Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).
Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung
http://www.bombardier.com/files/en/supporting_docs/BT-ECO4-EBI_Drive.pdf
...a pokud jsem to dobře pochopil, tak jsem čekal trochu víc. :-) Jestli tomu dobře rozumím, tak to žere data o trati, o vlaku, čas, pozici z GPS a bůvícoještě a poskytuje to pouze doporučení strojvedoucímu, které se zobrazuje na displeji. Jinými slovy to kafrá do řízení, čímž může strojvedoucí vylepšovat svůj styl; v originále: by focusing on the difference between recommended and actual traction force as well as on recommended versus actual velocity, drivers can easily learn to improve their driving style. Že by to umělo řídit tah, sahat do brzdy, či dokonce cílově brzdit, tím se nechlubí. Ale každopádně to je určitě lepší než nic, to zase jo... :-)
Pokud je tam kloubový dutý hřídel, tak to pak nemám námitek. Díky za doplnění. A propos, jak je u TRAXXů s vypruženým pohonem řešeno uložení motorů v rámu podvozku? Něco a la ř. 101 DB, nebo nějako jednodušeji, třeba na ojničkách umožňujících příčné vypružení motoru, anebo je to tam natvrdo přišroubováno? Díky...
...EBI Drive...
Díky za info, příležitostně se porozhlédnu... :-)
http://ekonomika.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109-e-ziskala-v-nemecku-certifikat-tsi-pfd-/eko-doprava.aspx?c=A130418_135506_eko-doprava_neh
Jak jste prisel na ty tlapaky? Predpokladam, ze se budou dodavat s pohodem dutym hridelem - tedy jako rada DB BR146 (ktera se soupravami patraku opravdu 160 km/hod jezdi).
Proč má být důležitá výrobyschopná lokomotiva? Ale zjevně jsou to lokomotivy nákladní a pro regionální dopravu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.