..: Tragický začátek října na železnici, Drážní inspekce varuje :..

přejezd lebka Praha — První říjnový víkend se zapsal do statistik Drážní inspekce smutně vysokými čísly. Během dvou dnů se událo celkem sedm mimořádných událostí, kdy došlo ke střetu osoby s vlakem; třikrát si nehoda vyžádala lidský život. Takový nárůst přitom inspekce za poslední roky ještě nezaznamenala. Dosud nejvíc mrtvých po střetu vlaku s osobou bylo v roce 2011, kdy se toto číslo během prvních deseti měsíců vyšplhalo až na 150 osob z celkových 197 nehod. V roce 2012 se pak za deset měsíců událo ještě o osm nehod víc než během stejného období před rokem. Jelikož nastupující zimní období s sebou obvykle nese zvýšený počet incidentů na kolejích, Drážní inspekce na svých internetových stránkách vyzývá veřejnost ke zvýšené pozornosti v blízkosti železnice. Zároveň připomíná, že podle zákona o dráhách je většina míst na železnici nepřístupná. Výjimku tvoří pouze železniční přejezdy, místa, kde je dráha vedená po pozemní komunikaci, a prostory pro veřejnost speciálně určené – jako nástupiště, odbavovací haly a čekárny, účelové komunikace v obvodu dráhy a volné plochy vzdálené nejméně 2,5 metru.

Zdroj: Drážní inspekce


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 15.10.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2012 (17:04)  
Tuhle větu vytesat prosím:
"A ti slušní...ti mají prostě smůlu."

platí nejen na železnici - bohužel..
16.10.2012 (12:24)  
JV : a to je někdy důvod, proč lidi nejdou tím podchodem, protože musí sejít, jít podchodem a potom vyjít, a když jedou výtahem, tak zavolat výtah, nastoupit, sjet dolu, jít podchodem, zavolat výtah, nastoupit, vyjet výtahem... každý se shodneme asi stím, že přeběhnout koleje je rychlejší, zvlášť když na poslední chvíli chvátáte na vlak, každopádně pak je otázka co je cennější, jestli čas nebo život, ČD jednou používaly krásný slogan...Nechceš pod zem? Budeš muset!... V této situaci radši obětuji 5 metrů a 1 minutu, než celý život

S důchodcema máte pravdu, někteří se tváří jako invalidi, mají hůlku, sotva chodí, skoro se plazí, ale jak vidí tramvaj jak se blíží na zastávku, tak tam hodí kvalt a 50 metrů sprintují, úplně jsem žasnul. Nebo 4 proudová silnice a tramvajový pás, babka s holí na kraji silnice a už se rozhlížela a čekala, až bude moc přejít, hned vedle byl podchod.
registrovaný uživatel JV 
16.10.2012 (11:28)  
Hold lidi jsou nepoučitelní, u nás mají podchod i s výtahem, ale stejně si to někteří (i babičky o hůlce) šinou přes služební přechod. Nehoda je jen otázka času, když se tu jezdí 160. Se sebevrahama bohužel asi nic dělat nejde, těm je jedno, jestli někomu způsobí trauma apod.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
16.10.2012 (11:02)  
Já myslím, že se nedají rovnou odsoudit všichni lidé, kteří přecházejí přes koleje. Je rozdíl, jestli někdo prolejzá za elefantem v kolovratech a ještě má problém vylézt na nástupiště, a když někdo přechází uprostřed lesa na jednokolejné trati, kde jezdí hlučné a pomalé regionovy. Zajímavé je, že přecházení silnice, kde je možnost náhlého překvapení autem mnohem větší, nikdo neřeší.
16.10.2012 (10:57)  
nase povaha je takova, ze spousta lidi uz z principu pujde radeji zakazanou cestou, i kdyz je oficialni alternativa rychlejsi a kratsi.

Tak to jsem fakt zvědavý, kdo a kde to takto dělá ("klidně delší cesta, ale hlavně ať je nelegální"). Možná tak nějaký desetiletí kluci na cestě ze školy, ne?
registrovaný uživatel Sim 
16.10.2012 (10:35)  
Zughaken > nehodlam obhajovat soucasny stav, ale ... pokud by to bylo presne podle vaseho navrhu (= nereseni policii, ale pouze sebrani havrany a sepsani protokolu), date vrahum do ruky mohutny koste na zametani dukazu :-/

Proste, kazda mince ma dve strany. A to same i v pripade "nelegalnich" prechodu - nase povaha je takova, ze spousta lidi uz z principu pujde radeji zakazanou cestou, i kdyz je oficialni alternativa rychlejsi a kratsi. Ale zaroven tu mame spoustu pripadu, ktere urednim rozhodnutim od stolu zrusi bezne vyuzivanou cestu bez rozumne alternativy.
16.10.2012 (6:39)  
Ad: zdržování Policie. Bylo by záhodno najít nějaký inteligentní přístup. Za socialismu jsem zažil dvě přejetí osoby. Důsledkem byla hodina zpoždění. Dnes jsou to tři hodiny. Jak je to možné? Mělo by se uzákonit, že mají na to půl hodiny od příjezdu a pak musí obnovit provoz. Pokud musí něco ještě ověřovat, tak ať si to dělají a vlaky budou projíždět jen 30-50km/h. Silnici taky neuzavřou na 3 hodiny kvůli banální nehodě, což jedna osamělá mrtvola na silnici je.

Není tento debilní stav způsoben tím, že PČR nemá papíry na vstup do kolejiště? A důsledkem toho se musí zastavit provoz když se tam ti chlapci courají?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.10.2012 (0:56)  
Pro Zughaken:

No, ono to tu kdysi taky bylo. "Střihnutí" četa oznámila v nejbližší nácestné stanici ... Pak, někdy koncem 60. let, ze zákony změnily a začalo se zkoumat dokonce i "předjímání". I ve Francii býval zvukový signá postačující.
registrovaný uživatel Pazzy 
16.10.2012 (0:16)  
Mě ve švédsku překvapilo, kolik mají nadzemních přechodů a to přestože jsou i podchody. Mají tam takové malé závory a semaforek. A to jim tam jezdí vlaky opravdu 200 km a docela často....
15.10.2012 (22:27)  
Tuhle problematiku vyřešili celkem jednoduše v Rusku. Pokud jede vlak nad určenou rychlost, strojvedoucí pouze oznámí střet a maže dál. Něco podobného by se hodilo i tady. Nebo alespoň jakás takás právní úprava, která by nevyžadovala přítomnost DI ČR, na kterou se někdy čeká i tři hodiny - po které je zastavena doprava, platí se NAD apod. Prostě nadbytečná administrativa - i když samozřejmě tím nemyslím, že by se mělo podceňovat vyšetřování - taky už tu párkrát byla vražda maskovaná nastražením oběti do kolejiště...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko