..: Zkoušky Traxx 245.001 na Schwarzwaldbahn :..

Traxx 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Triberg — V pohoří Schwarzwald, ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na sklonově i směrově náročné trati, probíhají v zimních podmínkách zkoušky nové dieselové lokomotivy TRAXX, řady 245.001. Na Schwarzwaldbahn, mezi stanicemi Triberg a Villingen jsou jako brzdová zátěž nasazeny další dva shodné stroje určené pro jiného, původně belgického, dopravce. Ve stanici Villingen je rovněž dle potřeby doplňováno palivo. Lokomotiva řady 245.001 má být po úspěšných zkouškách, resp. schválení EBA (Eisenbahn Bundesamt) předána DB Regio, region Allgäu-Schwaben v Kempten.

Stroj řady 245.001 pochází z velké rodiny TRAXX od firmy Bombardier. Označení výrobce TRAXX P160 DE ME, kde DE značí diesel-elektrický a ME Multiple.Engine (vícemotorový). Stroj byl představen na Innotans v Berlině, v roce 2012. Již v roce 2011 byla uzavřena rámcová smlouva mezi DB a Bombarierem na dodávku celkem 200 kusu této pokrokově řešené lokomotivy. První stroje mají být dodány v polovině roku 2013. Celkový výkon je uváděn 2.252 kW, Vmax = 160 km/h a max. tažná síla 300 kN.

Traxx 245.001-3, strojovna, foto: Tommy Pozoruhodné je, že lokomotiva je vybavena čtyřmi shodnými osvědčenými dieselovými motory Caterpillar C 18 o výkonu nastaveném zhruba na 563 kW. Motory jsou zařazovány (připojovány do výkonu) postupně v závislosti na zatížení. Řídící SW zároveň zohledňuje skutečný časový proběh každého z motorů tak, aby byla optimalizována doba revizi, prohlídek a oprav při dosažení přibližně stejného počtu provozních hodin všech motorů. Toto kaskádové uspořádání a řazení motoru by mělo zajistit vyšší celkovou spolehlivost, nižší potřebu paliva a delší dobu mezi revizemi. Motory jsou vybaveny katalyzátory a řídící SW rovněž zajišťuje optimalizaci spotřeby paliva. Při zastavení, například u nástupiště nebo návěsti „Stůj“, je k dispozici automatický režim „Start-Stop“. Stroj splňuje soudobé ekologické předpisy.

Traxx 245 - AKIM 76 003 a 76 102, foto: Tommy Zajímavý je i osud dvou při zkouškách použitých brzdících lokomotivy stejného typu. Tyto stroje byly u Bombardiera objednány belgickou soukromou drážní společností AKIEM a označeny 76 003 a 76 102. Avšak společnost AKIM je nyní nechce převzít, místo toho by ráda měla od Bombardiera elektrické stroje ze skupiny TRAXX. Bombardier hledá nové zájemce o tyto nepřevzaté lokomotivy. Všechny tři dieselové lokomotivy jezdí na výjimku – povolení EBA (Eisenbahn Bundesamt) pro tyto zkoušky a předávací jízdy.

Fotky lokomotiv při zkouškách na Schwarzwaldbahn pořídil ve dne 27. a 28. března 2013 a laskavě poskytl Tommy. Většina fotek pochází z oblouku Brigach u St. Georgen. Další fotka zobrazuje stroj 145.001 ve stanici Villingen při doplňování paliva. Některé obrázky byly pořízeny v nejvyšším bodě Schwarzwaldbahn, u Sommerau (832 m n.m.). Na nádraží St. Georgen firma Caterpillar prováděla malou inspekci motorů.

Traxx 245: 245.001-3 + AKIM 76 003 a 76 102, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy AKIM 76 003 a 76 102 + 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245: AKIM 76 102 a 76 003 + 245.001-3, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245.001-3 + AKIM 76 003 a 76 102, Schwarzwaldbahn, foto: Tommy Traxx 245.001-3, motor, foto: Tommy Traxx 245.001-3, Villingen, při doplňování paliva, foto: Tommy  

stoupa Poslat mail autorovi , Tommy Poslat mail autorovi | 30.3.2013 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.04.2013 (18:15)  
Ukončení zkoušek na Schwarzwaldbahn:

V pátek, dne 5. 4. 2013 byly plánované zkoušky na Schwarzwaldbahn ukončeny a stroje se vrátily zpět do Kasselu.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
06.04.2013 (12:07)  
@Raquac: ist o.k., aber nur soviel noch dazu. Während der Rückfahrt vom Testring Velim nach Deutschland durfte die 245.001 einen liegengebliebenen Güterzug mit einer Skoda Lokomotive abschleppen. Sie dürfen gerne das Bild bei mir anfordern !
registrovaný uživatel Raquac 
05.04.2013 (23:42)  
Tommy: Ich sehe nicht alles negativ - die Lok ist schön gemacht. Aber die realität muss nicht automatisch so toll aussehen, wie es uns Bombardier darstellt.

Der um 40% kleineren Kraftstoffvorrat könnte nur schwer durch den um 10% niedrigeren (wenn wirklich) Verbrauch kompensiert sein. Die CAT C18 Motoren erfüllen Stage IIIb gleich so wie die neueste große Bahnmotoren (zum Beispiel MTU 16V 4000 R84).

Also, ich meine - die Lok sieht wirklich sehr gut aus, aber warten wir lieber mit der Begeisterung.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
05.04.2013 (20:03)  
@ Raquac: Before you see anything negative, you'd better be informed once. Through less fuel consumption, the engine needs a smaller tank, and therefore less weight. Also very good emission values ​​are very important in this day and age. This locomotive will soon disabused.
@Raquac: Bevor sie alles negativ sehen, sollten Sie lieber sich einmal Informieren. Durch den weniger Kraftstoff verbrauch, benötigt die Lokomotive einen kleineren Tank, und somit weniger Gewicht. Auch die sehr guten Abgaswerte sind in der heutigen Zeit sehr wichtig. Diese Lokomotive wird sie schon bald eines besseren belehren.
registrovaný uživatel Raquac 
05.04.2013 (9:01)  
Panove, s tim nadsenim bych pockal - vyhody jsou zatim jen na papire a neni uplne jiste, ze se potvrdi i v praxi. Masina je hezky udelana, v Kasselu jsou sikovni. Ale je take komplikovana a relativne tezka - sice vazi stejne jako Vectron DE, ale kuprikladu ma pouze tlapove motory a o 40% mensi nadrz na naftu.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
03.04.2013 (14:51)  
Každý, kdo má možnost by jednou tohoto mistrovského díla
Bombardier hodinky.Technika se 4 motory je prostě skvělý nápad!
Jeder, der die Möglichkeit hat sollte sich einmal dieses Meisterwerk von Bombardier anschauen. Die Technik mit 4 Motoren ist einfach eine super Idee !
02.04.2013 (19:14)  
stoupa: Pouze jsem přeložil a sumarizoval to, co v mnou odkazovaném videu říká p. Janis Vitins. Je to oficiální vyjádření zástupce Bombardieru na veletrhu Innotrans 2012.

For more information, contact:
Dr. Janis Vitins
Director, Marketing and Product Planning
Email: Janis.vitins@ch.transport.bombardier.com


PS: To, že má motor CAT C18 uplatnění také na moři, jsem nikde nerozporoval.
02.04.2013 (12:34)  
Dle výkonu uvedeném v článku se jedná o tyhle motory:
http://www.cat.com/cda/files/2529199/7/LEHH0513.pdf

Dotaz na CAT C18 na google opravdu vede sem: http://marine.cat.com/cat-C18 Jenže zde žádný motor o výkonu 563 kW není uveden.
Zato, když se člověk prokliká semka: http://www.cat.com/cda/layout?m=415325&x=7 tak už najde něco, co by mohlo být ono.
31.03.2013 (20:17)  
Zajímavý konstrukční vývoj. Ví někdo, na jaké výkony to v depu Kempten nasadí? Že by na EC München - Zürich, které by díky tomu třeba mohly zase začít jezdit včas? :-)
31.03.2013 (18:11)  
To je fakt dobrý nápad. :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2019 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko