..: Je znám dodavatel nových elektrických lokomotiv pro DB :..

Traxx 187 AC, foto: Bombardier Transportation Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).

Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung


Jiří Bajer | 7.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
08.05.2013 (22:59)  
Sollos: Doporučuji Vám se podívat do profilu ctihodného konstruktéra pana Jiřího Bajera, toho času zaměstnaného u firmy Bombardier. :)
registrovaný uživatel Sollos 
08.05.2013 (22:46)  
Pane Bajer vy tu píšete jakej ta škodovka je šit přitom bombardier nechal schválně tu škodovku odtáhnout v rakousku aby se natáhli schvalování pač když viděli co je to za suprovou mašinu tak se toho báli zadalší mám názory od fíru a ti řikali že škodovka je lepší jak taurus co se týče elektroniky a řízení je uplně někde než siemens a ještě k tomu je ta mašina silnější a také mnohem levnější proč by teda nebyla konkurence schopná nemluvím vo tem že má nejbezpečnější kabinu na světě
08.05.2013 (17:30)  
V dubnu 2004 se začal znovu ve Škodovce sestavovat tým konstruktérů, kteří měli začít pracovat na projektu 109E. Povoláni byli i důchodci, protože se původní skupina zcela rozpadla. A tak, když se všichni odevšad sešli, začali úplně od píky. Zde tradice výrobce vůbec nehraje roli.
08.05.2013 (5:59)  
bartik09: Papír od EBC je velmi důležitý, neboť je to klíčový dokument pro schválení německým drážním úřadem (EBA). Lze tedy čekat, že schvalování 109E v Německu a tím pádem i v ostatních zemích poběží nyní mnohem rychleji. Proč se Škodovka nebránila proti možným průtahům schvalování, to Vám bohužel nepovím. Zřejmě opravdu měli nějaký vážnější problém, který bylo potřeba odstranit. A odstranit něco na hotové lokomotivě může být občas docela problém.

Že je 109E horší než např. Taurus mi potvrdili lidé, kteří s těmito stroji přicházejí do styku. Po elektrické stránce je 109E samozřejmě srovnatelná (Electric pohony prostě umí), ale po mechanické stránce zaostává. Prý o sobě dávají hodně vědět zejména podvozky a převodovky také nejsou zrovna tiché...
08.05.2013 (0:17)  
Luxian: Takze to nemecke zakladani si "na tom, aby se velké zakázky vyráběly na domácí půdě" konci ve chvili, kdy se na vyrobe v zahranici da neco usetrit...


Jiří Bajer: Vas prispevek mi prijde trochu schizofrenni. Nejdriv pisete, ze skodovka dostala nejaky papir ve stejny cas, kdy byl vybran za dodavatele Bombardier. Pak napisete, ze ten papir vlastne ani neni definitivni, a ze je 109E predrazena a mnohem horsi nez nemecke lokomotivy. To by si ji pak stejne koupil jenom blbec, ne?

Z meho laickeho pohledu se mi zda nepochopitelne, ze by se skodovka nijak nebranila, pokud by se ji pri schvalovacim procesu delo nejake bezpravi. Naopak se mi zda celkem pravdepodobne, ze patnactileta mezera ve vyvoji se projevi na spatne konkurenceschopnosti tohoto stroje.
07.05.2013 (22:15)  
Já osobně to vidím takto: Němci si samozřejmě ponechali tak obrovskou zakázku doma, to se dalo čekat. Všimněte si chronologie - 109E získala papíry od EBC de facto v momentě, kdy byl vybrán Bomrardier jako dodavatel tohoto tendru (a co jsem psal někomu jako komentář před pár měsíci???). A Škodovka ještě nemá vyhráno, papír z EBC je důležitý, ale ne definitivní.

Čistě subjektivně: Jsem rád, že tato zakázka zůstala v Německu - nedovedu si představit, že by Německo zaplavily předražené 109E, které podle slov několika mých spolužáků z VŠ (pracujících v oboru) nesahají novým německým lokomotivám ani po kotníky.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
07.05.2013 (21:47)  
bartik09: Pesa má zase výhodu ve velmi výhodné ceně. Škodovka ale nemá ani to.
registrovaný uživatel Raquac 
07.05.2013 (18:59)  
Zlamalik: Bydgoszcz je na bývalém německém území
Kdyz to vezmeme za poslednich zhruba 1000 roku, tak to bylo nemecke uzemi asi 150 let...
registrovaný uživatel Raquac 
07.05.2013 (18:22)  
ythomas_ct: Pohon je zaveseny na pricniku na ojnicich. Zkuste pohledat, heslo "Gealaif".
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
07.05.2013 (17:38)  
bartik09: jedna politicky nekorektní poznámka: nebudou, Bydgoszcz je na bývalém německém území ;-)

Ad EBI Drive: podobný "optimalizátor jízdy" prý zkoušejí i na loko na na trati LKAB Kiruna - Narvik (dle článku v Dráze)
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko