..: RegioJet zveřejnil výroční zprávu za rok 2011 :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.

Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.

Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.

Zdroje: MF Dnes, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.1.2013 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kaňas 
29.01.2013 (10:44)  
Mě osobně budou velmi zajímat výsledky za rok 2012. Když si srovnám obsazenost vlaků RJ, LE a ČD. Když si srovnám cenové nabídky, kvalitu služeb, dodržování jízdního řádu u těchto společností - jak se to projeví v hospodaření. A taky by mě zajímala čísla ČD u Pendolin. Mám pocit, že vždy když je vidím, skoro nikdo tam nejezdí.
29.01.2013 (9:56)  
Petryk: I kdyby vydržely jen 10 let, je to dost na to, aby se firma rozjela a vytvořila si podmínky na výhodnější nákup něčeho nového. Jinak LE měl snad samotná vozidla za 1,8 mld. a omáčka byla navíc k tomu.
registrovaný uživatel Petryk 
29.01.2013 (9:49)  
Teď mě tak napadá srovnání: Leo 5 souprav a omáčka okolo rozjezdu za 1,5 mld. Kč., životnost cca 30 let. Regiojet 10 lok + 40 vagónů a omáčká okolo rozjezdu 0,463 mld. Kč. Jakou životnost můžou mít ještě RJ vlaky?
29.01.2013 (5:41)  
bartik09: Byla tam akontace/nultá splátka, ale jinak zajímavý postřeh. :-)
29.01.2013 (5:36)  
Da se z toho usuzovat, ze splacet (tyto) vozidla budou cca 13 let, vagon vyjde na 7,7 mil a lokomotiva na 15 milionu (velmi zjednodusene pocitam lokomotivu 2x drazsi nez vagon) nebo je to uvaha uplne mimo?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko