Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).
Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung
Srovnávat zrychlení samotné lokomotivy je úplně k ničemu. Srovnáváte v reálu vlastně co - softwarové omezovače?
Úsměvné je tvrzení, že Bombardier si lokomotivu okopčil. To totiž nějakou prohlídkou nejde. Maximálně si mohl prohlídnout, jestli mu některé součásti "něco" nepřipomínají a jestli má tedy mít podezření, že to byla Škodovka, kdo kopíroval know-how Bombardieru, které měla dostat na základě smlouvy o spolupráci. Právě té, kterou tehdy Škodovka náhle a ne zrovna legálně vypověděla a následnou soudní při se rozhodla řešit nikoli smírně nebo soudním řešením ale vyhýbáním se soudu - což také o něčem svědčí. A její image to v zahraničí asi příliš nevylepšuje...
Nikdo samozřejmě netvrdí, že Škoda něco doopravdy kopírovala. To by mělo smysl až kdyby ji Bombardier zažaloval i za to - což neudělal.
(A příště budu číst příspěvky, kde je aspoň pokus o nějaké věty a interpunkci, ne jen volně sypaná slova.)
Ne však z důvodu, že by stodevítka nesahala novým německým lokomotivám ani po kotníky. To se mi nezdá jako vhodná argumentace.
nejsem zaměstnán u jakékoliv ze zde diskutovaných lokomotivek. Strojů, těch historických, Škoda si vážím, ale včetně aspektů "uvádění na trh" pro mne stroj 109E - těch pár kousků - není obzvláště přitažlivý. A kdybych si měl vybírat, pak asi dnešní Škodu ani nepoptám a budu si vybírat mezi Bombardierem a Siemensem. Plně s přihlédnutím k tomu, že jen od strojů na bázi TRAXX jezdí k dnešku asi 1.600, z toho 700 v Německu. (http://www.bahnnews.info/aktuelles/aktuellesframe.htm, "DB und Bombardier einigen sich auf Rahmenvertrag über E-Loks"). A ač pan Ing. Bajer pracuje u Bombarďáka, mám zato, že si uchoval velmi střízlivý pohled. Když 2008 stála poprve 109E na Innotransu spolu s RailJetem, vypadala jak chudá příbuzná - včetně detailů okem viditelného dílenského zpracování.
Mám nepříjemné podezření, že jste poněkud zaujatý. :)
Podle me pan Bajer osobne sproste odtahnul celou tu 380, rozmontoval ji, obkreslil vsechny soucastky a pak zase slozil. Ted tady spini skodovku, aby ovlivnil potencialni zakazniky ze zdejsi diskuze. Ale u me nema sanci! Az ja budu kupovat novou lokomotivu, tak od Bombardieru to urcite nebude! :-)
O přesnosti Vašich kvantifikátorů se už zmiňuju jen okrajem, "mnohonásobně" pomalejší rozjezd znamená tedy že řekněme na nějakou rozumnou rychlost (dejme tomu na 100kmh třeba?) se rozjíždí třikrát či pětkrát déle?? Anebo podle Vás "mnoho" začíná od 0,95 nahoru?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.