..: Videoprodej jízdenek na nádraží – rady a porady na dálku :..

Videokabina - čelní pohled, foto: Tommy Villingen / Berlín  — Aktualizováno 13. 4. v 18.00 h — Dne 15. dubna 2013 začíná na Schwarzwaldbahn v režii DB Vertrieb pilotní projekt prodeje jízdních dokladů s použitím videa. Projekt je podporován Evropskou unií a spolkovým ministerstvem dopravy. Méně využité klasické pokladny s obsluhou budou nahrazeny prodejním terminálem umožňujícím i videokonferenci s prodejním centrem. Na nádražích Genenbach, Triberg, St. Georgen, Engen a Löffingen budou klasické pokladny uzavřeny a nahrazeny „videoprodejem“. Zkušební provoz je připraven na půl roku a po vyhodnocení by se mohl rozšířit i na další nádraží. V dopravní hale nádraží je instalována tzv. videokabina. Cestující, který se kromě prosté koupě jízdenky potřebuje i poradit, vstoupí do kabiny a uvítá ho pohled na dvě obrazovky a kameru. Dále je kabina vybavena reproduktory, mikrofonem a zeleným startovacím tlačítkem. Po stisku tlačítka se systém aktivuje a cestující je spojen s poradenským centrem umístěným ve stanici Villingen. Na pravé obrazovce se objeví cestovní poradce, na levé údaje o objednávaném jízdním dokladu. V kabině je rovněž platební terminál, který jízdní doklady tiskne a vydá. Kabina je dostatečně rozměrná i pro vozíčkáře.

V sobotu 13. dubna 2013 byly provedeny poslední zkoušky před zahájením zkušebního provozu.Mimo jiné byla vyzkoušena dosažitelnost "startovacího" tlačítka pro vozíčkáře. Z normálních a běžně rozšířených vozíčků je tlačítko bez problému dosažitelné. Ne však z moderních, tzv. sportovních vozíků. Proto bylo doplněno vpravo dole tlačítko pro přivolání obsluhy, resp. změněna funkce vypínače.

Videokabina - boční pohled, foto: Tommy Videokabina - dialogové obrazovky, foto: Tommy Videokabina - platební terminál, foto: Tommy Videokabina - celkový pohled (před otevřením), foto: Tommy Videokabina - detail s ovládáním pro vozíčkáře, foto: Tommy

stoupa Poslat mail autorovi , Tommy Poslat mail autorovi | 12.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.04.2013 (15:25)  
ekoter: To co je potřeba... No to vidim u nás v práci, nad touhle větou se bavim. :-D Pracovní pozici nikdo nevytváří, spíš naopak, peníze mi nikdo nepřidá... Nevim no.

SYN: To pochopitelně ano, akorát zavřeli několik pokladen o několika lidech a nahradí je jeden přes video, já říkám, chápu to. Není to ani špatný nápad, ale tohle nahrazování a zeštíhlování má za následek méně pracovních příležitostí.
registrovaný uživatel Keprt 
12.04.2013 (14:35)  
problém je dominantně v jejich schopnosti formulovat svůj požadavek

V pondělí se u pokladny na Wágusonu nějaký mladík dožadoval jízdenky, která mu umožní cestu na farmu paní Hlaváčkové u Nymburka. Na takovéto požadavky bude krátká asi i videoporadna :-)
12.04.2013 (14:22)  
Ad infected.bass: Budou dělat to, co je potřeba. Prostě svět se neustále vyvíjí. Kdyby to tak nebylo, tak život na této planetě ani nevznikl.
12.04.2013 (14:17)  
Ad Jan Volf: Ti průvodčí ve vlaku také prodávají jízdenky, ale s příplatkem 40 EUR. Kdyby ten systém nebyl tak tvrdý, tak by platila na určitých relací třeba jen polovina lidí (třeba taková relace Kolovraty - Říčany).
registrovaný uživatel SYN 
12.04.2013 (14:09)  
Pozor, toto prakticky není nahrazení člověka strojem, ale "jen" nahrazení skla u přepážky kamerou, monitorem a dráty... takže partneři navzájem spolu mluvící nejsou na opačných stranách jednoho (neprůstřelného:-) skla v jedné budově, ale jsou od sebe potenciálně desítky kilometrů vzdálení... jízdenku stejně vytiskne tiskárna, tak jako tak...

Viděl bych že to má smysl tam kde u nás už by dávno obsazená pokladna nebyla, nebylo by tam vůbec nic nebo v lepším případě automat (možná IDS?), tak pokud na takových místech (kde předpokládám že se frekvence zákazníků vyžadujících obsluhu počítá v X hodinách na jeden požadavek, spíš než X požadavků za hodinu) bude videopokladna tak to může být celkem přínosné... Předpokládám že smysl je v tom že jedna pokladní (nebo třeba dvě, ať je aspoň minimální redundance) pak dokáže obsloužit třeba pět (nebo dvě deset atd atd.) geograficky různých míst, a dosáhnout nějakého jakžtakž rozumného vytížení... Třeba bych si dokázal i představit že by to s trochou dobré vůle šlo dělat i "z domu"...
12.04.2013 (13:21)  
Já to opatření chápu, kvůli nákladům. Jen jediné co mi u všech těhlech věcí začíná drobet vadit je, že co ty lidi budou dělat, když je vším nahradí stroj... A to je příklad pokladen v supermarketu, meter bez strojvedoucích, atd. V oběhu zůstanou ty samé peníze, jen se na nich nakapsuje v milionových položkách o pár jedinců víc. A nebo se odvedou jinde jako podpory v nezaměstanosti.

I když tohle logiku má a chápu to, jen trochu přemýšlím, kam tohle dojde...
registrovaný uživatel janick 
12.04.2013 (10:32)  
Každopádně je toto opatření pochopitelné z hlediska úspory nákladů na personál... Otázkou je, na kolik vyjde takový terminál a zda je úspora za mzdy úsporou skutečnou. Ale pochybuji, že by si to v Německu neuměli spočítat. Spíš by mě zajímalo, v případě že na uvedné dráze chodí průvodčí, proč neprodává jízdenky on přímo ve vlaku, nemusel by se tím pádem ani pořizovat tento terminál... Zároveň je mi však jasné, že nebude terminál prodávat jen jízdenky ale bude umět i vyhledat spojení, vytisknout jízdní řád, jednoduše provést komplexní informovatnost, jak se také píše v článku, což by průvodčího značně zdržovalo.
12.04.2013 (10:29)  
Neřekl bych, že to je věc typicky německá. Spíš mi to přijde jako důsledek všeobecného uvažování dnešní většinové společnosti - co nejvíce ani ne šetřit, jako spíš škrtit. Tímto se asi nic moc neušetří, jen budou potřeba pracovníci jinde a peníze se přelijí jinam - ideálně do cizí firmy. Zákazník dostane místo osobního kontaktu osobní kontakt s nutností obsluhy. I když ta obsluha na obrázku vypadá dobře :-).
registrovaný uživatel fazik 
12.04.2013 (10:21)  
vize p.Šidlauera se naplňuje.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
12.04.2013 (8:36)  
Jak neosobní, jak německé... Ta druhá fotka vypadá jak automaty na pánských WC.
Když opálení zas přeseknou optický kabel, tak si sice nekoupíte nic, ovšem to nepojedou ani vlaky, takže se vlastně nic neděje :P
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko