..: ÖBB a České dráhy budou v dubnu prezentovat railjety veřejnosti :..

railjet za Brnem, foto: Martin GrillPraha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.

Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.3.2013 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
11.03.2013 (9:14)  
Komín: Mám zkušenosti z cestování Praha - České Budějovice/Plzeň a vlaky zde jezdí velice plné o hodinovém taktu.

Jsou plné i mimo týdenní špičku? (O denním sedle nemluvím, tam to nejde samosebou.)
registrovaný uživatel tarten 
11.03.2013 (8:57)  
neměla by se jednotka prezentovat na relacích, kde skutečně bude (doufám) jezdit?

Jestli chce ČD vyzkoušet, co se dá z railjetu v českých podmínkách vymáčknout, tak samozřejmě zvolí rychlou trasu Pendolina, to je jasné. Zvlášť když se to neklopení vejde do vaty. Převoz cestujících se rozhodně nedělá kvůli těm pár cestujícím.
registrovaný uživatel tarten 
11.03.2013 (8:53)  
Jožko: Proč autor píše Railjet s malým r? Není to též název, tak jako třeba Pendolino?

To máte těžké, když i ČD a OeBB to třeba tady píší jako obecný název (jako třeba panťák) s malým:
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16110/
http://www.oebb.at/en/Services/Trains_and_equipment/Our_trains/OeBB_railjet/index.jsp
11.03.2013 (8:43)  
Railpic: Vy jste mě zřejmě nepochopil. Podle mě z toho udělat 2 jízdy místo Pendolina je to nejhorší, co mohli z PR hlediska udělat. Pokud nechtěli utrácet a chtěli pouze 2 jízdy, budiž .... i tak z toho šlo vytěžit mnohem více - například obsloužit již cestu z Břeclavi, aby mohli představit tento vlak co nejširšímu spektru potenciálních zákazníků.
11.03.2013 (8:41)  
Tak na Ostravu to asi uvidi vic lidi, nez pri jizde do Brna. Otazka je, jestli ta prezentacni jizda ma vubec smysl. Pred ostrym pravidelnym taktovym a garantovanym nasazeni na Viden by na to asi bylo porad dost casu a mohlo by to byt provedeno s jednotkama, ktere CD primo vlastni (bude vlastnit).
10.03.2013 (21:39)  
Zase Ostrava...No já už se ničemu nedivím, ale neměla by se jednotka prezentovat na relacích, kde skutečně bude (doufám) jezdit?

Ono to možná přes Brno pojede, nějak ten Railjet musí dostat z Vídně do Prahy.

nebo se CD bojí, že by v normálním rychlíku, slavný SiViC poničili vandalové..... :-D

Já bych tomuto důvodu i věřil. V SC skutečně vzhledem k existenci příplatku jezdí kulturnější cestující. A ČD nechtějí platit ÖBB fakturu za poničenou jednotku ...
registrovaný uživatel Komín  mail  
10.03.2013 (20:27)  
Pikehead: Do Plzně a Českých Budějovic se jezdí autobusem, ano. Ale to neznamená, že se tam nejezdí také vlakem. Mám zkušenosti z cestování Praha - České Budějovice/Plzeň a vlaky zde jezdí velice plné o hodinovém taktu.
10.03.2013 (19:01)  
Railpic: do Budějovic a do Plzně se jezdí autobusem a jak sám vidíte, jestli se na tom něco někdy bude měnit, v režii ČD to nebude...
10.03.2013 (18:53)  
Railpic : No vono už to dávno mezi Brnem a Prahou není jen pro těch 7 statečných. Lidí jezdí celkem dost a rozhodně je tady vyšší potenciál růstu než do té Ostravy. Mě jde spíš o to, proč to budu ukazovat někde kde se to objeví spíš výjímečně.
10.03.2013 (18:20)  
Martin Hochman a Lo Wang: nevím, co řešíte, z marketingového hlediska jde hlavně o PR, ne o těch pár cestujících, co budou mít štěstí, že to vyjde zrovna na jejich spoj, takže je úplně jedno, jestli do Ostravy nebo Brna.
Ale když už, umím si představit, že ve vlaku do Ostravy sedí Pražák, co jezdí taky do Brna, ale autem. Ukázat to těm sedmi statečným, co do Brna už vlakem stejně jedou, proč? Jen aby věděli, na co se těšit? Jo kdyby to šlo prohnat po D1... A úplně jiná relace? Myslím, že pro Budějičáky nebo Plzeňáky by to bylo maximálně k nasrání, pokud by to tam tedy vůbec mohlo, což netuším.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko