Praha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.
Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage
V 7:00 ráno by se i dalo věřit, že to jezdí prázdný, to možná vlaky taky :-) Ale nepřestává mě překvapovat že jsou vlaky plný i v úterý nebo čtvrtek dopoledne i odpoledne z Prahy.
jinak mám dvě kolegyně v práci,co jezdí týdně Praha - Plzeň a obě vlakem. Protože než se dokodrcaj na Zličín a přelezou tam ten terminál, tak je vlak v Rokycanech...
No nic, dobrou noc a sladké sny :)
Proc prezentace na Ostrave? Jestli ono to nebude dany treba i tim, ze to poveze taurus. Mam tu vyjmenovat vsechny trate, na ktery smi? Vyber zas tak moc velkej neni...
To je ovšem někdy k nezaplacení. :-D
Moje zkušenost z cesty žlutým busem do ČB, cca před měsícem: hledání místa na rezervačním systému SA 20 hodin před odjezdem = 2 volná místa, zakoupení jízdenky v SA na Wilsonu 15 hod. před odjezdem = kde to chcete, ulička-okno, předek-střed-zadek? (jejich systém hlásil cca polovinu vozu volnou). Realita při odjezdu (7:00 ráno) = cca 40 % míst volných. Kvalita služby = kafe, noviny bez výběru, wifi SA nefungovalo, jediný signál to chytlo v Písku a v ČB, jinak po silnici 4-20 "zobrazit sítě" = žádbé.
Takže jediný efekt pro mne byl vjezd do ČB, už vím jak se vyhnout kolonám na I/20.
ale k railjetu - pokud jde o promo akci nevidím problém v Ostravě, Pendolino jezdilo taky propagační jízdy, Jančura objížděl celou republiku a nedávno i západočeské lokálky, vidina toho, že na railjet natáhnout ČD cestující od SA aspoň na jeden den na relaci Praha-Brno je podle mě trochu mlhavá :-)
Vzásadě ano. Ale:
1) Na části trati to jezdit bude (Pha - Pardubice).
2) Souprava je přinejmenším skoro stejná jako ta, se kterou to jezdit bude.
3) Zákaznící na úseku Praha - Pardubice budou titíž, část těch výchozích z Prahy se dost možná podívají i do Brna a Vídně.
PS: Srovnejte Jančurovu prezentaci s Desirem s dnešním stavem v uvedených 3 bodech. :-DD když už to sem teda musíte tahat. :-DD
1. Na trati, kde to jezdit nebude.
2. Soupravou, která jezdit nebude.
3. Zákazníkům, kteří jím pravděpodobně jezdit nebudou.
PS: Jančura má perfektní marketing. Jeho odpůrci dokážou dostat jméno jeho firmy pod každý článek o železnici. :D
Kontaktujte prosím naše zákaznické centrum pro bližší informace - tel. 840 112 113, info@cd.cz.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.