tak byla přijata strategie jak píše M474.
V současnosti je jízdní řád postaven na tom, že se dá jezdit dvojkolejně a traťovou rychlostí Rokycany - Chrást s výjimkou budoucí žst. Ejpovice. To ale nelze a již byla vyhlášena neplánovaná výluka s NAD zatím do pondělka 15.12. Takový chaos již trvá rok a výsledkem jsou ve špičkách ucpané silnice a ulice v plzeňské čtvrti Doubravka. Těch pár zoufalců, co ještě používá Os si pořídilo notbuk, protože na zbylých vlacích většinou jede Sysel se zásuvkami. Kdo si hraje, nezlobí. Ostatní mlčící většina si místo notbuku koupila nějaký gumokolový šrot.
Je to škoda, protože zcela nevyužitá Syslí souprava je to nejlepší, co v Plzeňském kraji jezdí.

Šok je pro mne zhoršení spojů do Bezdružic. Vedením chrastícího Regiošrotu již z Plzně se sice nemusí v Pňovanech přestupovat, ale jízdní doba se nezměnila a cestující o 30min déle trpí hlukem a vibracemi, které byly před vstupem do EU zakázané. Tehdy byl limit 65dB ve druhé třídě a nyní není stanoven. U Regiošrotu na nové koridorové koleji je 75dB, na staré koleji až 85dB.
Smysluplné by zde bylo nasazení 844-Žraloků, které by měly svojí kvalitou a rychlostí šanci pokořit i autíčka a tedy výrazně navýšit modal split veřejné dopravy. To evidentně není cílem odpovědných za veřejnou dopravu v P.K.
registrovaný uživatel (gp) 
14.12.2014 (10:03)  
Organizaci veřejné dopravy v PK chybí koncepce na všech úrovních. Kraj nemá naprosto žádnou představu, jak by se chtěl územně rozvíjet a nemá ji ani Plzeň. Pak nemůže být ani žádná dlouhodobá představa o veřejné dopravě, natož její koncepce. Jezdí se tak, aby to vyhovovalo dopravním firmám. Pro srovnání: do Spáleného Poříčí jezdí z Plzně dopoledne 4 autobusy, do Kralovic 10. Kralovice sice mají o tisíc lidí víc, ale hlavně tam má ČSAD garáže. O tom, že když ČD zbyde nějaká Regína, zavede se s ní vláček "prohlédněte si trolej" tady není potřebavyprávět.
14.12.2014 (9:27)  
Mám skromný dotaz - kdopak ze zdejších diskutujících nějakým způsobem potlačil na krajánky aby se dopravní obslužnost zlepšila, potažmo potlačil na starostu své obce, by konal totéž???
13.12.2014 (22:01)  
Komín: V zásadě souhlasím, akorát nevím, jestli je nutno opravdu zastavovat všude za stanicí Pňovany všemi spoji.
registrovaný uživatel M 
13.12.2014 (13:38)  
Jo, to bude presne ono. A v utery to nejezdi, protoze v Plzni muze byt hokej, ze?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko