..: LEO Express uvede dluhopisy na pořízení dalších vozidel :..

Dálková verze regionálního vlaku. Je vydařená, ale svůj původ nezapře, foto: Juraj Kováč Praha — V polovině prosince bude možné pořídit dluhopisy začínajícího soukromého dopravce LEO Express. Zatímco pětici jednotek Stadler Flirt připravuje na plný provoz mezi Prahou a Ostravou, připravuje dluhopisy na pořízení vozidel pro další uvažované trasy. V prospektu se společnost zmiňuje o dalších potenciálních trasách, kam by mohla vstoupit: Praha - Chomutov či Praha - České Budějovice, ale také destinace na Slovensku, v Rakousku a Polsku. Pro tyto účely chce touto emisí získat 550 milionů korun. Cenné papíry budou mít nominální hodnotu 1 Kč, ale pořídit jich bude možné min. 50.000 kusů. Roční úročení činí 7,5 % a úrok bude vyplácen ročně vždy 12. prosince. Splatnost je stanovena na 5 let. Za závazky ručí další ze společností holdingu LEO Transport - LEO Pool Express. Administrátorem dluhopisů bude J&T Banka a budou volně obchodovatelné na pražské burze.

Zdroj: LEO Express, J&T Banka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.11.2012 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.11.2012 (10:55)  
tarten

mám pocit, že ta spoluúčast tam je ve stávajících vlacích i tak bankéře nepřesvědčili na víc než na admin bondu

mohu se mýlit ..., ale takto jsem spoluúčast pochopil jako jednu z myšlenek pana Petráka

Rail-2005

a to byste chtěl, aby místo ekonomické školy měli biblickou? Mgr z Biblických pohádek ... Haleluja?

Helmut Kafka

musíte je nakoupit do konce roku ... všechno schvaluje ČNB ... i objem ... a jestli vůbec
26.11.2012 (10:20)  
tarten: a neni to totez?

(pokud investor zavetri solidni business plan na kterym lze vydelat penize, tak aby ho clovek odhanel vidlema a stejne se ho nezbavi :) )
Registered user tarten 
26.11.2012 (10:08)  
Jirka (TexxO): Ja si to nedokazu vysvetlit jinak, nez ze nedokazali presvedcit ekonomy bank a jinych investicnich spolecnosti o svem podnikatelskem planu a jeho navratnosti.

Nebo že by je spíš nepřesvědčili, aby financovali 100% bez nějaké spoluúčasti LE?
26.11.2012 (9:59)  
možná právě proto, že je ten úrok poměrně vysoký, nabízejí k úpisu pouze 550 milionů. jen na zkoušku,na rozjezd. já si tedy zkusím nějaké koupit -jestli se na mě dostane, čekám, že se to prodá rychle.
Registered user M 
26.11.2012 (3:42)  
Jinak obecne takhle - SA ma ziskovou obsazenost spocitanou snad na 90%, ze? Tim, ze zacne jezdit jeste LE, tak jim obsazenost z dosavadnich 80% (?) asi nejak skokove nahoru neposkoci.
Myslim si, ze oba nejak spekuluji na to, ze na tratich, kde pusobi prestanou jezdit CD (ne samy od sebe, ale nejak "zakonem").
Registered user M 
26.11.2012 (3:34)  
Tak oni od bank nabidky dostat mohli. Ale asi drazsi...:)
26.11.2012 (0:09)  
Rail-2005 : Doufam ze tu investici dukladne zvazite. Nelze to brat jako podporu dopravci, nehraje se o sirky ale o penize. Musite na to nahlizet jako na investici se vsemi riziky. Nejdrive bych se zamyslel, proc si LE pujcuje tak drahe penize. Dnes, kdyz REPO sazba CNB je 0,05% (!!!), je mozno ziskat uver bez vetsich problemu 1,8% (musi to byt podlozeno kvalitnim a realistickym obchodnim planem), i bezne domacnosti mohou ziskat hypoteku (je to jen forma pujcky) od 3,5% do 5%. LE vydava dluhopisy a nabizi 7,5% rocni kupon. Ja si to nedokazu vysvetlit jinak, nez ze nedokazali presvedcit ekonomy bank a jinych investicnich spolecnosti o svem podnikatelskem planu a jeho navratnosti. Mozna je za tim neco jinyho, treba jsou to opravdovi altruisti. Zkusim si o tom zjistit vice, ale takhle na prvni pohled mi prijde (i kdyz jinak velmi pekna, obvzlaste ve srovnani s uroky na sporicich uctech ale i ve srovnani s Kalouskovymi dluhopisy) vyse uroku 7,5% jako prilis nizka premie vzhledem k riziku. Resp. bez ohledu na vysi uroku bych velmi zvazoval tuto investici. Ale netroufnul bych si ji nekomu rozmlouvat, opravdu verim, ze cilem LE je vydelavat na zeleznicnim businessu a ne podvadet investory a pokud vse klapne, tak je to velmi pekne rocni zhodnoceni.

No a na otazku kdo bude nakonec vitezem? Vzdycky asi LE :). Pokud investujete, tak muzete prodelat az 100% nebo take vydelat necelych 40% (a to je opravdu pekne). No a ja pokud budu stat mimo, tak urcite neprohraju :).

Jinak ja drzim LE palce. Stejne tak i RJ. Konkurence aspon trosku rozhybala stojate a zatuchle vody ceske zeleznice a bylo by skoda kdyby se to vratilo zpet.
Registered user Rail-2005  mail  
25.11.2012 (21:54)  
Bankéři mají Vysokou školu ekonomickou - to zrovna není moc dobrá vizitka :-) Ale budiž.

Já si koupím za 200.000,- Kč, protože tomu projektu věřím. Budu se, byť symbolicky, podílet na něčem velkém, na něčem, co změní poměry ve střední Evropě. Je to jako hrát karty, ale s daleko větší jistotou, že vytáhnu ten trumf.

V prosinci 2017 si povíme, kdo vyhrál :-)
25.11.2012 (21:18)  
Za svůj expresivní styl pragmatika se omlouvám ... miluji vlaky, ale mým životem jsou čísla ...Můj zažraný pragmatismus je vlastně zaměření na praktický užitek, přidanou hodnotu a s tím spjatý úspěch, někdy až nevybíravě.
25.11.2012 (19:00)  
priznam se, ze podle nazoru prezentovanych v ruznych diskuzich zde, je mi clovek schovany za prezdivkou "Martin Utajený" krajne nesympaticky a toto je snad uplne poprvy, kdy s nim jakz takz souhlasim. Klade sice prilisny duraz na to ze se muze jednat o podvod, ale prezentovat urcita rizika teto investice povazuji za spravne. V pripade ze by doslo k ekonomickym problemum LE, tak lze opravdu ocekavat, ze veritele nebudou plne uspokojeni, pokud vsak nebude LE predluzen, neco by z rozprodeje majetku mit meli. Alespon podle zakona (duverujete-li ze v CR funguje vymahani prava :))) ). Stejne je nakonec na kazdem, jak se svobodne po zvazeni vsech kladu a zaporu rozhodne, zda do teto emise investuje. Prosinec je za dvermi a protoze se investovanim malinko zabyvam (konicek), tak jsem sam zvedavej jakou likviditu budou mit tyto dluhopisy a jestli nejaky investor koupi treba i vetsi mnozstvi (ja do toho ale nejspis nepujdu ... ale zvazim to, neda se rozhodnout jen takhle bez znalosti detailu jak na tom LE je, jestli ma dluhy, kolik apod. Dalsi velke riziko je, ze vlastne nevime, jak si povede na trati Praha-Ostrava ... takovy RJ uz ma aspon malou ekonomickou minulost)

edit: koncem roku hodim nekam do diskuze aktualni stav, jak si tahle emise bude stat :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko