..: Záměr zrušení zastávky Karviná-Darkov :..

Karviná Darkov, foto: Podzemnik (Wikimedia Commons)Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.

Zdroj: Město Karviná


Jiří Bílik | 5.4.2013 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
06.04.2013 (1:09)  
Honza:
Nejspíš tak, že se musejí nějak rozpočítat. Například podělit počtem zastávek. To že ten vlak někam jede a někde staví má přínos hlavně pro to místo, kde staví, takže pokud chceme znát náklady na jízdu vlaku, tak by se o ně měly "podělit" místa, kde staví.
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.04.2013 (22:37)  
Jak souvisí fixní náklady (na vlak) s jedním zastavením?
registrovaný uživatel Alex7 
05.04.2013 (20:02)  
Docela dobře bych si masivní redukci zastávek představil na trati mezi Žďárem nad Sázavou a Kolínem. Tam je spoustu zastávek, na kterých počet nastupujících-no žádná sláva. Sázava u Žďáru, Nížkov, Stříbrné Hory, Pohledští Dvořáci (byť u supermarketu, ale lidi nakupují autem), Pohleď, Josefodol...ty prakticky nikdo nepotřebuje. Hamry nad Sázavou, Církvice, Hlízov může nahradit MHD. Sázavka, tu zachovat jen kvůli chatařům. Místo toho vybudovat zastávky tam, kde je to potřeba, jako Havlíčkův Brod-Humpolecká, Kozohledy nebo Okřesaneč. Víte, jak by taková redukce zastávek spolu s nasazením vhodných vozidel typu Panter vlaky zrychlilo?

Obecně jsem proti rušení "nepotřebných" zastávek na lokálkách, protože ty přidávají drahocenné cestující. Ale hlavní trať, to je věc jiná.

Omlouvám se za off-topic, ale taková zpráva mě přiměla to napsat, ačkoli za nejkvalitnější komentář považuji od uživatele IC540.
05.04.2013 (19:36)  
Tam nic v okolí není .... http://goo.gl/maps/36Loe
05.04.2013 (19:12)  
Myslím, že optimalizace zastávky (rekonstrukce v plánu není) by se projevila minimálně. Lidí spíš přiláká nový vlak a těch na této trase ode dneška jezdí 84% (osobních).
Problém je ten, že lidi nemájí důvod tam vystoupit. Tohle ale musí vyřešit město Karviná. Do té doby je přístup SŽDC a ČD v pořádku a já ho podporuji.
registrovaný uživatel IC540  mail  
05.04.2013 (19:01)  
Úsek přes Darkov se koridorovat nebude. Přesněji od Louk nad Olší po Darkov, neboť to je technicky nemožné...

Tak zvané Sakmarovo údolí se udržuje díky poddolování na 30-50km/h v rámci možností. Nejbližších 20 a více let to jiné nebude. Zastavením vlaku z rychlosti 30 km/h, by se nikdo nepotento... si myslím...

Navíc zde stále projíždí pravidelná linka do Stonavy a Albrechtic u Českého těšína(870198).
Bohužel odbornými zásahy Inženýrů v MS kraji se na této lince povedla určitá Zárubovina, jako v Pardubickém kraji. Autobusy jsou až na mminimu časů vedeny tak, že jsou velké nepřípoje od/k vlakům a to jezdí skrz most, co vede nad zastávkou Darkov( viz snímek) a zajíždějí k nádraží v Albrechticích.
Stonava tak má jízdou busem v řádech 5. minut dvě páteřní tratě na dosah(320/321), no nedostanou se nikam, jen do Hajcman City, jak se Karvinej přezdívá. Takže přestupní vazby jsou nula bodů a do Darkova na kole nikdo nepojede, bo by mu jej za jízdy ukradli...
Co by pomohlo, je vyčištění nejbližšího okolí zastávky, zajistit základní osvětlení(bo normy su přisne, kurňa) a udělat přípoje k vlakům. Tolik málo by mohlo přilákat řadu cestujících z několika tisícové Stonavy a umožnit jim dojíždět do Č.Těšína, Třince, Mostů u Jablunkovaa do Bohumína, Ostravy a dále rychle jen s jedním přestupem v Darkově...
Určitý potenciál to území má. Karvinské moře aneb koupání u DARKOVSKÝCH LÁZNÍ atd...
Jak se jednou zastávka zruší, nikdy se nezavede, co si budeme povídat...

Já jsem pro zachování zastavování. No na řadě je však Karviná a její plán, jak s územím naložit. Projekty jsou a jeden možný letní jsem uvedl výše...
05.04.2013 (17:56)  
V dnešní počítačové době, kdy se už dlouho lístky tisknou z počítače by snad měla existovat možnost jednoduše zjistit, kolik lístků bylo prodáno do a z konkrétní stanice v zadaném období. Měsíční se mohou rozpočítat jako dvě jízdy v pracovní den, například.
05.04.2013 (17:15)  
Vlad - nějak mi v dokumentu chybí upřesnění pro případ, že spoj v dané obci/městě zastavuje vícekrát. Počítá se jednou, nebo za každé zastavení? Jestliže za každé zastavení, platí Karviná za sníženou obslužnost méně, měla by mít "volné" prostředky na zajištění náhrady... Zdá se mi ale, že se jedná skutečně o spoj jako takový bez evidence počtu zastavení. Potom Karviná zůstává na svém, neboť vše staví na hlavním.

Při pohledu do mapy je jasné, proč zastávka má nízké využití - srovnatelně daleko od Darkova je hlavní nádraží, předpokládám, že většina tedy zvolí cestu civilizací. Navíc ta omezená nabídka spojů... Ve výsledku mi tedy přijde zavést MHD k nádraží, kterou se lidé svezou do většinové zájmové oblasti (centrum města) a ti, co jedou dále prostě přestoupí na nádraží na jimi zvolený vlak.

A lázeňští hosté dojedou dálkovkou na hlavní, nemají tedy důvod využívat osobní vlaky...
05.04.2013 (17:12)  
Jana Maxová: Jasně, já mluvím všeobecně. Ale i na těch 40 to nebude se započtením topení, opotřebení apod. zadarmo.
05.04.2013 (17:10)  
tsi: no pro začátek by stačilo přesvědčit minimálně "šotoušstvo". Názory bez minimální znalosti problematiky typu "Držím palce,ať tu zastávku nechají..." mě dokážou opravdu vytočit :-).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko