Villingen / Berlín — Aktualizováno 13. 4. v 18.00 h — Dne 15. dubna 2013 začíná na Schwarzwaldbahn v režii DB Vertrieb pilotní projekt prodeje jízdních dokladů s použitím videa. Projekt je podporován Evropskou unií a spolkovým ministerstvem dopravy. Méně využité klasické pokladny s obsluhou budou nahrazeny prodejním terminálem umožňujícím i videokonferenci s prodejním centrem. Na nádražích Genenbach, Triberg, St. Georgen, Engen a Löffingen budou klasické pokladny uzavřeny a nahrazeny „videoprodejem“. Zkušební provoz je připraven na půl roku a po vyhodnocení by se mohl rozšířit i na další nádraží. V dopravní hale nádraží je instalována tzv. videokabina. Cestující, který se kromě prosté koupě jízdenky potřebuje i poradit, vstoupí do kabiny a uvítá ho pohled na dvě obrazovky a kameru. Dále je kabina vybavena reproduktory, mikrofonem a zeleným startovacím tlačítkem. Po stisku tlačítka se systém aktivuje a cestující je spojen s poradenským centrem umístěným ve stanici Villingen. Na pravé obrazovce se objeví cestovní poradce, na levé údaje o objednávaném jízdním dokladu. V kabině je rovněž platební terminál, který jízdní doklady tiskne a vydá. Kabina je dostatečně rozměrná i pro vozíčkáře.
V sobotu 13. dubna 2013 byly provedeny poslední zkoušky před zahájením zkušebního provozu.Mimo jiné byla vyzkoušena dosažitelnost "startovacího" tlačítka pro vozíčkáře. Z normálních a běžně rozšířených vozíčků je tlačítko bez problému dosažitelné. Ne však z moderních, tzv. sportovních vozíků. Proto bylo doplněno vpravo dole tlačítko pro přivolání obsluhy, resp. změněna funkce vypínače.
1 2 | Zpráv na stránku: |
SYN: To pochopitelně ano, akorát zavřeli několik pokladen o několika lidech a nahradí je jeden přes video, já říkám, chápu to. Není to ani špatný nápad, ale tohle nahrazování a zeštíhlování má za následek méně pracovních příležitostí.
V pondělí se u pokladny na Wágusonu nějaký mladík dožadoval jízdenky, která mu umožní cestu na farmu paní Hlaváčkové u Nymburka. Na takovéto požadavky bude krátká asi i videoporadna :-)
Viděl bych že to má smysl tam kde u nás už by dávno obsazená pokladna nebyla, nebylo by tam vůbec nic nebo v lepším případě automat (možná IDS?), tak pokud na takových místech (kde předpokládám že se frekvence zákazníků vyžadujících obsluhu počítá v X hodinách na jeden požadavek, spíš než X požadavků za hodinu) bude videopokladna tak to může být celkem přínosné... Předpokládám že smysl je v tom že jedna pokladní (nebo třeba dvě, ať je aspoň minimální redundance) pak dokáže obsloužit třeba pět (nebo dvě deset atd atd.) geograficky různých míst, a dosáhnout nějakého jakžtakž rozumného vytížení... Třeba bych si dokázal i představit že by to s trochou dobré vůle šlo dělat i "z domu"...
I když tohle logiku má a chápu to, jen trochu přemýšlím, kam tohle dojde...
Když opálení zas přeseknou optický kabel, tak si sice nekoupíte nic, ovšem to nepojedou ani vlaky, takže se vlastně nic neděje :P
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.