..: 58 vozů pro ČD upraví Janoza a Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.

Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 10.4.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel m.pavel1  mail  
10.04.2013 (21:54)  
Já si myslím že pokud by se vozy osadily stejnými sedačkami jako poslední série Bdtn, které mi přijdou velice pohodlné, tak si tyto vozy dovedu představit i na těch rychlících. Konec konců Bdtn na rychlících jezdí také.
10.04.2013 (20:44)  
Něco z těch vozů bych očekával i na rychlících Brno - Břeclav - Olomouc, včetně těch ABpee. Přece se nebude pořád syslit s Béčkama.
registrovaný uživatel Komín  mail  
10.04.2013 (20:30)  
Spalda: Proč tak striktně? Je spousta míst, kde můžeme najít elektrickou jednotku pro osobní vlaky. Regiopantery, varšavské jednopatrové jednotky, Talenty ve Vídni... A mám-li hodnotit hospodárnost souprav loko+3× Bdt (loko+2×Bdt+Bds), jak je obvyklé, samozřejmě je jednotka uplně o něčem jiném (i elektrická-rekuperace), ale v současné době to jako dočasné řešení podle mě není špatné. Jednotky se 100% pokrytím osobáků - to je běh na dlouhou trať, takže cestujícím se cestování zpříjemní alespoň takto, sice s horší ekonomikou ale za méně peněz. Na rychlíky bych ale rozhodně tyto vozy nesměřoval, kvůli sedačkám. Také můžou nalézt místo u dlohých osobáků s řidičákem.
registrovaný uživatel JiP 
10.04.2013 (19:23)  
Radek Papez: Protoze takovym rychlikem pojedu jenom kdyz bude krajni nouze. Uz vidim, jak to stoji hodiny odstavene v lete nekde na slunci, pak do toho vlezu, vevnitr nejmene 40°C, cela cesta s otevrenymi okny-kraval, prach, letajici zaclonky. To si prosim nastoupim v garazi radsi doma do auta a na takovy vagon se budu divat maximalne stojici nekde na prejezdu u zavor. Asi tak bych to shrnul. Toto zkratka v dnesni dobe na kolejich nema co delat-nemluve o tom ze se to nekdo snazi dokonce prezentovat jako pokrok-mozna tak pred 20lety. Ne dnes!
10.04.2013 (19:22)  
Uzavření výběrového řízení na Bmz-tka se musí pořádně oslavit. Hip hip hurá! Jenom ta nízká cena mě trochu děsí.

Na vozy z Krnova jsem zvědavý. Soupravy typu 362 + ABpee z Bydhoště + Bpee(?) z Krnova + Sysel ze Šumperku - to bude vypadat zajímavě. Schválně, který z vozů bude nejkvalitnější?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.04.2013 (19:07)  
A proč by to nemohlo nahradit Bp282 na rychlících, jak už zde někdo zmínil?
registrovaný uživatel JiP 
10.04.2013 (19:03)  
To Spalda:
Vystihl jste to dokonale. Moc dobre nechapu, kam CD modernizaci Bdt vlastne ekonomicky miri. Na rychliky to bude nevhodne a na Os zcela mimo jakoukoliv ekonomickou realitu. Osobni vlak o slozeni lokomotiva (v nasem pripade obvykle bez moznosti rekuperace pri brzdeni) + 2-3 vagony je ekonomicka sebevrazda. To bych radeji ty penize vyuzil na poradnou modernizaci tech rakouskych Bmz, kde by to mohlo vest k necemu skutecne poradnemu a funkcnimu s nejakou vizi do budoucna.
10.04.2013 (18:10)  
Komín: na osobáky patří motorové jednotky. Loko+2xBxx je provozně asi jako vzít na taxíka tatrovku!
registrovaný uživatel Alex7 
10.04.2013 (17:48)  
Jestli náhodou ty rekonstruované Bdt nebudou v budoucnu posledními mohykány s polospouštěcími okny? Teď, jak se všude dává klimatizace, tak to tak vypadá. Proti klimatizaci nic nemám (klima = kultura), já jen, co mám očekávat.

Hlavně ať ČD ví, že tyto vozy chtějí nasadit na rychlíky, ať to nepo***** jako s syslem. Borcad Regio jsou sice na regionálku ta nejlepší sedadla, to ovšem neplatí pro rychlíky.
registrovaný uživatel Komín  mail  
10.04.2013 (16:42)  
Nn, rozhodně bych je rači viděl zas na osobácích, kam patří. Doplněk za sysla-proč ne, ale s těma teď jezdí Bdmtee, na který slibujou rekonstrukce a pořád nic!..
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko