..: Zkoušky Traxx 245.001 na Schwarzwaldbahn :..

Traxx 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Triberg — V pohoří Schwarzwald, ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na sklonově i směrově náročné trati, probíhají v zimních podmínkách zkoušky nové dieselové lokomotivy TRAXX, řady 245.001. Na Schwarzwaldbahn, mezi stanicemi Triberg a Villingen jsou jako brzdová zátěž nasazeny další dva shodné stroje určené pro jiného, původně belgického, dopravce. Ve stanici Villingen je rovněž dle potřeby doplňováno palivo. Lokomotiva řady 245.001 má být po úspěšných zkouškách, resp. schválení EBA (Eisenbahn Bundesamt) předána DB Regio, region Allgäu-Schwaben v Kempten.

Stroj řady 245.001 pochází z velké rodiny TRAXX od firmy Bombardier. Označení výrobce TRAXX P160 DE ME, kde DE značí diesel-elektrický a ME Multiple.Engine (vícemotorový). Stroj byl představen na Innotans v Berlině, v roce 2012. Již v roce 2011 byla uzavřena rámcová smlouva mezi DB a Bombarierem na dodávku celkem 200 kusu této pokrokově řešené lokomotivy. První stroje mají být dodány v polovině roku 2013. Celkový výkon je uváděn 2.252 kW, Vmax = 160 km/h a max. tažná síla 300 kN.

Traxx 245.001-3, strojovna, foto: Tommy Pozoruhodné je, že lokomotiva je vybavena čtyřmi shodnými osvědčenými dieselovými motory Caterpillar C 18 o výkonu nastaveném zhruba na 563 kW. Motory jsou zařazovány (připojovány do výkonu) postupně v závislosti na zatížení. Řídící SW zároveň zohledňuje skutečný časový proběh každého z motorů tak, aby byla optimalizována doba revizi, prohlídek a oprav při dosažení přibližně stejného počtu provozních hodin všech motorů. Toto kaskádové uspořádání a řazení motoru by mělo zajistit vyšší celkovou spolehlivost, nižší potřebu paliva a delší dobu mezi revizemi. Motory jsou vybaveny katalyzátory a řídící SW rovněž zajišťuje optimalizaci spotřeby paliva. Při zastavení, například u nástupiště nebo návěsti „Stůj“, je k dispozici automatický režim „Start-Stop“. Stroj splňuje soudobé ekologické předpisy.

Traxx 245 - AKIM 76 003 a 76 102, foto: Tommy Zajímavý je i osud dvou při zkouškách použitých brzdících lokomotivy stejného typu. Tyto stroje byly u Bombardiera objednány belgickou soukromou drážní společností AKIEM a označeny 76 003 a 76 102. Avšak společnost AKIM je nyní nechce převzít, místo toho by ráda měla od Bombardiera elektrické stroje ze skupiny TRAXX. Bombardier hledá nové zájemce o tyto nepřevzaté lokomotivy. Všechny tři dieselové lokomotivy jezdí na výjimku – povolení EBA (Eisenbahn Bundesamt) pro tyto zkoušky a předávací jízdy.

Fotky lokomotiv při zkouškách na Schwarzwaldbahn pořídil ve dne 27. a 28. března 2013 a laskavě poskytl Tommy. Většina fotek pochází z oblouku Brigach u St. Georgen. Další fotka zobrazuje stroj 145.001 ve stanici Villingen při doplňování paliva. Některé obrázky byly pořízeny v nejvyšším bodě Schwarzwaldbahn, u Sommerau (832 m n.m.). Na nádraží St. Georgen firma Caterpillar prováděla malou inspekci motorů.

Traxx 245: 245.001-3 + AKIM 76 003 a 76 102, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy AKIM 76 003 a 76 102 + 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245: AKIM 76 102 a 76 003 + 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245.001-3 + AKIM 76 003 a 76 102, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245.001-3, motor, foto: Tommy Traxx 245.001-3, Villingen, při doplňování paliva, foto: Tommy  

stoupa Poslat mail autorovi , Tommy Poslat mail autorovi | 30.3.2013 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.03.2013 (21:17)  
Zajímavé řešení. Podle následujícího videa byl důvod pro změnu vyvolán emisními normami, které starší velké dieslové motory, odvozené z lodních motorů, nesplňovaly. A tak se poohlédli po průmyslových motorech a motorech do nákladních aut, které jsou na tom s emisemi mnohem lépe.
http://www.youtube.com/watch?v=nzgrV8MgtG4
30.03.2013 (20:29)  
Díky za článek. Řešení je skutečně originální - použití čtyř identických snadno dostupných dieselových motorů má hlavně usnadnit dostupnost náhradních dílů a díky elektronice optimalizovat jejich proběh. Zdalipak se to rozjíždí podobně jako Taurus - vrr-vrrrr-vrrrrrrr-VRRRRRRRRRR :-D

Kdysi jsme si na vysoké dělali legraci (no, spíše pr*el) a připravili remotorizaci brejlovce s použitím čtyř až pěti skvělých legendárních a zcela bezporuchových LIAZů. A ejhle, ňáký Zápaďáci nám to teď ukradli :-)
Registered user Keprt 
30.03.2013 (13:29)  
Zajímavý článek, jen si dovolím do diskuze pár - dle mého vědomí - upřesnění. Ty dva stříbrné TRAXXY nejsou ME, ale "klasické" F 140 DE (viz jiné bočnice). Společnost není AKIM, ale AKIEM a je to 100% dceřinka SNCF. Snad se nepletu :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko