Jindřichův Hradec — Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) vyhlásily výběrové řízení na modernizaci všech 4 motorových vozů M 27.0, které mají ve svém vlastnictví. Vozy byly vyrobeny mezi roky 1984 a 1986 vagónkou 23. August v Bukurešti pro Polské dráhy, které je provozovaly jako řadu MBxd2. Čtyři kusy, které jsou v ČR schváleny jako řada 805.9, pak v letech 2005 a 2006 odkoupily právě JHMD. Celková cena zakázky je odhadována na 62.374.700 Kč (zhruba 15,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly být zmodernizovány mezi 1. březnem 2013 a 28. únorem 2014.
Zdroj: IS VZ US
JiříK. | 4.12.2012 (13:00)
Súvisiace správy

05.12.2012 (23:43)
Proč se modernizovaly TU? To je jednoduché, stačí se vrátit o 12 let zpátky do Včelnice, tam to začalo... Stejně se s oběma lokomotivama muselo něco udělat. Stačí porovnat spotřebu TEDOMU a původního 12V170DR a počítat v naftě, oleji a kilometickém proběhu (ten je v jízdním řádu). Shnánějte náhradní díly do motoru (nebo dokonce GO), který se v současné době vyskytuje prakticky jenom v muzejních vozidlech nebo na vlečkách a vy provozujete v turnuse 4 ks vozidel denně celý rok (o prázdninách další navíc). Možná budete s návratností překvapeni, ale když to vozidlo jezdí, tak to docela jde.
Motorák je o tom, že by mohl zmizet alespoň někde průvodčí a odpadla by zátěž, kterou představuje Balm (což v těch kopcích něco dá). Samozřejmě v moderním provedení (třeba s nějakými kompromisy) a bez motoru z Ikarusu. Co jsem slyšel, tak motoráky z Rakouska nepřipadaly v úvahu a jediné použitelné byly polské MBxd2.
Motorák je o tom, že by mohl zmizet alespoň někde průvodčí a odpadla by zátěž, kterou představuje Balm (což v těch kopcích něco dá). Samozřejmě v moderním provedení (třeba s nějakými kompromisy) a bez motoru z Ikarusu. Co jsem slyšel, tak motoráky z Rakouska nepřipadaly v úvahu a jediné použitelné byly polské MBxd2.
05.12.2012 (21:30)
Vlaky na JHMD jezdí v závazku veřejné služby, tedy v rámci ZDO. JHMD pak dostávají stejně jako ČD úhradu za objednaný vlkm Krajem Vysočina a Jihočeským. Takže každý vlak, pokud to mají dobře spočítané, by měl být ziskový díky dosypu, ale zisk by neměl přesáhnout 5%. A JHMD chtějí samozřejmě zvýšit svoji finanční konkurenceschopnost a snížit tak náklady na provoz vlaků. K tomu jim mají pomoci modernizované motorové vozy. I když je mně záhadou, proč tedy repasovaly ve větším TUčka, když ta invstice nemůže být ani zpět. Nižší náklady na naftu, jednomužná obsluha atp. Na tu reko nejspíše přispěje EU. A protože JHMD chtějí dál expandovat i na normálněrozchodnou železnci v rámci nějakých VŘ, tak si prostě musí zajistit větší ziskovost současného celku, aby měly kapitál pro tu expanzi.
05.12.2012 (21:06)
JHMD jsou silně dotované, když jedu předposledním spojem v pátek z Obrataně do Kamenice, vláček je téměř prázdný, na této trati nejsou vyjímkou ani prázdné vagonky (kromě spícího studenta-průvodčího). Peníze jdou od krajů a ty mohou mít podmínky na kvalitu dopravy atp.. Roční zisk společnosti je, myslím, do milionu korun, ale je v zisku a určitě bude i po rekonstrukci těchto vozidel.
05.12.2012 (20:49)
drážní vozidlo - odpisová skupina 3 = deset let, cena pořízení X + doprava + složení + rozdejchání = pořizovací cena + technické zhodnocení ve výši 15.000.000,-Kč ... i kdyby 2.000.000,-Kč ročně = caca 6.000,-Kč denně + rozežraný motor z Ikarus 280 + údržba Rumuna =
vůbec nechápu zisk ...
to mě ještě ukažte výplatní pásku strojvedoucího a průvodčího ... taková nemůže v dnešním odvodovém systému prostě existovat ...
ten člověk (majitel JHMD) musí pěstovat na hektarech marihuanu a nebo zdědit velké prachy - a výtěžek investovat ve ztrátové podnikání ...
Pánové ... kde vidíte peníze ? kde je ten byznys ?
vůbec nechápu zisk ...
to mě ještě ukažte výplatní pásku strojvedoucího a průvodčího ... taková nemůže v dnešním odvodovém systému prostě existovat ...
ten člověk (majitel JHMD) musí pěstovat na hektarech marihuanu a nebo zdědit velké prachy - a výtěžek investovat ve ztrátové podnikání ...
Pánové ... kde vidíte peníze ? kde je ten byznys ?
05.12.2012 (13:50)
Osobně doufám, že tomu trošku pozmění čelo, protože oproti designově krásným loko ř. 705, je toto trošku ošklivé... Samozřejmě vzhled není priorita...
05.12.2012 (11:06)
tady lze najit par fotek polske varianty rekonstrukce,ta ale nebyla tak rozsahla:
http://www.flickr.com/photos/skpl/4311280215/in/set-72157623177388817/
http://www.flickr.com/photos/skpl/4311280215/in/set-72157623177388817/
05.12.2012 (8:46)
Na dotaci to nevypadá, v zadávacích podmínkách jsou přesně specifikování výrobci některých komponent (motoru apod.)...
04.12.2012 (23:10)
Na JHMD jsem ještě nebyl, ale až to chlapci budou mít hotový, přijedu se podívat. Tu zadávací dokumentaci z roku 2006 jsem četl už před lety.
JHMD onehdá schválně zakoupili jeden vcelku funkční a tři nefunkční (=levné) vozy. Od začátku byla v plánu totální rekonstrukce.
Přečtěte si tu zadávací dokumentaci. Skoro bych řekl, že z původních vozů nic nezbude.
JHMD onehdá schválně zakoupili jeden vcelku funkční a tři nefunkční (=levné) vozy. Od začátku byla v plánu totální rekonstrukce.
Přečtěte si tu zadávací dokumentaci. Skoro bych řekl, že z původních vozů nic nezbude.
04.12.2012 (18:35)
Zde:
https://www.profilzadavatele.cz/files/2781-3080428.pdf
a zde
http://www.jhmd.cz/docs/modernizace-mbxd2.pdf
je k videni co vse odhadem s vozy zamysleji.
https://www.profilzadavatele.cz/files/2781-3080428.pdf
a zde
http://www.jhmd.cz/docs/modernizace-mbxd2.pdf
je k videni co vse odhadem s vozy zamysleji.
04.12.2012 (18:15)
Myšák: nemohu souhlasit. Něco jiného je provoz o nějakých oslavách a něco jiného byl provoz s lidmi v pravidelném, který jsem zažil já. Interiér špinavý, schody vysoké jak na půdu, tvrdá sedadla, dveře se také otevíraly špatně, občas do nich vlakvedoucí kopal, zkrátka docela hrůza. Něco jiného snesou fanoušci a něco jiného normální cestující... Podle vysvětlení pana Šatavy, vůz musel najet určité km s lidmi, aby ho bylo možno schválit u nás a následně modernizovat, protože jinak to nejde...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info

informacni okenko