..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.04.2013 (16:34)  
paja.butcher: Spíš jako doplňek za sysla. Bdt osobáky se asi budou ořezávat, kde to půjde nahradit panterem nebo žralokem jako kdysi se nahrazovalo katry a rakvema.
10.04.2013 (15:46)  
Modernizovaný Bdt by bylo super, pokud by se vrátilo na Os do původních výkonů. Ale aby to nebyl přílišný kvalitativní skok pro člověka, když přesedne z rychlíku (B) do osobáku (Bdt...). Anebo nakonec skončí jako náhrady Bp282 u rychlíků?
registrovaný uživatel Komín  mail  
10.04.2013 (15:42)  
Tak sem myslel, že budeme mít z Bdt Bdmteery, jako na Sovensku, ale podle toho, co řiká JiříK, bych to zhodnotil spíš, jako lepší Bdtn. Na humanizovaný Bmeečka se těšim, prokouknou, doufam, že nasaděj konečně i ty dvě, který maj zásuvky a klímu.
registrovaný uživatel JirkS  mail  
10.04.2013 (15:03)  
eleba: Dělat nějaké úpravy na těch vozech prý není možné, protože by se to muselo znovu celé schvalovat a navíc ty vozy jsou stále (a pořád budou) registrovány v Rakousku, tak by to musel schvalovat tamní úřad. Takže jsou vlastně jen na dojetí při zachování současného stavu, dají se opravit, ale ne upravovat.
registrovaný uživatel MaMo 
10.04.2013 (14:14)  
Já bych si tipnul na něco takovéhleho http://is.gd/q7rUQf jen s modrými kolečky a stěnami natřenými na bílo...
10.04.2013 (13:27)  
Tomáš Vrabec: No oproti vozům A151 nebo některým AB to je pořád super vagon. Některé mají i klimu a zásuvky, ne?
registrovaný uživatel Sim 
10.04.2013 (12:40)  
JiříK > mate k dispozici nejaky rozpis, jaky rozsah oprav/uprav u ktereho vozu (nebo aspon rady vozu) ma byt?

Jedna se o pomerne siroky rozptyl vybavenosti i stavu vozu a z clanku jsem pochopil, ze neco zustane bez klimy, jinde klima uz je a zustane tedy zachovana ... tedy, jaky ma byt vysledek, jestli dojde ke sjednoceni stavu aspon v ramci dvou variant, nebo ne.

S ohledem na to, o jake vozy se jedna mi prijde pomerne zajimava cena za jejich dehumusaci - dva mega na vagon, pokud to samy v B (s rozporuplnym vysledkem) stalo jeden meloun, mi prijde jako solidni nabidka. A predpokladam, ze bez souteze by to byl minimalne dvojnasobek.

Cilove zamereni reko Bdt je jake? Vozy na osobaky (ala Bdtn) se syslem, nebo neco jineho? V cem se to bude lisit od reko Bmee?

Pjetro > koncept je, ale krome nejistoty (jak to dopadne s tendrovanim trati v zavazku) jsou tam veci, co nejsou dotazeny do konce, takze si to kazdej prezentuje jak chce.
10.04.2013 (12:21)  
Radek Papež: Třeba to, že druhá třída je mnohdy pohodlnější a vybavenější než tyto střepy?
registrovaný uživatel Komín  mail  
10.04.2013 (11:53)  
Jiří Kocourek: viz zvýšení rychlosti Syslů...
10.04.2013 (11:14)  
Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h.
Co brání zvýšení rychlosti rovnou na 160 km/h?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko