..: Je znám dodavatel nových elektrických lokomotiv pro DB :..

Traxx 187 AC, foto: Bombardier Transportation Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).

Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung


Jiří Bajer | 7.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
09.05.2013 (22:42)  
Sollos:
Srovnávat zrychlení samotné lokomotivy je úplně k ničemu. Srovnáváte v reálu vlastně co - softwarové omezovače?
Úsměvné je tvrzení, že Bombardier si lokomotivu okopčil. To totiž nějakou prohlídkou nejde. Maximálně si mohl prohlídnout, jestli mu některé součásti "něco" nepřipomínají a jestli má tedy mít podezření, že to byla Škodovka, kdo kopíroval know-how Bombardieru, které měla dostat na základě smlouvy o spolupráci. Právě té, kterou tehdy Škodovka náhle a ne zrovna legálně vypověděla a následnou soudní při se rozhodla řešit nikoli smírně nebo soudním řešením ale vyhýbáním se soudu - což také o něčem svědčí. A její image to v zahraničí asi příliš nevylepšuje...

Nikdo samozřejmě netvrdí, že Škoda něco doopravdy kopírovala. To by mělo smysl až kdyby ji Bombardier zažaloval i za to - což neudělal.
(A příště budu číst příspěvky, kde je aspoň pokus o nějaké věty a interpunkci, ne jen volně sypaná slova.)
registrovaný uživatel Sollos 
09.05.2013 (19:47)  
no tak škoda má zrychlení z 0 na 200 za 22 taurus za 31 a možná se s mejma argumentama dá polemizovat ale nikdo nemá důkaz že nemluvím pravdu no a to že DB jezdí na bombarďácích tak to je jen proto že je to největší lokomotivka na světě tak má prostředky na to podplácet a to jak tu říkáte že škoda něco vokopčila tak to byla kaza vo nějakou licenci v hodnotě 2 mega a ne víc jak 100 mega co má ta lokomotiva zadalší bombardier si tu lokomotivu pak vokopčil stejně pač jen co se škoda rozjede tak maj zní strach
registrovaný uživatel SYN 
09.05.2013 (17:47)  
Oberleutnant: Já bych si dovolil použít příměr, trošku mě zajímají F1čky (i když už ne jako kdysi), a tak jsem vybral srovnání - vezměme si řekněme vozy stáje Red Bull Racing (úřadující týmový šampion mj.) a Force India (takový dobrý průměr)... najde se jistě spousta takových co bez zaváhání řekne že první jsou lepší než druhé. Bude i nemálo takových co ovšem budou tvrdit že druhé jsou skoro tak dobré jako první, a hlavní rozdíl že v tom dělají piloti. Ale takových skalních nadšenců co prohlásí bez uzardění že druhé jsou lepší než první... těch věru není mnoho :)
09.05.2013 (16:25)  
stoupa: Já s Vámi v tomto souhlasím. Na místě DB bych se rozhodoval stejně.
Ne však z důvodu, že by stodevítka nesahala novým německým lokomotivám ani po kotníky. To se mi nezdá jako vhodná argumentace.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2013 (13:58)  
Vážený Herr Oberleutnant,

nejsem zaměstnán u jakékoliv ze zde diskutovaných lokomotivek. Strojů, těch historických, Škoda si vážím, ale včetně aspektů "uvádění na trh" pro mne stroj 109E - těch pár kousků - není obzvláště přitažlivý. A kdybych si měl vybírat, pak asi dnešní Škodu ani nepoptám a budu si vybírat mezi Bombardierem a Siemensem. Plně s přihlédnutím k tomu, že jen od strojů na bázi TRAXX jezdí k dnešku asi 1.600, z toho 700 v Německu. (http://www.bahnnews.info/aktuelles/aktuellesframe.htm, "DB und Bombardier einigen sich auf Rahmenvertrag über E-Loks"). A ač pan Ing. Bajer pracuje u Bombarďáka, mám zato, že si uchoval velmi střízlivý pohled. Když 2008 stála poprve 109E na Innotransu spolu s RailJetem, vypadala jak chudá příbuzná - včetně detailů okem viditelného dílenského zpracování.
09.05.2013 (13:15)  
SYN: Zajímavé je, že Bajerovo "nedovedu si představit, že by Německo zaplavily předražené 109E, které podle slov několika mých spolužáků z VŠ (pracujících v oboru) nesahají novým německým lokomotivám ani po kotníky" Vás nepobuřuje.
Mám nepříjemné podezření, že jste poněkud zaujatý. :)
09.05.2013 (9:47)  
Sollos: Tak asi ne kazdej potrebuje 7 MW lokomotivu s Vmax 200 km/h aby tim tahal ctyrvozovy poloprazdny expresy...

Podle me pan Bajer osobne sproste odtahnul celou tu 380, rozmontoval ji, obkreslil vsechny soucastky a pak zase slozil. Ted tady spini skodovku, aby ovlivnil potencialni zakazniky ze zdejsi diskuze. Ale u me nema sanci! Az ja budu kupovat novou lokomotivu, tak od Bombardieru to urcite nebude! :-)
registrovaný uživatel SYN 
09.05.2013 (9:45)  
Sollos: Nejmíň s polovinou Vašich tvrzení se dá polemizovat... teda, upřesním, polemizoval bych se všema, ale ta půlka prostě ani papírově nesedí... (slabší, dražší, tyto dva minimálně). Sice neříkám, papír snese ledacos, ale existují nějaká měřitelná technická kritéria a celkem pochybuju že v dnešním konkurenčním prostředí by si některej výrobce "lajznul" psát do papírů ověřitelně nepravdivý údaje... takže zbývá prostor tak akorát pro rozdílné metodiky měření/udávání parametrů...
O přesnosti Vašich kvantifikátorů se už zmiňuju jen okrajem, "mnohonásobně" pomalejší rozjezd znamená tedy že řekněme na nějakou rozumnou rychlost (dejme tomu na 100kmh třeba?) se rozjíždí třikrát či pětkrát déle?? Anebo podle Vás "mnoho" začíná od 0,95 nahoru?
09.05.2013 (9:19)  
Pane Sollos, "oni jim ju sprostě odtáhli", protože oni jim před tím sprostě okopčili dokumentaci na multisystém, víte...?
registrovaný uživatel Sollos 
08.05.2013 (23:08)  
Nezpochybnil sem ty převodovky a podvozky, ale to že bombardier vypsal exekuci na škodovku ani ne v hodnotě té lokomotivi a sprostě jim ju odtáhli a byla to předem plánovaná akce to mluví za svoje a sry to že taurus je slabší má mnohonásobně pomalejší rozjezd menší sílu míň utáhne a je dražší jak škodovka tak nwm jako včem je lepší zadalší ty loko od bombardieru nedosahujou parametricky ani na škodovku ani na siemens tam je jasný to že hodně namazali aby tu zakázku dostali nic víc v tom není
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko