Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.
Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.
Zdroj: České dráhy

Jedna se o pomerne siroky rozptyl vybavenosti i stavu vozu a z clanku jsem pochopil, ze neco zustane bez klimy, jinde klima uz je a zustane tedy zachovana ... tedy, jaky ma byt vysledek, jestli dojde ke sjednoceni stavu aspon v ramci dvou variant, nebo ne.
S ohledem na to, o jake vozy se jedna mi prijde pomerne zajimava cena za jejich dehumusaci - dva mega na vagon, pokud to samy v B (s rozporuplnym vysledkem) stalo jeden meloun, mi prijde jako solidni nabidka. A predpokladam, ze bez souteze by to byl minimalne dvojnasobek.
Cilove zamereni reko Bdt je jake? Vozy na osobaky (ala Bdtn) se syslem, nebo neco jineho? V cem se to bude lisit od reko Bmee?
Pjetro > koncept je, ale krome nejistoty (jak to dopadne s tendrovanim trati v zavazku) jsou tam veci, co nejsou dotazeny do konce, takze si to kazdej prezentuje jak chce.
Co brání zvýšení rychlosti rovnou na 160 km/h?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
