..: LEO Express uvede dluhopisy na pořízení dalších vozidel :..

Dálková verze regionálního vlaku. Je vydařená, ale svůj původ nezapře, foto: Juraj Kováč Praha — V polovině prosince bude možné pořídit dluhopisy začínajícího soukromého dopravce LEO Express. Zatímco pětici jednotek Stadler Flirt připravuje na plný provoz mezi Prahou a Ostravou, připravuje dluhopisy na pořízení vozidel pro další uvažované trasy. V prospektu se společnost zmiňuje o dalších potenciálních trasách, kam by mohla vstoupit: Praha - Chomutov či Praha - České Budějovice, ale také destinace na Slovensku, v Rakousku a Polsku. Pro tyto účely chce touto emisí získat 550 milionů korun. Cenné papíry budou mít nominální hodnotu 1 Kč, ale pořídit jich bude možné min. 50.000 kusů. Roční úročení činí 7,5 % a úrok bude vyplácen ročně vždy 12. prosince. Splatnost je stanovena na 5 let. Za závazky ručí další ze společností holdingu LEO Transport - LEO Pool Express. Administrátorem dluhopisů bude J&T Banka a budou volně obchodovatelné na pražské burze.

Zdroj: LEO Express, J&T Banka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.11.2012 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.11.2012 (0:19)  
Josef Petrák

jenže Vaše odpověď je ... se vší úctou k Vám ... ZAVÁDĚJÍCI ... tak trochu - diplomaticky - mimo MÍSU. Já si nepředstavuji, že si 5 let staré vraky ehm .. pardon vlaky půjde koupit pan ŽALUDA a dá za ně okolo 100% kupní ceny ... protože bude plakat nad stavem dnešních rychlíků ... a bude chtít uspokojit naivní investory v Leo Bondy nadstandartní cenou - ne takto to nefunguje ...

Ano pro lidi z planety Šotouš, na které věřím že žijete, je to logické, jinak bych musel přijmout fakt ... že Váš článek je prachsprostý P.R.

ještě jednou ...

Vy jste hovořil o investici do bondu ... a ten bond bude muset jednou být uzavřen a PENÍZE NAVRÁCENY.

--- ANO A V TOM JE TEN KÁMEN ÚRAZU ---

Pořád věřím, že Váš článek nebyl P.R. a že jste naivní důvěřivý chlapík a nejste na výplatnici Lea ...

Takže pane Petráku ...

až dojde na vyžraný krám a naivní investoři v bondy Leo Expresu budou se hlásit o své drobné ... tak věřte tomu, že vlaky se prodají za vyvolávací cenu, která dnes tvoří 30% z odhadu ...

Takže asi na všechny se nedostane ... ehm v české republice vlastně se nedostane z investorů ... na nikoho ... nebo těch 20% a proto moje kalulace s 80%/5let byla správná ...

Takto to funguje po celém světě ... jak někomu vrátíte 550 mil, když Vaše společnost bude mít hodnotu 100 mil ... prostě ji zavřete a investoři zapláčou ... tak jako zaplakali vždy ... NEBO DOPLATÍTE Z VLASTNÍ KAPSY?

To by jste byl BLÁZEN

TOHLE JE UČEBNICOVÉ ... a proto Tkáč do toho jde jen jako ADMIN ... CHÁPETE?
24.11.2012 (19:22)  
Kdyby bylo možný koupě třeba od min. hodnoty 1000,šel bych do toho,pořidil bych si třeba za 5000.Ale takhle to jde mimo mě a železniční nadšence,a právě ti si myslím by byli nejčastější zakaznici.
24.11.2012 (19:04)  
M.U.: Lehce olítaný 5 let starý Flirt schválený pro provoz v ČR je vzhledem k aktuálnímu stavu vozidel v ČR celkem zajímavé aktivum. :) Schválně, kde bude za 5 let vozidlový park rychlíků ČD.
24.11.2012 (18:25)  
Rail-2005

když dojde k likvidaci společnosti třeba za 5 let ... jakou budou ty vlaky mít hodnotu? 40% ? nebo 20% ?


Uvědomujete si, ža za 5 let může z toho a.s. zbýt už jen vyjezený krám ?

Váš tip, bych obrátil a srovnal investici do LEO jako vysoce rizikovou a toto riziko jako málo úroky zaplacené. Solidní by bylo ... za 5 let 80% ... to je dobrá investice ...

Uvědomte si, že Tkáč není vůl! a kdyby to byl dobrý šolich půjde do toho prioritně Banka a za ní Tkáč ... (Tkáč - majitel J & T banky !!!)

proč do toho asi Tkáč nejde? a je jen aranžerem (adminem) bondů a výplatník kuponu ( prostě jen službou a nikoli Avalem )

Sakra chlape ...

MYSLETE PŘECE ... vždyť družstevní záložny jako AKC.NTA půjčuje za 5,9% a Italská Un. cr.dit B.nk i za 6,9%
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.11.2012 (18:12)  
Všechno je pochopitelně o důvěryhodnosti. Riziko existuje vždycky, pokud si nedáte peníze na nějaký pojištěný bankovní účet, ovšem s minimálním výnosem. Ale seřadím-li podle rizikovosti několik věcí viz níže, vychází mi od nejméně rizikových investic, po nejvíce rizikové asi takto:

1) Půjčit peníze LEO Express skze tyto dluhopisy
2) Půjčit státu cíleně na výstavbu VRT Praha-Brno
3) Půjčit někomu na rozvoj letiště v Evropě
4) Půjčit státu skrze Kalouskovy dluhopisy
5) Investovat do jakýchkoliv akcií
6) Půjčit někomu na rozjezd/rozvoj letecké společnosti v Evropě
24.11.2012 (18:10)  
Martin Klecán

podle čeho vycházíte že : Věřím, že při minimu např 10 000 Kč by se ve finále "sešlo" víc peněz než takhle...

myslíte o pár fandů z Želpage?

o co vlastně přesně jde ? a co nám pan Petrák nepíše

jde o české MTN = střednědobý korporátní dluhopis s pevnou sazbou (kuponem)

tyto bondy jsou za 7,5% za rok?
Emitent je a.s. a ručí za to jiné S.R.O. ? s ručením 200.000,- ?

Vy jste se zbláznili?

ČEZ prodává MTN s ročním kuponem 10% nominálu a za ČEZ neručí 200.000,- s.r.o.

Moje zkušenost je, při investici do USA-bondových MTN (medium term notes) - tam jak a kam třeba investuje francouzská investiční společnost Pariba tak tam se bavíme o úroku (kuponu) 27-60% za rok ...

Proč asi prosí o 550 mil Kč vydáním bondů v ČR ... protože zde lidé neznají mapu ...

Hoši až bude ručitelem Tkáčova J&T banka nikoli jen aranžérem bondů ... poté lze uvažovat ... do té doby je 7,5% kriticky málo ...
24.11.2012 (17:01)  
Taky si myslím, že 50 000 Kč je moc. Celkem mě to překvapuje, že minimální částka byla stanovena takto vysoko. Věřím, že při minimu např 10 000 Kč by se ve finále "sešlo" víc peněz než takhle...
24.11.2012 (13:52)  
Bohužel,minimální cena nakupu 50 000 je docela moc,škoda.
24.11.2012 (13:17)  
A už alespoň Leo Ex jezdí nebo nejezdí ... myslím na trati Pha - Ost,
někde jsem slyšel, že jo a někde, že až 9.12.

víte?

To s těmi dluhopisy je super finta ... kdyby podnikatelský záměr nevyšel, vlaky jsou už vyrobené, jsou pro nás homologované a nikdo nám (ČR) je nevezme ... jinam.
Když to vyjde ... všichni (všechny strany) jsou spokojení.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
24.11.2012 (13:07)  
Railfort: Pokud vím, tak je to prostě název vlaku, ten si dopravce může dát celkem libovolný... Podívejte se na Slovensko, třeba Electro World, MALL.sk, Zelmer...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko