Praha – Aktualizováno 24. 5. ve 14.00 h – Oprava naší nejdůležitější dopravní tepny – dálnice D1, řidiči také přezdívané jako „tankodrom“ či „hopsaštráse“, měla začít již v minulém roce. Rekonstrukce dálnice byla však díky značným problémům s výběrovými řízeními Ministerstvem dopravy odkládána. Svá staveniště si stavbaři nakonec převzali až počátkem května 2013. Protože se s opravou naší nejvytíženější dálnice očekávaly značné problémy, přišly České dráhy s nabídkou nových přímých vlaků D1 Express, spojujících Prahu a Brno většinou bez zastavení. A jejich provoz zahájily již 4. října 2012, kdy mělo původně stavební šílenství vypuknout. V únoru zredukovaly počet spojů.
I přes nevalný začátek prvních komerčních spojů Českých drah na trati mezi Prahou a Brnem se již zdá, že počáteční problémy s obsazeností dálničních expresů, které byly doposud provozovány pouze se čtyřmi vozy, jsou nyní se zahájením rozsáhlých prací na naší nejvytíženější dálnici zažehnány. České dráhy před zahájením stavebních prací spustily reklamní kampaň a začaly na místech, odkud odjíždějí autobusy Student Agency mezi oběma městy, rozdávat 60korunové slevové kupóny. Mezi zájemce se jich dostalo na 16 tisíc. V polovině května už ČD zaznamenaly zvýšenou poptávku o tyto spoje, na kterou zareagovaly posílením všech vlaků vozem navíc. ČD dne 22. května ohlásily zavedení dalšího páru spojů (Ex 574 / 575). Pojede každý pátek od 24. května do 28. června.
České dráhy si laškují jak s námi editory, tak s vámi cestujícími. Jeden den porovnáme jízdní řády – současnou platnou změnu od 8. dubna s plánovanou změnou od 9. června, abychom vás informovali, že: "…se změnou jízdních řádů od 9. června dojde ke změnám i u D1 Express – spoje 580 / 581 a 1472 / 1473 nebudou v provozu od 1. července do 31. srpna." Další den – od 22. května – je to ale zase jinak a podle zprávy ČD by omezení během prázdnin, uvedená v jízdním řádu platném od 9. června, zase neměla platit. Jízdní řád uvedený ve zprávě ČD by měl platit od 8. dubna do 14. prosince. Uvidíme, kdy České dráhy vymyslí další změnu mimo oficiální termíny.
A další změna na sebe nedala dlouho čekat - necelé dva dny! Od 13. července do 11. srpna se bude v Brně opravovat viadukt a tak se vlaky od Prahy nedostanou na brněnské hlavní nádraží. V té době budou D1 Espress odjíždět z nádraží Brno-Královo Pole.
Přehled změn D1 Express od 9. června oznámených ČD 22. května
Ex | jízdní řád platný od 8. dubna | jízdní řád platný od 9. června |
---|---|---|
574 | v pátek od 24. 5. do 28. 6. |
v pátek od 24. 5. do 28. 6. |
575 | v pátek od 24. 5. do 28. 6. |
v pátek od 24. 5. do 28. 6. |
578 | v PR | v PR |
579 | v PR | v PR |
580 | v PR | v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8. |
581 | v PR | v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8. |
1470 | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. |
1471 | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. |
1472 | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. | v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10. |
1473 | v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. | v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10. |
v PR = jede v pracovní dny
Pokud vás zajímá průběh rekonstrukce dálnice D1, tak můžete na webu sledovat výstavbu den po dni. Pravidelné dopravní informace každou půlhodinu přináší Rádio Impuls. Pokud přesto dáte přednost autobusu a zvolíte-li si Student Agency, tak v případě zpoždění přes 30 minut dostanete zpět čtvrtinu ceny jízdného, při zpoždění delším než hodinu budete cestovat zdarma, jízdné vám bude vráceno.
Kromě D1 Expressů tu máme i další komerční produkt Českých drah – spoje SC Pendolino. Ani těm se nevyhnou změny v jízdním řádu od 9. června a s některými spoji se během prázdnin nesvezeme (509, 514, 519), nebo se s nimi svezeme jen omezeně (518).
Přehled změn SC Pendolino od 9. června v úseku Praha – Ostrava a zpět
SC | jízdní řád platný od 8. dubna | jízdní řád platný od 9. června |
---|---|---|
500 | v PR do 28. 6. a od 27. 9.; od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí |
v PR do 28. 6. a od 27. 9.; od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí |
501 | v PR do 28. 6. a od 29. 9.; od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí |
v PR do 28. 6. a od 29. 9.; od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí |
502 | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. |
503 | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. |
504 | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. | v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. |
505 | denně | denně |
506 | denně | denně |
507 | denně | denně |
508 | denně | denně |
509 | v pátek a 4. 7.; nejede 5. 7. | v pátek do 28. 6 a od 6. 9.; také 4. 7. |
510 | denně | denně |
511 | denně | denně |
512 | denně | denně |
513 | nejede 5. 7. a 26. 10. | nejede 5. 7. a 26. 10. |
514 | v neděle a svátky, nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. |
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10. |
515 | denně | denně |
516 | denně | denně |
517 | denně | denně |
518 | v pátek, neděle a svátky a 4. 7.; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. |
v pátek, neděle a svátky do 30. 6. a od 6. 9.; od 7. 7. do 1. 9. jede v neděli a svátek a 4. 7.; nejede 28. 9. a 27. 10. |
519 | v neděle a svátky nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. |
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10. |
v PR = jede v pracovní dny
Zdroj: České dráhy [1], [2], Podnikový Zpravodaj
Je docela paradox, ze v nasich vlacich je to zadarmo (OK, i v Rakousku, ale v Nemecku ne), v nasich hospodach a pensioncich to povazujeme za samozrejmost (ja samozrejme jako uzivatel take), ale v nejakem drazsim hotelu to rozhodne samozrejmost neni. Naopak tam jeden den wifi stoji vic nez mesicni tarif.
Basnik tim chce rict, ze za samozrejme povazujeme neco, co az tak samozrejme neni. A castecne je to i paradox - jako samozrejmou vyzadujeme vec, ktera az tak podstatna objektivne neni (ja sice i pri petiminutovem vypadku spojeni silim, ale jsem si vedom toho, ze bych se mel lecit:). Naopak veci, ktere opravdu podstatne jsou, ty mame tendenci trochu bagatelizovat. Tim my myslim Cechy, byt to nemyslim tak pejorativne, jak by to mohlo vyznit. Jine narody zas maji neco jineho.
Mimochodem, ten nas "fetis" po wifi vsude zdarma patrne bude souviset s nasimi mobilnimi operatory. Nyni sice superslavne spustily jakoze fantasticke tarify, ale porad je to zhruba 2x az 3x drazsi, nez to, co jinde funguje uz nekolik let. Pokryti mobilnim internetem je taky mizerny a i na hlavnich zeleznicnich koridorech ne ze neni vysokorychlostni pripojeni, casto tam neni signal vubec. Vysledkem tohoto mixu tedy patrne je to, ze mame potrebu mit vsude wifi zadarmo:)
Aby se odstranila nejistota, navrhuju PRd :):)
Plně souhlasím. Přitom je to triviálně jednouché, a když si nebudu chtít dělat hlavu s přidělováním hesel a správou poplatků, udělám to například tak že dám spojení zadarmo, relativně pomalé a bez hesla = téměř žádná administrativa. Kdo si bude chtít připlatit za rychlejší, připlatí (ale ono jich moc nebude...).
Podobný přístup zvolila skoro každá česká hospoda, připojení stejně potřebuje pro svou funkci, jen ho prostě "bokem" dává k dispozici i hostům, administrativa téměř nulá, routery celkem za pakatel a když bude chtít, pohraje si nějak rozumně i s prioritizací aby je hosti nezahltili... světe div se, funguje to.
Jinak před loňskou dovolenou jsem si chtěl zajistit internet na penzionku v Rakousku (kde bohužel domácí paní pořád tak nějak koketuje ale pořád nemá, ani pro sebe!), podle webu za 10 éček na měsíc (téměř) neomezený GSM, zařízení mám víc než jedno, není problém, akorát nebylo kde koupit - jako spolujezdec jsem si nemohl poručit aby sjeli kus z trasy, a v našem pobytovém místě kupodivu nikde blízko neprodávali (a jestli jo, tak web mi to neprozradil)...
To by ten kempovej web musel fakt bejt zlatej za ty prachy, anebo pro nešťastníky co si jinou možnost nezajistili...
Jestli mají ČD se vším všudy přes 600 vagónů na 160 km/h a víc, tak k tomu už se pár mašin užije, když to pro změnu nebudou chtít dělit.
Třeba sto.
Osobně bych usiloval o posunutí trasy 574 o hodinu později. Přeci jen páteční špička z Brna kolem 15. hodin odpovídá více požadavkům cestujících. Souprava by točila na 581
No,nějaký vl.os. by se našel např.R442 v trase Boh.- Praha,Zvláště pak Hoštejn-Třebovice se to ESO s těmi 17-ti vozy dost pere.
V ČR prakticky nejazdí v elektrickej trakcii taký vlak osobnej dopravy, s ktorými by jeho turnusové HDV malo trakčné problémy (azda možno bastardi vs. EC do reichu, tam je jazdenie traťovou rýchlosťou v určitých úsekoch dosť iluzórne, ale na to zatiaľ nie sú všetky papiere, hoc snáď sa už blížia).
Krásné možná,ale nasazení lok. 380 o výkonu 6 MW na čtyři vozy (případně pět)mi připadá neuvážené,leč marketingový tah asi na místě.Uvidíme příští GVD.I dnes je v síti spousta těžších vlaků,na kterých bych tuto lok.uvítal.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.