..: Tragický začátek října na železnici, Drážní inspekce varuje :..

přejezd lebka Praha — První říjnový víkend se zapsal do statistik Drážní inspekce smutně vysokými čísly. Během dvou dnů se událo celkem sedm mimořádných událostí, kdy došlo ke střetu osoby s vlakem; třikrát si nehoda vyžádala lidský život. Takový nárůst přitom inspekce za poslední roky ještě nezaznamenala. Dosud nejvíc mrtvých po střetu vlaku s osobou bylo v roce 2011, kdy se toto číslo během prvních deseti měsíců vyšplhalo až na 150 osob z celkových 197 nehod. V roce 2012 se pak za deset měsíců událo ještě o osm nehod víc než během stejného období před rokem. Jelikož nastupující zimní období s sebou obvykle nese zvýšený počet incidentů na kolejích, Drážní inspekce na svých internetových stránkách vyzývá veřejnost ke zvýšené pozornosti v blízkosti železnice. Zároveň připomíná, že podle zákona o dráhách je většina míst na železnici nepřístupná. Výjimku tvoří pouze železniční přejezdy, místa, kde je dráha vedená po pozemní komunikaci, a prostory pro veřejnost speciálně určené – jako nástupiště, odbavovací haly a čekárny, účelové komunikace v obvodu dráhy a volné plochy vzdálené nejméně 2,5 metru.

Zdroj: Drážní inspekce


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 15.10.2012 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
25.10.2012 (10:18)  
Přátelé, jezdíte občas autem? Chodíte po ulici, nedej bože (mimo obec) po silnici? Pak pravidelně riskujete vlastní život, to je statisticky ověřené. Je řešením od takové činnosti úplně upustit? Asi ne, tedy pokud nehodlám sedět výhradně doma na zadku (a i doma mě může občas někdo přepadnout). Celý život je jedno riziko (a je prokázané že ještě nikdo ho nepřežil)! Takže podle mě má cenu se tu bavit o tom jaké činit rozumné kroky k tomu abych ho neskončil zbytečně brzo, odpustit si hloupá a zbytečná zvýšení rizika, ale zase na druhé straně se nenechat touhou po absolutní bezpečnosti dohnat ad absurdum...
Přiznávám že i já jsem koncem léta překročil koleje dráhy celostátního významu s maximální rychlostí 160kmh v zastávce Popice způsobem nedovoleným, pohrdnuvše nadchodem který skýtal možnost sice bezpečného, nicméně zhruba 100m (1 minuta života) delšího přechodu. Samozřejmě jsem při tom minimalizoval riziko rozumnými kroky (volba schůdného místa, důkladné rozhlédnutí - viditelnost ideální trať dokonale rovná, dobrá fyzická kondice) ale asi kdyby se mi stalo něco extrémně nepravděpodobného (infarkt nebo tak) mohl jsem možná i tak vstoupit do statistik. Ale opravdu je takové riziko významně vyšší než že mně jako chodce jdoucího po chodníku sejme opilý řidič?

Jinak co třeba fotiči - neplatí i pro ně zákaz pohybu v prostoru dráhy? Též ho pravidelně překračují (věšina), ale holt se snaží maximálně dávat pozor, ne?

Nakonec, co výrazně jiného než já ("dávat si bacha") činí osoba poučená která se v kolejišti pohybuje legálně ("má na to papíry")?

Takže ono je neriskovat zbytečně, to samozřejmě, ale o té konkrétní míře přiměřenosti si nakonec musí každý rozhodnout sám podle svého vědomí a svědomí...
18.10.2012 (15:25)  
Nedávno som cestoval rýchlikom z Brna do Břeclavi a zastavili sme v Šakviciach. Vyklonil som sa z okna smerom do trate, pretože občas sa v Šakviciach podarí vidieť križovanie s nejakým EC-čkom smer Brno. Vlak našťastie nechodil, ale z posledných dverí vlaku vyskákala priamo na vedľajšiu traťovú koľaj úplne normálne vyzerajúca rodinka s tromi deťmi vo veku 5-10 rokov!!!!!! Prešli cez koľaj a po nástupišti si pomaly vykračovali k motoráčiku na Hustopeče. Keby v tej chíli niečo išlo, dostanú sa jednoznačne do večerných správ. Neskutočný debilizmus...
18.10.2012 (8:40)  
turista: Pomohlo by leda rozestavět podél tratí ploty
Vždyť ony se ty ploty přece stavějí. Ale říká se jim protihlukové stěny. :-)
17.10.2012 (7:33)  
Zrovna pro starší lidi, zejména s holí, je klasický podchod se schody dost problém, natož pak nadchod, který má schodů ještě více, pokud vede nad trolejemi. Jestliže není vlastník dráhy, kterou je nebezpečné přecházet, schopen zajistit v dostatečné míře její prostupnost (třeba jen těmi přechody se světly, to hravě zvládají třeba v Polsku nebo Dánsku), není chyba na straně přecházejících. Chyba na straně přecházejících je tehdy, pokud nevěnují takovému přecházení dostatečnou pozornost (někteří se ani nerozhlížejí!). Dnes panuje všeobecný, leč podle mě dosti mylný názor, že přestavba úzkých nástupišť mez kolejemi přístupných od budovy pomocí přechodů na široká nástupiště přístupná výhradně podchody či výtahy, ideálně se zrušením nástupišť u budov, je bezbariérovou úpravou. Řekl bych, že opak je pravdou. Většině lidí přístup k vlaku značně ztěžuje a prodlužuje, zvláště pokud je výtah poruchový, a znepříjemňuje, jestliže tyto nové prostory (podchod, výtah) jsou terči vandalů. Uznávám, že někdy si to vynutí provoz (potřeba uvolnění kolejí mezi budovou a odbavujícím vlakem pro další vlaky), ale rozhodně bych to necpal všude jako jakýsi ideální výdobytek. Ten, kdo toto vymýšlí, by měl myslet především na reálné uživatele. Přijde mi, že se dnes realizuje dost kravin s vidinou jakéhsi šetření, zatímco jinde se vesele plýtvá na zbytečnostech.
Registered user Pazzy 
16.10.2012 (22:43)  
Stoupa: Oni měli snad několik dohod o tom, ale prakticky to vypadá tak, že škola na to prachy nedá, SŽDC ani Grande taky ne a čeká se na metro D. Psalo se o tom dost, řešilo se, ale stále ticho po pěšině...

Jo a ještě bych přihodil k tomu jednu věc - přejezdy. Pokud stojím každej den 10 minut na přejezdu, tak vím, kdy vlak přijede a přebíhám (já ani tolik ne, ptž jich moc nemíjím), ale běžný člověk jo... Lidi jsou někdy odvážní... anebo zoufalí...
Registered user Sim 
16.10.2012 (22:16)  
turista > jaky je tedy duvod chovani, ktere je videt dnes a denne na silnici: v obci je povolena 50, na semaforu v dalce sviti cervena ... ale vetsina se bude ve dvou nebo trech pruzich predhanet nepovolenou rychlosti, prestoze je jasne, ze u semaforu na sebe vsichni pockaji. Driv v cili nebude nikdo (ekvivalent toho, ze legalni cesta - tedy jizda povolenou rychlosti - je stejne (casove) narocna jako poruseni predpisu), jen to bude mit ten krychlik drazsi (a to i kdyz ho neohodnoti PaCh, proste propali a probrzdi vic).

Ja to vnimam jako takovy natrucpodnik kazdeho jedince, ktery se toho ucastni - s pocitem, ze "tu padesatku sem vymyslel nejakej dement, co tomu rozumi asi stejne, jako moje chlupy v uchu".

Pri volbe, zda jit podchodem, nebo pres koleje, je u vetsiny logika podobna.
Registered user stoupa  mail  
16.10.2012 (21:54)  
Pro Pazzy:

Osobně jsem vždy byl přítelem "vyťapaných cestiček" a jejich následnou legalizaci. Na Jižním městě se to občas i povedlo.

Ale přes území "zastavěné"?

K "podchodu pro študáky VŠE" pod Hl.n. v Praze:
1) Kdo to zaplatí - navýší se o to školné?
2) Hl. n. se přestavovalo několikrát. Uplatnila VŠE někdy požadavek do územního/stavebního řízení?

Podstatné je, aby dráha (firma/firmy a zejména fírové) byli vyviněni, když "střihnou" někoho, kdo se motá tam, kde nemá. (Bohužel, i já jsem nejednoho vlakem přejetého - to co zbylo - viděl. A i já jsem si zkracovávával různě cestu, bdělý však toho, že na hlavy kolejnic šlapati neradno)
Registered user Pazzy 
16.10.2012 (19:55)  
Dneska jsem se bavil s jedním ze svých učitelů a přišla nějak řeč na VŠE a že je za hlavním nádražím, ale že se to musí obcházet a nemohl pochopit, proč se nepostaví podchod pod poslední kolejí. A to je důvod, proč tam studenti chodí přes koleje a dostávají pokuty. Prostě je to nelogicky daleko a nikomu se to nechce řešit. Je to doslova demotivující. Je velký rozdíl, když jdete 0,5 Km přes jedno kolejiště, kde moc vlaků nejezdí a to ještě pomalu, anebo jednou tolik s bonusem v podobě Sherwoodu, centra Naděje a 4 světelných přechodů na jedné z nejrušnějších křižovatek v zemi....
Registered user tarten 
16.10.2012 (18:45)  
Martin Hochman: Pokud se dotyčný nechá přejet v místě veřejnosti nepřístupném pak je v podstatě vždycky sebevrah, ne?

Samozřejmě že ne. Úmysl spáchat sebevraždu je něco úplně jiného než úmysl si zkrátit cestu (nebo fotit, venčit pejska, kdysi nakrást si uhlí atd.) i za cenu porušení zákona, spojený s hloupostí.
16.10.2012 (17:08)  
Pamatuji loňskou akci Policie - kdy chytali po celé ČR lidi, co lezou přez koleje.

Moc důsledně to ale nebrali - zaplatili 200,- Kč pokuty (ti, co na ni měli) a druhý den se vesele chodilo zase po zhlaví - viz Praha Radotín jižní zhlaví - neexistuje tu nikdo, kdo by obcházel nádraží městem - všichni, co jdou z jihu jdou z přejezdu u jižního zhlaví rovnou mezi kojeje a na nástupiště a naopak.. Důchodci leda - ti snad obchází..

Mentalita českého národa je unikátní. Leckterý jiný národ může závidět. :-)

A kdo byl na dni železnice v Brně a zažil tam masové pohyby po kolejišti v průběhu normálního provozu.. si udělá vlastní obrázek. Policisti si mohli urvat plíce - nikdo je neposlouchal.. a pokutu také nidko nedostal.. nuž..

Tam kdyby to někoho sejmulo - jako třeba R z Bohumína a Vyškova.. ten měl namále..
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko