Praha — První říjnový víkend se zapsal do statistik Drážní inspekce smutně vysokými čísly. Během dvou dnů se událo celkem sedm mimořádných událostí, kdy došlo ke střetu osoby s vlakem; třikrát si nehoda vyžádala lidský život. Takový nárůst přitom inspekce za poslední roky ještě nezaznamenala. Dosud nejvíc mrtvých po střetu vlaku s osobou bylo v roce 2011, kdy se toto číslo během prvních deseti měsíců vyšplhalo až na 150 osob z celkových 197 nehod. V roce 2012 se pak za deset měsíců událo ještě o osm nehod víc než během stejného období před rokem. Jelikož nastupující zimní období s sebou obvykle nese zvýšený počet incidentů na kolejích, Drážní inspekce na svých internetových stránkách vyzývá veřejnost ke zvýšené pozornosti v blízkosti železnice. Zároveň připomíná, že podle zákona o dráhách je většina míst na železnici nepřístupná. Výjimku tvoří pouze železniční přejezdy, místa, kde je dráha vedená po pozemní komunikaci, a prostory pro veřejnost speciálně určené – jako nástupiště, odbavovací haly a čekárny, účelové komunikace v obvodu dráhy a volné plochy vzdálené nejméně 2,5 metru.
Zdroj: Drážní inspekce
"A ti slušní...ti mají prostě smůlu."
platí nejen na železnici - bohužel..
S důchodcema máte pravdu, někteří se tváří jako invalidi, mají hůlku, sotva chodí, skoro se plazí, ale jak vidí tramvaj jak se blíží na zastávku, tak tam hodí kvalt a 50 metrů sprintují, úplně jsem žasnul. Nebo 4 proudová silnice a tramvajový pás, babka s holí na kraji silnice a už se rozhlížela a čekala, až bude moc přejít, hned vedle byl podchod.
Tak to jsem fakt zvědavý, kdo a kde to takto dělá ("klidně delší cesta, ale hlavně ať je nelegální"). Možná tak nějaký desetiletí kluci na cestě ze školy, ne?
Proste, kazda mince ma dve strany. A to same i v pripade "nelegalnich" prechodu - nase povaha je takova, ze spousta lidi uz z principu pujde radeji zakazanou cestou, i kdyz je oficialni alternativa rychlejsi a kratsi. Ale zaroven tu mame spoustu pripadu, ktere urednim rozhodnutim od stolu zrusi bezne vyuzivanou cestu bez rozumne alternativy.
Není tento debilní stav způsoben tím, že PČR nemá papíry na vstup do kolejiště? A důsledkem toho se musí zastavit provoz když se tam ti chlapci courají?
No, ono to tu kdysi taky bylo. "Střihnutí" četa oznámila v nejbližší nácestné stanici ... Pak, někdy koncem 60. let, ze zákony změnily a začalo se zkoumat dokonce i "předjímání". I ve Francii býval zvukový signá postačující.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.