..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
11.04.2013 (13:38)  
spalda: ne ze bych s vami v principu nesouhlasil, ale 31 mil za sysla + 14 mil za dva Bdt + 15 mil za reko 363 = 60 milionu (tedy zadnych 80-100), coz je ani ne polovina toho, co stoji regiopanter se srovnatelnou kapacitou (137.5 mil).
11.04.2013 (13:12)  
JiP: k té krajní nouzi, jsem se musel pousmát po víkendovém 2x Junákovi s Bp282 po 4,5 hodinách (Brno - ČB). Ale samozřejmě je pravda, že v Bp jsou vynikající sedačky, když jsem viděl např. Pantera byl sem trochu zklamán, to by na rychlík opravdu nebylo (narozdíl od Ešusu).

spalda: s regionálním nasazením samozřejmě souhlasím, protože jak Os ve složení Loko+Bds+B tak 810+(několik)010 jsou dost křečový varianty (z pohledu cestujícího, předpokládám že dráhy vyjde ten šukafon levnějc).
11.04.2013 (12:37)  
paja.butcher: tohle je ale trošku jiný problém. Já mluvím o tom, když se místo nákupu nové jednotky rekonstruuje za skoro stejné peníze klasická souprava, která je pro dané nasazení naprosto nevhodná.
11.04.2013 (12:30)  
spalda : potíž je, že tenhle přístup využívání jednotek vede zase na druhý extrém, že nám po koridorech jezdí jako Os 810 nebo 814, což mi přijde těžce tristní záležitost.
A modernizované Bdt se syslem bych si uměl představit např. kolem Brna jako náhradu souprav Bdmtee nebo řady 560, kdy v obou případech se jedná o vozidla totálně katastrofická.
registrovaný uživatel Sim 
11.04.2013 (11:36)  
bartik09 > mimochodem asi nejdelsi souprava v historii RJ
Neni to tak davno, co spojili dva zlute (tusim petivozove) vlaky do jednoho kvuli klekle masine :-)

dva miliony se nekomu zdaj malo?
Malo ne, ale adekvatni ano. Pokud se u B za mega precalouni sedacky a nastrikaj steny barvou na puvodni umakart (+ u poslednich kusu se resi i okna), pricemz zustava casto zachovan nade dvermi prepinac "tma/piskani", prijde mi, ze na tech emzetach je prace mnohem vic a hlavne, naroky jsou takove, aby to vse fungovalo (to znamena treba nedrncelo) i pri rychlostech 160/200 km/h. A pokud se nekam musi zpetne dosadit cela jednotka vakuovyho hajzliku, spolkne uz jen tohle nemalou cast investice do celeho vagonu.

Jestli to je nebo neni hodne ci malo je ale potreba posuzovat az podle konkretniho rozsahu praci, ktery nezname. Proto jsem se na rozpis praci vcera ptal. Zatim neuspesne, predpokladam tedy, ze tyto udaje k dispozici nejsou.
11.04.2013 (11:27)  
Komín: no a nasazování sestavy loko+2xBxx+sysel na osobáky je podle mě taky pěkná zhůvěřilost. Místo, aby dráhy za 120-130M nakoupily nové jednoty s životností minimálně 30let, tak dávají 80-100M za rekontrukci na 15 let, která z hlediska komfortu navíc nic moc nepřináší, je o 50t těžší, má jenom 25% hnaných náprav a je mnohem náročnější na údžbu. Takže se sice teď pár. mil ušetří, aby se to v budoucnu nalilo do spotřeby a údržby.
11.04.2013 (8:19)  
Komín: no protože je to hlavně u nezávislé trakce neuvěřitelné plýtvání. Uvědomte si, že souprava loko+2xBxx váží 160t, zatímco Regioshark 84t, Desiro Classic 68t. Tuto hmotu musíte každé 2-3km rozjet. U soupravy s loko musíte topit z generátoru, zatímco u jednotky topíte odpadním teplem, dále máte na osobáky malý podíl hnaných náprav, více dvojkolí na údržbu, nutnost objíždění soupravy....Ano, v Německu jsou k vidění soupravy s loko a patrovýmí vozy, ale ty se spíše nasazují na vlaky RE, které se podobají spíše našim rychlíkům (loko+4-6 vozů zastavujících co 5-10km). Tam už to ekonomicky vychází, ale nasazovat soupravu s dieslovou loko a dvěmi vozy je opravdu "ekonomická sebevražda".
registrovaný uživatel Kakov 
11.04.2013 (7:53)  
bartik09:

neviděl jsem loko, ale stejná souprava vagónů jela 10.4. (ve středu) před devátou směrem na HL.N.

taky by mě zajímalo co se dělo
11.04.2013 (1:00)  
Ja nejvetsi problem vidim v tom, ze ty vozy (zejmena mam na mysli Bmz) budou (jsou) nejspis nasazovany na vlaky, ktere nezanedbatelnou cast svoji cesty jedou rychlosti vic nez 120 km/h. To je podle me hranice, kdy prestava byt jizda pri otevrenem okne prijemna.

K cene: pokud se nepletu, tak dehumusace jednoho B stala cca milion. Co je tady v ty rekonstrukci navic, ze dva miliony se nekomu zdaj malo?

OT: Dnes rano jsem videl na smichovskem zeleznicnim moste soupravu RJ - 163, zlutej hektor, cervenej hektor, zlutej vagon a asi 7 vagonu ex SBB (takze mimochodem asi nejdelsi souprava v historii RJ). Ze by taky vezli vagony na nejakou rekonstrukci?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.04.2013 (23:02)  
m.pavel1: Já taky, ostatně naše rakev LB-PA dokazuje co všechno rychlík snese. Možná to na nějaký ten osobák dají, ale pochybuju, že ČD chtějí ty Bdt osobáky dál vydržovat (třeba na 323 vypadají pěkně, ale ta ekonomika)
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko