..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel danys 
12.04.2013 (16:23)  
Podle mě by vozy Bmz byly vhodné na noční R, případně i EN (v noci není klimatizace moc potřeba) směr Slovensko. Oproti vozům B by se obvyklá obsaditelnost zvýšila z 20-ti osob na vůz na 33 osob na vůz.
registrovaný uživatel SYN 
12.04.2013 (15:16)  
Mnohem lepsi vozy nez Bdt koupily CD po milionu za kus
To je ten paradox, za meloun základ, za dva reko, a je z toho vůz prímovní, ne sice nejlepší co máme ale ne o moc horší...
registrovaný uživatel Hanys  mail  
12.04.2013 (11:00)  
To kdyz uz, tak opravdu vytahnout aspon sasi tech sesti vlozaku do krakena.
To radši ani neříkej,nebo se toho nějakej aktivní blb chytí.
registrovaný uživatel Sim 
12.04.2013 (10:30)  
bartik09 > Pokud by 363 po nahrazeni jednotkou neodjela na hrbitov v CT, tak je pravda, ze nejakou hodnotu asi opravdu mit bude.
Treba by to eso mohlo pomoct ukoncit nesmyslne preprahy v Plzni ;-)

tarten > Nechcem tam Bmto, že? To by pak ale muselo být něco úplně nového nebo velmi radikálně=nerentabilně rekonstruovaného...
Ja si bez vetsich problemu dovedu predstavit (treba pevne spojene se syslem) nemecka/rakouska patra, ktera tech syslich 140km/h umi. Nejsou nejaka na prodej? Ma to tedy mozna jeden hacek, mam pocit, ze presahuji standardni obrys ... ale na stranu druhou, to esusy taky a problem neni.

Samosebou, reko ve stylu sukafonovlek => regionovlek by byla blbost. To kdyz uz, tak opravdu vytahnout aspon sasi tech sesti vlozaku do krakena.
12.04.2013 (7:52)  
spalda: No a ja zas bral reko nasich 363, ktere s tim opravdu jezdi ;-)
Mnohem lepsi vozy nez Bdt koupily CD po milionu za kus, takze hodnota Bdt se bude nejspis blizit hodnote srotu.
Pokud by 363 po nahrazeni jednotkou neodjela na hrbitov v CT, tak je pravda, ze nejakou hodnotu asi opravdu mit bude. Dejme tomu tak 30 milionu? I kdyby to tedy byl pomer 80/120 (diskutovana souprava/regiopanter), tak jsme na 2/3 ceny a to je porad nezanedbatelna uspora. Zalezi tedy na provoznich nakladech a ty si odhadovat netroufam (jaka muze bejt spotreba energie na 1 km jizdy Os?).

tarten: Kdyby se sysel delal nizkopodlazni, tak by ho to asi o dost prodrazilo, ne?

Elias is best: Z clanku: "dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru."
To vsechno snad bylo i v dehumusaci B. Navic je tedy 7 hajzliku (snad ani ne vakuove), 2 naplne do klimatizace a v kazdem voze 1 kupe a CZE.
11.04.2013 (22:01)  
bartik09: K cene: pokud se nepletu, tak dehumusace jednoho B stala cca milion. Co je tady v ty rekonstrukci navic, ze dva miliony se nekomu zdaj malo?

Třeba počet kusů, větší spotřeba materiálu díky tomu, že jsou vagóny delší a mají větší počet kupé, v případě výměny dveří také vyšší cena za dveře, výmwna klimatizačních agrégátů u dvou kusů, dosazení toalet u sedmi kusů. Doufám, že dráhy čalounění neodfláknou...
registrovaný uživatel tarten 
11.04.2013 (19:27)  
oprava: To samotné vládní nařízení nevyžaduje 20% nízkopodlažnost, je mnohem skromnější. Ale MD si to takhle natáhlo při prvním VŘ, které má být prototypové.
registrovaný uživatel tarten 
11.04.2013 (18:14)  
Sysel má ještě jednu nevýhodu - je sice bezbariérový ale není nízkopodlažní. Takže když se podle jakéhosi vládního nařízeníním musí směřovat k aspoň 20% nízkopodlažnosti v každém vlaku ZDO a přinejmenším soutěže (zřejmě i na nové rychlíky) to musí respektovat, Sysel není ten, co to zachrání. Pokud by tedy VŘ připouštěla rekonstruovaná vozidla i prakticky, nejen teoreticky. Takže kolik bude syslů, mělo by být dřív nebo později i tolik nebo dvojnásobek podobně kvalitních nízkopodlažních vagónů (patra se počítají). To samo o sobě může do morální životnosti syslů zatnout dost velký zásek.
Těch 20% vypadá jako málo, ale není, sysel+Bmto* to splňuje, ale sysel+Bmto+Bxx už nemá šanci, sysel+2xBmto+Bxx už zřejmě proleze, sysel+2xBmto+2xBxx asi ne.

Nojo, no. Na druhou stranu - bylo by sice hezké vzít 50 miliard a ještě do konce roku je utratit za nové vlaky do regionálky+spěšňákorychlíky, jenže to jaksi nende...
____________________________________________
*Nechcem tam Bmto, že? To by pak ale muselo být něco úplně nového nebo velmi radikálně=nerentabilně rekonstruovaného...
registrovaný uživatel Komín  mail  
11.04.2013 (14:55)  
Ano, určitě v případě nezávislé trakce s vámi musím soulhlasit. A co se týče nasazení loko + 2×Bdmtee + Sysel, je to pořád to samé - ušetří se(bohužel to není hospodárné). A musím konstatovat, že těmito soupravami jezdím a sysel je co se týče pohodlí přínosem velikým. Horší už je to při nasazení na rychlíky, kde sice poskytuje podmínky pro vozíčkáře, vakuové WC, klímu a zásuvky, ale sedačky jsou na rychlíkové=obvykle delší trasy příliš tvrdé.
11.04.2013 (14:31)  
bartik09: no záleží na rozsahu reko lokomotivy, já jsem bral rozsáhlejší reko slovenských 363 za 50mil., aby to bylo aspoň trochu srovnatelné s novou jednotkou. Panter při malé sérii není tak úplně levný. Myslím, že při otevřené soutěži a větším počtu ks bude cena mezi 120 a 130 mil. K těm 60-100 mil. za rekonstrukce soupravy mychom ale měli hlavně připočítat zbytkovou hodnotu vozů a hlavně lokomotivy, kterých je třeba u Carga nedostatek. Pak se u popisované reko opravdu dostáváme skoro na cenu nové jednotky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko