..: ÖBB a České dráhy budou v dubnu prezentovat railjety veřejnosti :..

railjet za Brnem, foto: Martin GrillPraha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.

Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.3.2013 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bidlo62  mail  
10.03.2013 (13:44)  
Tak si myslím, že je to drobná příptava na to, aby tyto nové jednotky skončily jako vnitrostátní pantografy, podobně jako Prndolíno!
registrovaný uživatel JiP 
10.03.2013 (12:21)  
S jizdni dobou Railjet/Pendolino by nemel byt problem. Pendolino ma v jizdni dobe dost velkou vatu (planovana rekonstrukce Usti nad Orlici + Uvaly-Bechovice) Ted v zime jsem mel po zpozdenem odjezdu z Prahy tu cest urazit Praha-Ova Svinov za 2:47 a to jsme cestou meli kratke zdrzeni pred Olm. Takze ono to naklapeni efekt ma, pouze je ted ztraceno v dost velke vate - prijet vcas je prece jenom pro vestinu cestujicich primarni. Spis by me zajimalo az zacnou rekonstrukce, jak svoji jizdi dobu bude stihat Leo - sice se chlubi jizdni dobou podobnou pendolionu, ale to nesmi byt zadny zadrhel na trati. Jinak jde okamzite vcasny prijezd do kytek.
10.03.2013 (12:06)  
pekař:
A to třeba z Olomouce do Polomi má EC 111 JD stejně dlouhé/krátké jako RJ (a to včetně zastavení a pobytu v Hranicích!).
Což jen ukazuje, jak jsou namalované JD pokroucené a jak se podle nich nedá skoro nic usuzovat ohledně JD nejkratších, kterých by bylo dosaženo v ideálním případě.
registrovaný uživatel pekař 
10.03.2013 (11:49)  
Michal Jaroš: podle JŘ ten rozdíl v řádech minut je, otázku je, jak by to dopadlo, kdyby si oba ( nebo všechny tři ) daly mezi sebou závod. Tam, myslím, by ten rozdíl byl větší. Ale to jen tak na okraj.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.03.2013 (11:28)  
Zase Ostrava...No já už se ničemu nedivím, ale neměla by se jednotka prezentovat na relacích, kde skutečně bude (doufám) jezdit?
registrovaný uživatel Kakov 
10.03.2013 (10:27)  
nebo se CD bojí, že by v normálním rychlíku, slavný SiViC poničili vandalové..... :-D
registrovaný uživatel SYN 
10.03.2013 (8:59)  
To je pravda, ale zase předpokládám že jednak chtěli představit jednotku většímu počtu lidí (což jde na Ostravě líp) druhak asi taky proto že tam existuje "výnosnější" SC tarif... samozřejmě toto vypadá pro předváděcí jízdu jako poněkud troškařské kritérium ale budiž no...
10.03.2013 (8:12)  
Škoda. Myslel jsem, že se bude jednat o prezentační jízdy (ne prezentační jízdu) a budou se snažit tuto jednotku ukázat i jinému segmentu cestujících, než jsou cestující mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou, které posléze stejně tento vlak nejspíš neuvidí (pokud nehodlají ČD udělat nějakou piruetku, za což by je snad ÖBB nakoplo do zadnice).
10.03.2013 (7:49)  
Trošku nerozumím jedné věci. Pravidelné nasazení bude na rameni (Wien)-Břeclav-Brno-Praha, ale prezentovat se bude Praha-Ostrava ?! V čem tkví ten vtip?
registrovaný uživatel Werkie  mail  
10.03.2013 (1:43)  
PPP: Všude jinde, by ale nahradila tak možná Bčka nebo něco podobného a těmi opravdu spojení Ostravska a Prahy nahradit nejde ;) Možná až budou SVC a zbude pár vozů tak by to šlo.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko