..: LEO Express uvede dluhopisy na pořízení dalších vozidel :..

Dálková verze regionálního vlaku. Je vydařená, ale svůj původ nezapře, foto: Juraj Kováč Praha — V polovině prosince bude možné pořídit dluhopisy začínajícího soukromého dopravce LEO Express. Zatímco pětici jednotek Stadler Flirt připravuje na plný provoz mezi Prahou a Ostravou, připravuje dluhopisy na pořízení vozidel pro další uvažované trasy. V prospektu se společnost zmiňuje o dalších potenciálních trasách, kam by mohla vstoupit: Praha - Chomutov či Praha - České Budějovice, ale také destinace na Slovensku, v Rakousku a Polsku. Pro tyto účely chce touto emisí získat 550 milionů korun. Cenné papíry budou mít nominální hodnotu 1 Kč, ale pořídit jich bude možné min. 50.000 kusů. Roční úročení činí 7,5 % a úrok bude vyplácen ročně vždy 12. prosince. Splatnost je stanovena na 5 let. Za závazky ručí další ze společností holdingu LEO Transport - LEO Pool Express. Administrátorem dluhopisů bude J&T Banka a budou volně obchodovatelné na pražské burze.

Zdroj: LEO Express, J&T Banka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.11.2012 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.11.2012 (16:21)  
Spíše_Pozorovatel

ale ale ale ... NEKECAT!
Můj příspěvek začíná takto:

Podívejte, věřím tedy, že vy se na to díváte jako na příležitost nových vlaků a já zase jako na učebnicovou příležitost, [u]jak si někdo může náramně namastit kapsu a nebylo by to na této planetě poprvé ... V[/u]

... Vlaky se rozjeli včera, nebo možná nejezdí - to nevím - a už je tu úžasná mediální masáž jak vidno z redakcí + P.R. článků, které chrlí super zprávy - jistě na podporu prodeje bondů ... že ale PŠŠŠŠT ... Budeme jezdit tam i onde ... ejhle - najednou potřebujeme další peníze a lidem slibujeme 7,5% a ADMIN bondu je TKÁČ ... jupí

Naprosto podezřelá transakce na kterou tu upozorňuji ...

Co se týká Jančury přečtěte si to ještě jednou ... a pak si to opravte ...



Rail-2005

kde jste takovou blbost slyšel ... pokud vím - jako Bankéř, že peníze dobře otočím, proč bych neinvestoval ...

Prodělat nelze ... takových Skyline, Amwayů už bylo, kde nešlo prodělat ... že?

Bankéři nevědí co to je vklak? Nenenenenenenenenenenenene! Na takové pohádky hrajete? a tomuto věříte? To snad ne ... bankéři narozdíl od jiných mají VYSOKOU ŠKOLU EKONOMICKOU a umí si spočítat, že to je ekonomická Ruina,
... na 1 trati se budou mlátit 3 dopravci a tak slibujeme tratě další? slibujeme ... Rakousko České Budějice, jitrnici jakou svět neviděl, že?

JE TO JAK Z UČEBNICE ...

Bankéři půjčují zemědělcům, Credit Suisse financuje na Ukrajině komoditní obchody za 100.000.000,- CHF a to je velká sázka třeba na neůrodu a všechny další rizika ...
TY VELKÉ BANKY ... nemyslím TKÁČE jako je Deutche Bank, HSBC, Credit Suisse, oni nebudou financovat vlak, který podle

pana Petráka prodají dle jeho odhadu dnešních souprav a celkového JEHO pohledu na železnici za 5 let za 80%? jeho pořizovací ceny?

Chápete nikdo Vám nepůjčí, protože mu nezaručíte, kolik ve vlaku pojede lidí ... to je celé ... a to nazaručí ... sakra práce lidi ani VÁM !!!!!!!!!!!!!!



danovy poradce

Rozumím vám, je to dlouho omlouvám se ... prostě jsem chtěl říct že i kdyby se prodalo jen 1 letadlo, vůbec myslím nevadí, uváděl jsem tu akvizici, že vlastně to dopadlo zlomkem ceny ...

v roce 2011 stála 737 ... 47.000.000,-USD = 940.000.000,-Kč
Tvrdíte, že obě letadla stály 1997 ... 71 mil USD = *35 = 2.500.000.000,-

Vždy jde o zlomek ceny a proto se to dělá ... Kdo by postavil takové Boby centrum, když by věděl, že to bude stát 2 miliardy a nikdy se to nesplatí, protože se to rozprodá 300.000.000,-Kč (www.prokonzulta.cz)

Pan Petrák nemá co říct ... já ano ... buďte opatrní ... ... a když vám někdo řekne, že Bankéři nevědí co je vlak ... tak buďte ještě opatrnější ...



o mě ... nemám důvod Vám malovat růžové brýle ... , protstě jsem Vám poskytl jen POHLED Z JINÉHO ÚHLU ... po 20 letech podnikání, bych mohl velmi dlouze mluvit jak i jasná a dobře promyšlená věc - obchod se může pokazit a zbydou oči pro pláč ... Mám mnoho přátel, kteří si budou muset vzít své dluhy do hrobu, protože uvěřili, naletěli a prodělali. Přeji Vám všem osobně mnoho štěstí.
25.11.2012 (13:39)  
to Martin Utajený:
EMU DMU TEMU VŠEMU:
3 Boeingy 737 Fishera v hodnotě 3 miliardy se vydražili za 42 milionů a koupili je až za 2 roky Rumuni ... že?
[i]
Vaše informace jsou obdivuhodné přesné, akorát se nejednalo
o 3 letadla, ale o dvě letadla,
pořizovací hodnota nebyla 3 mld Kč, ale 71 mil. USD,
prodej nebyl za 2 roky ale letadla chátrala na Ruzyni 4 roky,
nekoupili to Rumuni, ale americká firma.
Zbytek jste napsal naprosto přesně!!!!

http://aktualne.centrum.cz/finance/doprava/clanek.phtml?id=642906

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=491630

http://hn.ihned.cz/c1-20265080-letadla-fischer-air-budou-opet-letat

http://www.planes.cz/cs/novinky/byvale-boeingy-737-300-fischer-air-opousti-po-5-mesicich-bukurest-6065/

http://byznys.ihned.cz/c1-40227380-rezavejici-letadla-fischer-air-po-ctyrech-letech-nasly-kupce
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.11.2012 (13:39)  
rpet

Příprava dluhopisu netrvá týden, ale měsíce. Jde spíše o (objektivní) komerční načasování vyhlášení provedení po relativně pozitivním ohlasu na start provozu. Aniž bych se rovněž chtěl vyjadřovat k marži, natož doporučoval/nedoporučoval komukoliv účast.
25.11.2012 (12:42)  
Martin Utajený: Letecký a železniční business mají jeden veliký rozdíl - ten železniční není liberalizovaný a není tady přebytek jak firem na trhu, tak dopravních prostředků k leasingu. :) Proti zbytku hypotetických argumentů další hypotetické protiargumenty dávat nebudu. Ta aktualita je tu pro zajímavost, že LE další financování a dluhovou službu řeší tak, jak řeší. Víc za tím není a každý, ať si to přebere podle svého.
registrovaný uživatel rpet  mail  
25.11.2012 (12:37)  
nebudu hodnotit vyhodnost ci nevyhodnost procentuelni sazby, protoze to neumim posoudit. co me ale mate je fakt, ze LE vydava dluhopisy 14 dni po startu cinnosti. ocekaval jsem, ze ma financni zdroje alespon na rok cinnosti, pokud ano, pak dluhopis mi prijde v takovou chvili hodne nestandardni. nehlede na fakt, ze novotny sam tvrdil, ze finance ma - k cemu tedy potom vydavani dluhopisu, ktere muzou nejen investory, ale i verejnost znejistit?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.11.2012 (11:41)  
Vydání bondů je docela běžná, obvyklá operace. A moje dobré právo koupit-nekoupit. A příspěvek Pepy Petráka je stručný, věcný, vyvážený. (Lepší bondy, než k tíži veřejných rozpočtů) :-)
25.11.2012 (11:34)  
Pane Utajený:
Z vašich příspěvků vyplývá, že Leo Express krachne a okrade naivní jedince, kteří si koupí dluhopisy, že je to vpodstatě jasné...

Pokud se tak nestane, uznáte, že Vaše názory jsou často mylné, byť se tváříte, že máte pravdu vždy?

PS: Všiměte si, že nepolemizuji, že jsou mhohem výhodnější investice než tato, jen tvrdím, že Leo nekrachne a neobere kupce dlouhopisů...

A zcela naokraj: Kdesi ve vašich příspěvcích zmiňujete, že třeba za 5 let nebude jezdit Regiojet. Což je v diskuzi na téma, které se Regiojetu ani okrajově netýká poněkud nevhodné, přiblé a ukazuje to na vaši zaslepenost.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.11.2012 (11:15)  
Žádná banka nepůjde SAMA do projektu financování železniční dopravy. To je současný fakt. Je to dáno bohužel 2 věcmi.
1) Liberalizace trhu se sice pozvolna rozjíždí a jde zdárně kupředu ku prospěchu všech, ale zpomaluje jí spousta technických a s tím spojených administrativnách zábran. Ale s tím se každý musí vyrovnat, protože bezpečnost je na prvním místě.
2) Bankéři ve většině případů nevědí, co je to vlak. Dobře znají silniční dopravní prostředky, a občas vědí, co je to letadlo. Navíc tu hraje roli precedens nedávných burzovních a realitních průšvihů.

Fór je totiž v tom, že ten projekt nyní zkrachovat nemůže, nic sice není stoprocentní, ale NEMŮŽE. Každý rozvíjející se trh má velké roční přírůstky. Kdybychom byli yní v roce 2025 až bude trh plně saturován různými soukromými dopravci, tak bych obavy měl. Kdybych neviděl ten vlak v komerčním provozu a nejel jsem s ním, tak bych obavy měl. LEO má potřebné technické prostředky, aby mohl pokračovat v projektu liberalizace železničního trhu a má výhodu, že je jedním z prvních v historii. Navíc má i promyšlený provozně-marketingový koncept. Až budou za 5, 10 let začínat další dopravci, bude mít, stejně jako RegioJet výhodu zabydlenosti, toho, že byli tenkrát vizionáři.
25.11.2012 (9:31)  
Josef Petrák

Dobrý den

Podívejte, věřím tedy, že vy se na to díváte jako na příležitost nových vlaků a já zase jako na učebnicovou příležitost, jak si někdo může náramně namastit kapsu a nebylo by to na této planetě poprvé ... Veřejná sbírka schovaná za bondy = banka do toho se mnou nejde ... nevěří mi ...

Pokud někdo vydává MTN s úrokem 7,5% - to znamená, že pro banku to není zajímavé, jinak by čerpal úvěr, na co budete platit za vydání bondů, spěchat a prodat do konce roku a platit admina J&T banku ...

Proč to není pro banku zajímavé a VY to tu servírujete, že se lidi chytají - že by investovali - to je Vaše věc ...

Chápu - tento článek není P.R. a vy jen copy a paste.

Kdyby se ty vlaky prodávali za 80% ... kdyby se 5 let staré autobusy prodávali za 80%, kdyby se týden starý rohlík prodával ... ANO NIKDO NA SVĚTĚ TO NEKOUPÍ ... P R O Č B Y T O D Ě L A L ?

To už si přece může koupit nové a se zárukou? Tato úspora 20% by ho přece zničila ... vlakům po 5 letech už musí dělat servis a takto ho má v záruce a jen za + 20% ceny a vlaky jsou zase nový... líbivější a atraktivnější ...

Kristova NOHO!

Proč si koupil Jančura 9 lokomotiv za 290 milionů, které byly jak když vyjedou z linky?... ??? protože za ně mohl dát 600 milionů? to byl přece FRČÁK... ne? ... ASI NE ... ŽE? Tak toho oblbování s nereálnými hausnumery nechte ... prosím

Prostě vlaky budou po 5 letech hodnotu 50% a vydraží se třeba za 25%, protože se začnou dražit na 16% jejich hodnoty. 1/3 z odhadu ... víc prostě ne ...


EMU DMU TEMU VŠEMU:
3 Boeingy 737 Fishera v hodnotě 3 miliardy se vydražili za 42 milionů a koupili je až za 2 roky Rumuni ... že?

Co bude za 20let ... ano dnes si lidé sednou do 50 let starých vlaků, ale za 5 let už Jančura může jezdit prázdný,

Podívejte se jak dopadl konkurz Českovelenických železničních opraven ... celá fabrika se prodala za cenu panel 4+1 v Českých Budějicích ... hmmmmmm? co napíšete teď ...

Pane ... já věřím, pokud to padne - , že se vlaky PRODAJÍ a budou jezdit u nás dál ... ano v tom se shodneme ... jen v čem se neshodneme je výše VÝTĚŽKU ... já si myslím, že pokud do toho TKÁČ NEJDE a dělá se veřejná sbírka na nereálný kupon (% zhodnocení) může to být PODVOD.

vím co je Twiter, vím co je Facebook a proto je nepoužívám
25.11.2012 (0:54)  
Martin Utajený: Ty kecy o výplatnici dopravce už beru opravdu jako jen špatný ohraný vtip. I kdyby se ty vlaky hypoteticky prodávaly za 80 % své hodnoty, tak tu mluvíme o 5 jednotkách za cca. 1,8 mld. Kč, tzn. tyhle bondy to zaplatí 2x. :) Předchozí úvaha vychází z reálií dopravního, nikoliv finančního businessu. Pokud 20 let staré DMU má stále své uplatnění a dokáže být na něm založený inovativní provozní koncept, pak 5 let stará EMU v takové výbavě je pro dopravce terno. Jestli se nepletu, má to i předpřípravu na zástavbu střídavého napájení, čímž se možnost nasazení rozšiřuje. Takže za hypotetické situace, že LE padne, ty vozidla Pool někde určitě udá. Toho se nebojím. Ale já se nebojím ani pádu.

P.S.: Strašně mi formátování Vašich příspěvků připomíná jednoho člověka z Twitteru, ale ten se většinou vleze do 140 znaků. Mohu osobní dotaz - proč ty myšlenky píšete tak nesouvisle?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko