Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).
Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung
Že je 109E horší než např. Taurus mi potvrdili lidé, kteří s těmito stroji přicházejí do styku. Po elektrické stránce je 109E samozřejmě srovnatelná (Electric pohony prostě umí), ale po mechanické stránce zaostává. Prý o sobě dávají hodně vědět zejména podvozky a převodovky také nejsou zrovna tiché...
Jiří Bajer: Vas prispevek mi prijde trochu schizofrenni. Nejdriv pisete, ze skodovka dostala nejaky papir ve stejny cas, kdy byl vybran za dodavatele Bombardier. Pak napisete, ze ten papir vlastne ani neni definitivni, a ze je 109E predrazena a mnohem horsi nez nemecke lokomotivy. To by si ji pak stejne koupil jenom blbec, ne?
Z meho laickeho pohledu se mi zda nepochopitelne, ze by se skodovka nijak nebranila, pokud by se ji pri schvalovacim procesu delo nejake bezpravi. Naopak se mi zda celkem pravdepodobne, ze patnactileta mezera ve vyvoji se projevi na spatne konkurenceschopnosti tohoto stroje.
Čistě subjektivně: Jsem rád, že tato zakázka zůstala v Německu - nedovedu si představit, že by Německo zaplavily předražené 109E, které podle slov několika mých spolužáků z VŠ (pracujících v oboru) nesahají novým německým lokomotivám ani po kotníky.
Kdyz to vezmeme za poslednich zhruba 1000 roku, tak to bylo nemecke uzemi asi 150 let...
Ad EBI Drive: podobný "optimalizátor jízdy" prý zkoušejí i na loko na na trati LKAB Kiruna - Narvik (dle článku v Dráze)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.