Praha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.
Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage


To, že na mašině sedí fíra ZSSK a ve vlaku jsou průvodčí ZSSK ještě neznamená, že to není vlak dopravce ČD. Dopravce se papírově mění na hranicích.
Jinak v Železničáři psali,že railjety budou nasazeny u nás od počátku roku 2014, / možná tedy na současných relacích Praha Vídeň?/, od prosince 2014 pak Praha Graz.
Takže ostrý provoz se blíží..
1) Na části trati to jezdit bude (Pha - Pardubice).
3) Zákaznící na úseku Praha - Pardubice budou titíž, část těch výchozích z Prahy se dost možná podívají i do Brna a Vídně.
A Využívají titíž zákazníci povinně místenkového vlaku? Řekl bych, že do SC ve směru Praha jsou nástupy marginální, to samé i z Prahy do Pardubic.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
