..: Je znám dodavatel nových elektrických lokomotiv pro DB :..

Traxx 187 AC, foto: Bombardier Transportation Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).

Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung


Jiří Bajer | 7.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
07.05.2013 (17:21)  
Že by to umělo řídit tah, sahat do brzdy, či dokonce cílově brzdit, tím se nechlubí. To umi AFB na tratich vybavenych LZB.
07.05.2013 (16:13)  
Luxian: Ty Pesy, ktery clanek zminuje, se taky budou muset vyrabet v Nemecku?
07.05.2013 (14:40)  
Doplnění k předchozímu příspěvku: Vygůglil jsem EBI Drive 50...
http://www.bombardier.com/files/en/supporting_docs/BT-ECO4-EBI_Drive.pdf
...a pokud jsem to dobře pochopil, tak jsem čekal trochu víc. :-) Jestli tomu dobře rozumím, tak to žere data o trati, o vlaku, čas, pozici z GPS a bůvícoještě a poskytuje to pouze doporučení strojvedoucímu, které se zobrazuje na displeji. Jinými slovy to kafrá do řízení, čímž může strojvedoucí vylepšovat svůj styl; v originále: by focusing on the difference between recommended and actual traction force as well as on recommended versus actual velocity, drivers can easily learn to improve their driving style. Že by to umělo řídit tah, sahat do brzdy, či dokonce cílově brzdit, tím se nechlubí. Ale každopádně to je určitě lepší než nic, to zase jo... :-)
07.05.2013 (14:24)  
Ad Raquac, Jirka Bajer:
Pokud je tam kloubový dutý hřídel, tak to pak nemám námitek. Díky za doplnění. A propos, jak je u TRAXXů s vypruženým pohonem řešeno uložení motorů v rámu podvozku? Něco a la ř. 101 DB, nebo nějako jednodušeji, třeba na ojničkách umožňujících příčné vypružení motoru, anebo je to tam natvrdo přišroubováno? Díky...

...EBI Drive...
Díky za info, příležitostně se porozhlédnu... :-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
07.05.2013 (14:11)  
Josef Petrák: Ani se nedivim. Jednak by musela asi tu lokomotivu vyrábět v Německu, protože i Němci si zakládají na tom, aby se velké zakázky vyráběly na domácí půdě a jednak lokomotiva, která existuje jen v pár exemplářích a stále nemá všechny papíry, to asi taky není žádný terno...
07.05.2013 (12:54)  
ythomas_ct: TRAXXy pro regionální vlaky (tedy řada 146) má pohon dutým hřídelem. Tlapové motory mají 145, určené pro nákladní dopravu.
registrovaný uživatel Raquac 
07.05.2013 (12:48)  
Ythomas_ct: Zkuste zaguuglit, ten jejich system se jmenuje "EBI Drive".

Jak jste prisel na ty tlapaky? Predpokladam, ze se budou dodavat s pohodem dutym hridelem - tedy jako rada DB BR146 (ktera se soupravami patraku opravdu 160 km/hod jezdi).
registrovaný uživatel tarten 
07.05.2013 (12:40)  
Astartoth:
Proč má být důležitá výrobyschopná lokomotiva? Ale zjevně jsou to lokomotivy nákladní a pro regionální dopravu.
07.05.2013 (12:26)  
Beztak mam pocit, ze VR muselo byt na 160 - 189, protoze v case vypsani VR byla jen jedina vyrobyschopna lokomotiva na 189+. A pokud je zajemce jediny, tak se to snad musi zrusit. Dnes by se uz mohla ucastnit i Skoda.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko