..: České dráhy posilují dálniční expresy D1 Express :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha – Aktualizováno 24. 5. ve 14.00 h – Oprava naší nejdůležitější dopravní tepny – dálnice D1, řidiči také přezdívané jako „tankodrom“ či „hopsaštráse“, měla začít již v minulém roce. Rekonstrukce dálnice byla však díky značným problémům s výběrovými řízeními Ministerstvem dopravy odkládána. Svá staveniště si stavbaři nakonec převzali až počátkem května 2013. Protože se s opravou naší nejvytíženější dálnice očekávaly značné problémy, přišly České dráhy s nabídkou nových přímých vlaků D1 Express, spojujících Prahu a Brno většinou bez zastavení. A jejich provoz zahájily již 4. října 2012, kdy mělo původně stavební šílenství vypuknout. V únoru zredukovaly počet spojů.

I přes nevalný začátek prvních komerčních spojů Českých drah na trati mezi Prahou a Brnem se již zdá, že počáteční problémy s obsazeností dálničních expresů, které byly doposud provozovány pouze se čtyřmi vozy, jsou nyní se zahájením rozsáhlých prací na naší nejvytíženější dálnici zažehnány. České dráhy před zahájením stavebních prací spustily reklamní kampaň a začaly na místech, odkud odjíždějí autobusy Student Agency mezi oběma městy, rozdávat 60korunové slevové kupóny. Mezi zájemce se jich dostalo na 16 tisíc. V polovině května už ČD zaznamenaly zvýšenou poptávku o tyto spoje, na kterou zareagovaly posílením všech vlaků vozem navíc. ČD dne 22. května ohlásily zavedení dalšího páru spojů (Ex 574 / 575). Pojede každý pátek od 24. května do 28. června.

380.013-3; D1 Express, Velim - Nová Ves u Kolína, foto: Louis Armstrong České dráhy si laškují jak s námi editory, tak s vámi cestujícími. Jeden den porovnáme jízdní řády – současnou platnou změnu od 8. dubna s plánovanou změnou od 9. června, abychom vás informovali, že: "…se změnou jízdních řádů od 9. června dojde ke změnám i u D1 Express – spoje 580 / 581 a 1472 / 1473 nebudou v provozu od 1. července do 31. srpna." Další den – od 22. května – je to ale zase jinak a podle zprávy ČD by omezení během prázdnin, uvedená v jízdním řádu platném od 9. června, zase neměla platit. Jízdní řád uvedený ve zprávě ČD by měl platit od 8. dubna do 14. prosince. Uvidíme, kdy České dráhy vymyslí další změnu mimo oficiální termíny.

A další změna na sebe nedala dlouho čekat - necelé dva dny! Od 13. července do 11. srpna se bude v Brně opravovat viadukt a tak se vlaky od Prahy nedostanou na brněnské hlavní nádraží. V té době budou D1 Espress odjíždět z nádraží Brno-Královo Pole.

Přehled změn D1 Express od 9. června oznámených ČD 22. května

Ex jízdní řád platný od 8. dubna jízdní řád platný od 9. června
574 v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
575 v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
578 v PR v PR
579 v PR v PR
580 v PR v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8.
581 v PR v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8.
1470 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
1471 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
1472 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.
1473 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.

v PR = jede v pracovní dny

Pokud vás zajímá průběh rekonstrukce dálnice D1, tak můžete na webu sledovat výstavbu den po dni. Pravidelné dopravní informace každou půlhodinu přináší Rádio Impuls. Pokud přesto dáte přednost autobusu a zvolíte-li si Student Agency, tak v případě zpoždění přes 30 minut dostanete zpět čtvrtinu ceny jízdného, při zpoždění delším než hodinu budete cestovat zdarma, jízdné vám bude vráceno.

Kromě D1 Expressů tu máme i další komerční produkt Českých drah – spoje SC Pendolino. Ani těm se nevyhnou změny v jízdním řádu od 9. června a s některými spoji se během prázdnin nesvezeme (509, 514, 519), nebo se s nimi svezeme jen omezeně (518).

Přehled změn SC Pendolino od 9. června v úseku Praha – Ostrava a zpět

SC jízdní řád platný od 8. dubna jízdní řád platný od 9. června
500 v PR do 28. 6. a od 27. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
v PR do 28. 6. a od 27. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
501 v PR do 28. 6. a od 29. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
v PR do 28. 6. a od 29. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
502 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
503 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
504 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
505 denně denně
506 denně denně
507 denně denně
508 denně denně
509 v pátek a 4. 7.; nejede 5. 7. v pátek do 28. 6 a od 6. 9.; také 4. 7.
510 denně denně
511 denně denně
512 denně denně
513 nejede 5. 7. a 26. 10. nejede 5. 7. a 26. 10.
514 v neděle a svátky,
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.
515 denně denně
516 denně denně
517 denně denně
518 v pátek, neděle a svátky a 4. 7.;
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v pátek, neděle a svátky do 30. 6. a od 6. 9.;
od 7. 7. do 1. 9. jede v neděli a svátek a 4. 7.; nejede 28. 9. a 27. 10.
519 v neděle a svátky
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.

v PR = jede v pracovní dny

Zdroj: České dráhy [1], [2], Podnikový Zpravodaj


Jiří Bílik , Vlad Poslat mail autorovi | 22.5.2013 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
22.05.2013 (13:31)  
turista > Jízdenka na EC i Ex je přece přesně stejná.
Ja nevim jak to je, jen uvazuju logicky: rozdavaji se slevove kupony na D1ex a zaroven se D1ex posiluji kvuli zvysene poptavce => pokud by tato sleva platila na jakykoliv vlak Praha - Brno, byly by ty mimotaktove "posilaky" to posledni, co by bylo nutne a vhodne posilovat.
22.05.2013 (13:27)  
V pondělí jsem v Ex 579 viděl asi 30 cestujících. Sice nebylo vidět do třetího vozu (Bee), ale ani tam nával nepředpokládám.

Včera jsem viděl před odjezdem 581. Velkoprostory 2. třídy obsazené řekněme z 50-60%, do kupé není přes tmavá skla zvenku vidět.

Ale nejzajímavější byl poslední vůz. Byl to Apee přeznačený kusem papíru na 2. třídu a nebyl tam nikdo. Patrně o tom cestujícím nikdo neřekl (což se musí, jinak si toho nevšimnou).
22.05.2013 (12:35)  
Jízdní doba různých EC schválně 2:40 (dřív to šlo za míň, třeba Smetana ve 2012 2:38) aby bylo vidět, že D1E je rychlejší.

Nikoliv, je to kvůli ohlášeným Úvalům a pár minut prodloužená jízdní doba je letos u všech dopravců. Že se se stavbou ještě nezačalo, není chyba ČD.

Navíc za dobu, než dojedu MHD na nádraží, jsem autem z Brna před Jihlavou.

Tak s tíhle (aby byl vlak rychlejší než auto včetně MHD na nádraží) pomůže až VRT.

D1ex se do Brna dostanu v emzete levneji, nez beznym vlakem.

Cože? Jízdenka na EC i Ex je přece přesně stejná.

nechce se mi do restaurace/jídelního vozu pro tři deci

D1 expres má mít i minibarový vozík, ne?
22.05.2013 (12:34)  
o čem se to tu hádáte pánové? :-) má to smysl? Tululu to shrnul krásně ironicky- co je na tom špatně?
22.05.2013 (12:28)  
Leinad: Jediná věc u ČD je, že je těch 2:40 spolehlivých.
Jak kdy. Pokud s tím budete jezdit fakt pravidelně, jednou dvakrát do roka přejedete sebevraha, strhnete trolej ap., což znamená minimálně 120 minut zpoždění.
Navíc za dobu, než dojedu MHD na nádraží, jsem autem z Brna před Jihlavou. Takže hlavní výhoda vlaku může být, že "řídí někdo jinej", to má samozřejmě taky svou cenu.
22.05.2013 (12:25)  
Tululu: Vas sarkasmus neni na miste. Kdyz jdete pro tech 10 rohliku, tak tam asi necumakujete 3 hodiny... Nehlede na to, ze ve spouste obchodaku wifi uz davno je. Zdarma pochopitelne. Proc nesrovnavate treba s restauraci, kam dete jen na pivo. Taky tam nebyva wifi a noviny zdarma?

Stoupa: Mam pravo volby a taky mam pravo rict, ze se mi to libi/nelibi. Ta otazka "A k cemu to pak je dobry?" byla reakci na vas vyrok "ten poplatek 2€ tak zhruba pokryje úkony personálu pro zalogování hosta a zaúčtování další položky". Ja v tom ctu, ze ty 2 € stoji ta rezie navic, oproti stavu, kdyby byla ta wifi zdarma. Proto nechapu ten smysl.
Registered user stoupa  mail  
22.05.2013 (12:06)  
Pro Ťululu:

:-) Dobrý! :-) Podnětný návrh: Ožeňte se a rázem budete dělat osobního šoféra nákupního vozíku. Věřte, je to nevšední zážitek! :-)
22.05.2013 (11:57)  
Meli by udelat konkurenci nejen v zeleznicni doprave ale i v obchodech, vadí mi, že když si jdu koupit 10 rohliku, tak k tomu nedostanu zdarma vodu, čaj nebo kafe, noviny, nejakou sušenku, kdybych v obchode nahodou dostal hlad, neni tam ani wifi, takze pri nakupování se nemohu nějak zabavit, abych čas efektivně využil, kosik si musim řídit sám jak za komanču a vubec k tomu nedostanu osobního šoféra, tady v ČR by se hodila konkurence uplne vsade
Registered user stoupa  mail  
22.05.2013 (11:39)  
Pro bartik09:

... pak Vám nezbývá, než najít někoho, kdo vám udělá nabídku dle Vašich představ. Máte právo volby.
"A k cemu to pak je dobry?" : Abyste nebyl ve Vašich nadstandardních základních potřebách dotován. (já si to řeším "mobilním" čipem)

Pro Sim:
To je holt trh. Pořád lepší, než "koženka" co staví v každém městysu. :-) (Lepší to nebude)
Registered user Leinad 
22.05.2013 (11:23)  
dalik2: Obávám se, že ČD sou schopny pohřbít i dobré nápady. Jízdní doba různých EC schválně 2:40 (dřív to šlo za míň, třeba Smetana ve 2012 2:38) aby bylo vidět, že D1E je rychlejší. Zákusky a kafe nebudou u ČD z principu(sem schopný si zaplatit, ale nechce se mi do restaurace/jídelního vozu pro tři deci). Jízdné za podobnou cenu(mám kreditovku nebo inkartu...)
Jediná věc u ČD je, že je těch 2:40 spolehlivých.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko