Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.
Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.
Zdroj: České dráhy

To je ten paradox, za meloun základ, za dva reko, a je z toho vůz prímovní, ne sice nejlepší co máme ale ne o moc horší...
To radši ani neříkej,nebo se toho nějakej aktivní blb chytí.
Treba by to eso mohlo pomoct ukoncit nesmyslne preprahy v Plzni ;-)
tarten > Nechcem tam Bmto, že? To by pak ale muselo být něco úplně nového nebo velmi radikálně=nerentabilně rekonstruovaného...
Ja si bez vetsich problemu dovedu predstavit (treba pevne spojene se syslem) nemecka/rakouska patra, ktera tech syslich 140km/h umi. Nejsou nejaka na prodej? Ma to tedy mozna jeden hacek, mam pocit, ze presahuji standardni obrys ... ale na stranu druhou, to esusy taky a problem neni.
Samosebou, reko ve stylu sukafonovlek => regionovlek by byla blbost. To kdyz uz, tak opravdu vytahnout aspon sasi tech sesti vlozaku do krakena.
Mnohem lepsi vozy nez Bdt koupily CD po milionu za kus, takze hodnota Bdt se bude nejspis blizit hodnote srotu.
Pokud by 363 po nahrazeni jednotkou neodjela na hrbitov v CT, tak je pravda, ze nejakou hodnotu asi opravdu mit bude. Dejme tomu tak 30 milionu? I kdyby to tedy byl pomer 80/120 (diskutovana souprava/regiopanter), tak jsme na 2/3 ceny a to je porad nezanedbatelna uspora. Zalezi tedy na provoznich nakladech a ty si odhadovat netroufam (jaka muze bejt spotreba energie na 1 km jizdy Os?).
tarten: Kdyby se sysel delal nizkopodlazni, tak by ho to asi o dost prodrazilo, ne?
Elias is best: Z clanku: "dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru."
To vsechno snad bylo i v dehumusaci B. Navic je tedy 7 hajzliku (snad ani ne vakuove), 2 naplne do klimatizace a v kazdem voze 1 kupe a CZE.
Třeba počet kusů, větší spotřeba materiálu díky tomu, že jsou vagóny delší a mají větší počet kupé, v případě výměny dveří také vyšší cena za dveře, výmwna klimatizačních agrégátů u dvou kusů, dosazení toalet u sedmi kusů. Doufám, že dráhy čalounění neodfláknou...
Těch 20% vypadá jako málo, ale není, sysel+Bmto* to splňuje, ale sysel+Bmto+Bxx už nemá šanci, sysel+2xBmto+Bxx už zřejmě proleze, sysel+2xBmto+2xBxx asi ne.
Nojo, no. Na druhou stranu - bylo by sice hezké vzít 50 miliard a ještě do konce roku je utratit za nové vlaky do regionálky+spěšňákorychlíky, jenže to jaksi nende...
____________________________________________
*Nechcem tam Bmto, že? To by pak ale muselo být něco úplně nového nebo velmi radikálně=nerentabilně rekonstruovaného...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
