Praha — Jednotky řady 680 Pendolino, jejichž první exemplář dorazil do České republiky před téměř 10 lety, jsou ze tří čtvrtin splaceny. První termín nákupu se datuje do poloviny devadesátých let. Tento záměr navázal na rozhodnutí vlády modernizovat koridory bez větších změn v trasování, kdy by bylo vyšších cestovních rychlostí vlaků dosaženo soupravami s naklápěcí skříní. Pro České dráhy je mělo vyrobit konsorcium vedené libeňskou lokomotivkou ČKD. Předmětem obchodu bylo 10 souprav v úhrnné hodnotě 4,4 miliardy korun. Chod dějin však změnil scénář, a tak se po krachu ČKD, několika letech neshod a za přispění zvyšující se inflace, smrskla objednávka na 7 kusů. Soupravy nakonec vyrobila společnost Alstom Ferroviaria (někdejší Fiat), sídlící v italském Saviglianu.
K pořízení jednotek si ČD vzaly v polovině devadesátých let jednorázový úvěr v celkové výši 111.255.000 eur. Věřitelem se stalo konsorcium bank pod vedením ČSOB (v té době byl kurz Evropské měnové jednotky ECU, předchůdce dnešního eura, zhruba 35 Kč/1 ECU). K 1. lednu 2003, kdy došlo k rozdělení státního podniku České dráhy na samostatnou Správu železniční dopravní cesty a akciovou společnost České dráhy, přešla na ČD, a. s., částka 95 065 000 eur, přičemž v současnosti je z této částky uhrazeno 66.446.000 eur. Zbývající částka bude splacena do 25. listopadu 2014.
Důsledkem zániku konsorcia ČKD a následné dodávky pouhých 7 namísto 10 souprav bylo navýšení jednotkové ceny za soupravu o více než 42 %, což se následně projevilo v hospodářských výsledcích provozu jednotek Pendolino. Ty jsou sice podle výročních zpráv ČD provozovány se ziskem (tedy si svým nasazením vydělají na provoz a údržbu), splátky úvěru však pokryté nejsou. Dodejme, že zatímco daňové odpisy těchto souprav jsou podle zákona 10 let, účetně budou jednotky 680 odepisovány postupně, během celé své životnosti – plány mluví o 30 letech od zahájení provozu (do roku 2035). Přibližně ve třetině této doby dojde k úplnému splacení úvěru, určenému k jejich pořízení.
Zdroj: České dráhy

Tak potom ok .Omlouvám se. Promiň.
Asi už mi to leze na mozek ,jdu raději spát.
Pane Chary zklamu vás. Nejsem pražák ,ale v Praze jsem kromě i dojíždění 1,5 roku bydlel. Na ubytovně. Takže metro znám. Já jsem také potom do práce dojížděl do Prahy. A za dvě hodiny čistého času jsem byl už na pracovišti a už jsem pracoval. Jezdil jsem jak z LBC tak z JBC, i o výkendu, kombinoval jsem to tak , jak co jelo. O výkendu ráno autobus moc nejede. O výkendu by sice vlak jel ráno, ale vzhledem k tomu ,že jede šílenou dobu, mě byl naprosto vždy k ničemu. Stejně jako když už večer nejel žádný autobus z Prahy, vlak by ještě jel, ale opět ze stejného důvodu mě byl zase k ničemu. Navíc do vlaku bych se vždy dostal a nikdy by se mě nestalo, že bych nikdy neodjel a nebo někde zůstal trčet nasranej. Ta cesta + cesta po Praze až na pracoviště, trvalo čistý čas skoro 2 hodiny.
Večer jsem jel autobusem domů a ráno zase do práce. Někdy jsem ani pořádně nezabral.Když jsme přijeli autobusem déle, tak jsem v metru bral vždy i schody během,lidi čuměli co je to za ,,šílence´´ abych stihl venku tramvaj. No a pak klus až ke střínce a rychlé převlíkání. Jako na vojně, abych byl včas na pracovišti. To si asi nedokážete představit. Prostě obyčejná honička, ale na čas vypočítaná. Nic víc. Něco se zpozdilo a už byl problém a stres. Stihnu, nebo to nestihnu.Dělej už jeď ,lidi nepleť te se. Takže proto smradlavý, zpocený, hladový a nasraný. Tři dny práce a tři dny nebo dva dny volno. Nekecám. Myslím, že po mém vykladu už to chápete o co gou.
A k tomu nicku, není snad jedno, jaký nick si kdo zvolí?každý má nějaký, nemyslím si že je na místě řešit kdo má co za nick a představovat si za tím zhuleného člověka, držme tuto "konverzaci" na úrovni.
>Chary - Pravda, ale nemyslím si ze to tady pan lbc myslel doslovně. Ale pravda je v tom, že kolikrát vyjdu víc spocený z toho vlaku. Nemám nic proti CityElephant, ale nevíte jestli je ta klimatizace poruchová? zdá se mi, že to někdo naschvál vypíná, zrovna dneska bylo ve vlaku tepleji než venku. A že tím vlakem jezdím každý den, po snad nejporuchovější trati v čr, a rozhodně to není výjimka.
Zatímco z metra za ten samý čas vyběhnu spocený, smradlavý, hladový a n.a.s.r.a.n.ý. To je poněkud rozdíl ne?
Já za týden v metru najezdím několik hodin, ale ještě nikdy jsem z něj nevylezl o nic spocenější, smradlavější a hladovější, než bych vylezl z jiného prostředku veřejné dopravy za stejnou dobu, nebo v konečném důsledku než bych byl za stejnou dobu stání v bufetu a chůze na tramvaj, skoro naopak. Mimochodem, mnohdy i v létě je v metru pěknej průvan, což zrovna k pocení dvakrát nepřispívá, obzvláště pokud člověk dvacet minut nehnutě sedí, nemyslíte? Zřejmě máte nějakou zvláštní alergii na metro. Potom jsou ovšem vaše příspěvky sníženě věrohodné v tomto duchu ;-)
Abyste nenabyl falešného dojmu, nejsem žádným protěžovatelem žádného druhu hromadné dopravy, tím méně busů. Ale snažím se na jednotlivé možnosti nahlížet pokud možno objektivně a "spoceně a smradlavě" z čerňáku skutečně nejezdím, obzvláště když si kor hned na ČM můžu sednout.
To je zase přezdívka, jako kdyby se zaregistroval zhulený člověk. Nemáš jmého a příjmení? Co to je? Přísada do houbiček? To jsou pecky přezdívek zde na Želpage. Brutus. To je úroveň diskuze. Bežte už do pr.d.e.l.e. Chlapy chápu, že dotace máte z EU, platí to EU . Vaše peníze to ale nejsou ani jednoho a ČR by na to neměla. Ale jednou EU také snad jasně řekla, že podporujeme rozvoj železnice. Nikoliv tedy jednu želeniční trať. Nebo 4 železniční směry a pak dlouho dlouho nic a pak kuloví s navijákem a nebo pak VRT. Víte moc dobře jako já, že těch cizinců vlakem za památkami tolik nejezdí, návštěvy jezdí spíše letadlem nebo vlastním autem. Majitelé firem nebo manager vlakem hodiny nejezdí, ale jezdí autem, protože tady nejsme ani ve Francii ani v Německu co do počtu obyvatel, ani co do počtu velkého území. Tak už se na tu VRT jako tady Mrwigles v.y.s.e.r.te.!! Je to blbost na entou, pro ČR je to zbytečné plácání peněz a raději těm lidem zmodernizujte dostatečně železnice mezi většími městy,v okolí větším měst, jako je i Liberec, který to potřebuje jako sůl. A stejně tak Plzeň, Hradec Králové, ale i Kladno atd atd. Ty lidi potřebují jezdit za prací do práce včas, v dostetečně možném počtu, nějaký posraný 1 autobus je mál. A také se tam potřebují dostat rychle a potřebují si vydělat nějaké ty peníze. To je pro ty lidi důležité přednostně. Dá se říci existenčně. Máte místo mozku v hlavě květák, že to snad nechápete? Ty lidi jezdí do práce den do den.I o výkendu. Ráno i večer. Tak už si to k.u.r.v.a tady všichni uvědomte. Už mě fakt s.e.re.t.e. jeden jako druhý. Na ty cizince co sem jezdí jednou za uherský rok vlakem, se dívat na ty památky, je to zbytečný luxus tady stavět VRT. To si postavte v Trainz Railroad Simulátoru nebo v Train Simulátoru. A tam si jezděte, kde chcete, jak dlouho chcete. Tady nejsme v Německu ani ve Francii. Nebuďte tak blbý ,že zadlužíme republiku jako jiné státy EU. Už se sakra proberte z oblak a postavte se na zem. EU není žádná bezedná studna. Ani dědeček hříbeček, co vám dá vše zadara. Ale je to dravec,který co vás nechá i ch.c.í.p.n.o.u.t. a padnout, když bude chtít. Vám to nedochází, že ne? Čím více se zadlužíme, tím více budeme v p.r.d.e.l.i jako ostaní země , které už tam jsou. Vaše peníze to nejsou že? To jste skutečně takoví h.o.v.a.d.a , že na ty lidi úmyslně .s.e.r.e.t.e? A chtete tu stavět VRT? Na co? Stydťe se!! Ta železnice je tu snad pro lidi co tady v ČR žijí ne? Ty cizinci vám sem jezdit hodiny vlakem nebudou, ty poletí v letadle a budou tu za hodinu. Tak o čem se tu bavíme o nějakm debilním VRT co je tu k ničemu?
Budem mít jednu podělanou trať a zbytek nám jako schnije? Už začněte myslet rozumem, ta železnice je tu hlavně pro občany ČR. Ty se chtějí dostat do práce den co den. To zajímá každého tady. Ne nějaká debilní VRT. Nebo si stojíte na vedení? Nechápu!!
Hele pane Českolipáku mě sice těší ,že jsi krajan, nicméně já přímo z Liberce nejsem. A také mám dopravní průmku sice jen průmku, ale mám ji a mám ji už nějaký ten pátek za sebou. Takže šotous, železniční nadšenec s fotoaparátem v ruce fotící, pokud si mě takto představujete, který fotí kde jakou lokomotivu co projede a má z toho orgasmus fakt nejsem. Také nejsem jednoduchej, aby se těmto lidem ale posmíval. Já je naopak chápu. Fotil jsem dříve také a dokonce makro, kolikrát jsem se válel na zemii v bahně, abych měl snímek makra. Akorát že jsem fotil něco jiného. Šotousi jsou také lidi, já je beru, jsou přínosem železničních atrakcí a oslav. Takže vy se jim třeba posmíváte, já je naopak chápu. Bez nich by kolikrát ani nebyli fotografie na železničních webech a byl by tam jen text. A nic bych se nedozvěděl třeba o opravě nádraží ve Staré Pace.Tam kam by kolikát vylezli pro snímek ,třeba na strom ,bych zase já nevylezl,to klidně přiznám. Takový nadšenec jsem nikdy nebyl.
Srovnávat relaci Praha - Liberec s relací Praha - Ústí nL, nebo Plzní či Pardubicemi nelze.
Ale lze, jsem o tom přesvědčem a to také dělám. Vy si uděláte 4 čáry přes ČR a tím to máte vyřešené. A to co tam nezasahuje, to nemá smysl. To je pěkná hovadina. Jako kdyby jiné tratě zde v ČR nebyli. Jenže ty tu jsou a jsou v mizerném stavu a jsou vysloveně pomalé a zastaralé. A pro cestující neatraktivní, nezajímavé, pomalé, prostě jsou naprosto k h.o.v.n.u. Nevyhovující dnešním podnímkám.
Já uvažuji hlavou a já píši o faktech, nikoliv o omalovánce s 4 čarama koridorů.
Takže u mě má šanci každá větší aglomerace co nemá kvalitní železniční spojení. A potřebuje ho. Každá jasné?
Bavíme se o faktech a o číslech.
Vykašlete se na omalovánku. Ber me v úvahu fakta.
V EU se mluvilo jasně, vidím to černé na bílém jako dnes: Že je ve veřejném zájmu podpora železnice před silniční dopravou. Je to proto, protože právě ta silnice je velmi rozšířená, byla velmi podporována a zmodernizována. Takže železnice je právem v současné době diskriminována, zanedbávána. Proto je veřejný záměr ji podporovat, záměr EU. To řekla EU jasně. Takže žádné kecy a podporuje železnici. Protože jinak to byli kecy akorát dobré do záchodu.
Ten Liberecký kraj to není žádná prdel ,vesnice jako je ta Česká Lípa v porovnání s Libercem. I když to může být pěkné město, neviděl jsem ho ,takže to nemohu to posoudit. A neposmívám se městu České lípě to píši upřímně,jen konstatuji, kolik tam je počet obyvat. Jen vím, že okres LBC A JBC má zhruba 200 tisíc obyvat. Okres Jablonec nad Nisou má 78 tisíc. To je fakt ,který mě nevyvrátíte.
Pokud by měl být vlak atraktivnější, tak musí být o něco rychlejší než bus a to si moc představit nedovedu. Jízda pod hodinu je v kategorii lepšího koridoru až VRT. A u hodinových vzdáleností je rozdíl +- 10 minut marginální.
Do spádového Jablonce jezdí dnes bus také tak 1 hodinu
Vy si to představit nedokážete, já si to dokážu představit, já tvrdím, že je to proveditelné a ten vlak že rychlejší bude. Cituji toho studenta co jsem dříve napsal:
vlak:
Liberec hlavní nádraží - Praha hlavní nádraží dosažený čas 01:07 s 2-3 zastávkami. Jsou tam zastávky, všiml jste si? Čas 01:07 vlak je už v centru Prahy. Jsem v centru Prahy opakuji, nikoliv na okraji Prahy. To zdůrazňuji raději znovu. A jsem logicky na nádraží venku na vzduchu třeba, zrovna už si obědnávám jídlo u bistra. Nejsem v díře jako v případě metra, kde nic většinou není až na vyjímky. Tak dále.
A tedˇ napíši autobus Student Agency
Liberec centrum - Praha Černý Most. 01:07-01:10 jak kdy. Jezdil se s ním , takže ten čas znám. To je čas, za který to urazí skutečně. Mám to změřené několikrát. Zastávky nejsou žádné. Nejsou žádné zastávky opakuji. A jsem teprve na okraji Prahy. Všiml jste si toho také, nebo jste si toho zase nevšiml? Jako další chlapy na želpage. Nechápu. Takový chytrý chlapy.
Jsem autobudem jenom na okraji Prahy za stejný čas. Vlakem už bych byl dávno v centru v Praze na hlavním nádraží jasné? A teď mě čeká z Autobusu Student agency ještě počkat na metro + cesta metrem + cesta z metra z díry ze stanice ven na vzduch před stanici. Takže půlhodina a to počítám, že všechno vychází. Z autobusu už do připraveného metra a pak velmi rychle skoro během nahoru z metra ze stanice. Běžím i po schodech metra. Za tu dobu a to vám garantuji už jsem na hlavním nádraží z vlaku u bistra najedený ,a přešel jsem v klidu k tramvaji, kde čekám. V klidu, najedný, nestresovaný. Zatímco z metra za ten samý čas vyběhnu spocený, smradlavý, hladový a n.a.s.r.a.n.ý. To je poněkud rozdíl ne?
A to vám garantuji také, to je holý fakt. Že když nevíte v kolik pojedete z Prahy ,tak si prostě zakoupit místenku nemůžete. Takže jste stresováný, jestli vůbec pojedete v dannou hodinu tím autobusem a nebo také ne. Protože autobusy Student Agency, ale i ČSAD do Jablonce n N jsou často vyprodaný. To vím jistě , protože jsem s nimi jezdil oběma. Jak bylo potřeba. No a v pátek večer ,ale i ve čtvrek večer nemusíte z Prahy odjet vůbec bez místenky. Zatím co tím vlakem i kdyby byl plný, tak si prostě do uličky stoupnu a jedu. Vždy pojedu a nestresuji. I kdybych si měl koupit dráž lístek ve vlaku. Prostě jedu a nezůstal jsem někde čekat jak nějaký trapák. Co čeká na smylování,které stejně nepříjde. Ono totiž čekat v zimě na ranní autobusový spoj spoj je lahůdka. Jasně vy borci co máte auto si zapnete topení a jedete.Ale co ostatní lidi co nemají auto a nebo nemají na to aby sami jezdili auten za svůj beznín do Prahy? Doporučujisi to osobně vyzkoušet. Mrznout jak trupka do rána. Vy víte houby. Mě se to totiž nestalo jenom jednou.
A máme tu další oříšek a to je nádraží v Boleslavi, které je pro svojí excentrickou polohu neatraktivní.
Tady máte zcela pravdu. To uznávám zase já. Jako chlap. Ano je to tak,jak přesně říkáte. Nicméně můj kamarád z Mladé Boleslavy, známe se ze školy, když jsem se ho ptal, zdali je to pro něj k hlavní nádraží na vlak daleko z jeho sídliště, mě odpověděl. Mě by tam manželka k nádraží hodila autem a pak bych jel vlakem. To není vůbec žádný problém. Takže někomu to třeba nevadí, někomu to třeba vadí.
Máte pravdu, že Mladoboleslaváci to nádraží zakopali v Mladé Boleslavi městě do země. To byla s prominutím ta největší debilita nějakého úředníka, co za to dostal love do kapsy. Bylo to sice rychlé řešení situace, jak silnici sjednotit bez přejezdu, ale ty plány na 5 koridor, tak se to dříve jmenovalo, teď už to název nemá, se v územním plánu počítat mělo. Nebo to tam dokonce zanesené bylo. Takže měli logicky počítat s rozvojem železniční dopravy a jeho nástupišť. Navíc v plánech byla zanesená i železniční esičko od Nepřevázky k Mladé Boleslavy městu, kde se zbýhalo s tratí 064. Jsou to kazisvěti a oslové, co na to napsat.
Souhlasím, že by se železnice významně na Liberecku modernizovat měla, ale když vidím s jakou "vehemencí" se chystá modernizace potřebnějších tratí jako Praha-Kladno, nebo Plzeň-Bavorsko, tak v to moc nedoufám.
No hurááá kam to zapsat. Konečně jste mě udělal radost. Česká lípa je velmi krásné město a žádná díra to není.:-)Spletl jsem se ,neměl jsem před tím brýle.Omlouvám se.
Praha Kladno zde naprostý souhlas .Kladeňáci by si tu trať zasloužili bez diskuze. Plzeň Bavorsko to vás asi překvapí,to může klidně počkat.
A že by trať s Vmax = 160 km/h významněji nastartovala rozkvět Liberce ? V případě, že by nebyla dálnice a cestovní doba jakkoli by byla 2 hodiny, tak možná...
A teď vás překvapím nejvíce. Nastartovala. Jak už jsem napsal vlakem odvezete více lidí. Ten zájem by tam byl jsem o tom silně přesvědčen.
Jak už jsem také napsal. Můžu jet vlakem vždy a nemusím se stresovat vůbec, jestli pojedu a nebo někde zůstanu trčet až do rána. To je prostě jasná výhra. Jedu a už mě nic zajímat nemusí. Ten vlak jede jak brzo ráno tak i večer. A jede i o výkendu. Opakuji o výkendu. A to je sakra rozdíl, když dojíždíte do práce do Prahy. To je prostě zcela úplně jiný rozměr možností. Kdo nedojížděl do Prahy za prací , tak to nikdy nepochopí. To si musíte začít na vlastní kůži, aby jste pochopil o čem teď píši. Myslíte si také, že půjde cena ropy dolů. Nepůjde výrazně už nikdy. To by o ni jedině nesměl být zájem skoro žádný. A dokonce i vím na jak dlouho dobu je ropy ve světě. Mě ropa přežije, to vím jistě. To nikoliv kvůli věku. Proč jsi ale myslíte, že najednou vláda začíná tlačit na rozvoj jaderných elektráren. A proč v Americe začínají vyrábět hybridy, které zatím nikdo nekupuje?
Jestli se domníváte, že motorové lokmotivy mají růžovou budoucnost, tak vás zklamu.
Optimalizace stávající stopy přes Neratovice by byla bez efektu. Ať s pendolinem nebo bez.
A má význam nacpat tam miliardy a mít stejně jízdní dobu o půl hodiny horší jak osobní auto ?
Kdyby byl opravdu v plánu 5. koridor, tak nebude elektrizace tratě z Lysé do Milovic, tak jak vypadá tj. bez úrovňového křížení hlavní tratí, jednokolejná a s rychlostí do 70 km/h.
Liberecký kraj má cca 500 tisíc obyvatel, podobně jako Pardubický. Navíc Liberec jako takový je jedním z 5 měst v Čr, kde žije více jak 100 000 obyvatel, kam Pardubice ani Ústí nepatří.
To je sice pěkný, ale kdo by cestoval do jiného města v kraji než do Liberce zrovna přes Liberec ?? Do Č. Lípy, Jablonce ...? Kdo cestuje do Pardubic, může přesednout na Chrudim, Hradec. Pardubice sice mají tak o 5-6 tis méně než Liberec, ale Liberec je konečná, Pardubice tranzit jako Ústí (Teplice, Děčín...)
Klidně bych si dovedl představit Pendolino Praha-Ústí-Most- Karlovy Vary. Praha-Liberec moc ne.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
