..: RegioJet zveřejnil výroční zprávu za rok 2011 :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.

Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.

Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.

Zdroje: MF Dnes, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.1.2013 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.01.2013 (18:48)  
Martin Utajený: Každý, ať si tu výroční zprávu analyzuje podle svých znalostí. Já jen zmínil některé čísla, které tam jsou. A to jak +46m, tak -59m, tak 318m. Jasně píšu, že vozidla jsou financované zpětným leasingem a to je i důvod, proč ten obrat je jaký je. :-) Ostatně tím se RJ netajil od začátku, že mají vlaky leasované.

Tak jako tak z toho nevyčtete, jak si finančně stál provoz.
29.01.2013 (18:44)  
Zirecek: K tomu jestli mu to vynáší nebo ne, jste ten problém vystihl asi nejlépe. Nechápu proč někdo řeší jestli soukromý subjekt vydělává nebo ne (pokud není napojen na státní peníze nebo neplatí daně). Jediné státní peníze co dostává pan Jančura(100 % majitel firmy) jsou za žákovské jízdné (ztp apod.) a tuto dotaci beru jako lepší verzi než platbu za vlakilometr (vlak může být prázdný dotace plyne pořád) protože když s váma nejezdí studenti tak nic nedostanete je to platba za skutečný výkon.
29.01.2013 (16:33)  
M: Udělat si "statistiku" v Olomouci není vůbec špatný nápad. Jezdí to zde skoro jako tramvaje za sebou, všichni tři dopravci. Bohužel je vidět, že v Pendolinu rapidně ubylo lidí. U RJ se stále drží vysoká obsazenost. LE je zatím na vlně, lidé zkouší, poznávají. Avšak myslím si, že LE takový boom nebude. Neskrývám svou drobnou jízlivou radost vzhledem k formě propagace, jednotkám a realitě LE. Namyšlený, kravaťácký, tvrdý marketingový styl mi není vlastní.

Zajímavý je opět vozový mix na EC, IC, Ex ze strany ČD: opět pokles, už tam sází občas vozy B, Bdmtee, aneb výrazný úbytek reko-klimo vozů na jiná ramena mimo 270.

A manipulace ve výročních zprávách? To se děje všude, to bych neřešil. Když RJ jezdí, tak mu to buď vynáší nebo má prachy to dotovat, :-). Každopádně je mi to více jedno než u neefektivních ČD, které na to dostávají dotace.
registrovaný uživatel M 
29.01.2013 (14:56)  
Nejlepsi statistiku je treba provadet primo u trati nebo na nadrazi. Ja s zenou treba radi delame statistiku na trati Prostejov-Kostelec a v nedeli jsme udelali pekne vysledky 2+0 (cti: dva lidi u strojvedouciho, nula lidi mezi cestujicimi) a 1+3.

No, zpatky k tomu souboji na 270 - kdo ma cas a chut, tak at si proste sedne na pul dne v Olomouci na peron a udela si obrazek sam a nemusi spolehat ani na kanase, ani na pekare...
Pozn.: Olomouc jsem nenapsal, protoze ji mam nejbliz, ale kvuli tomu, ze je oprostred (mysleno mezi Pardubicemi a Ostravou).
registrovaný uživatel Sim 
29.01.2013 (14:47)  
kaňas > mno, zrovna pekare bych z anonymity neobvinoval ;-)

Ale fakt je, ze z hlediska uzivatele je "subjektivni pozorovani obsazenosti" naprosto jednoduchou metodou, ktera funguje ... a pro "pocit obsazenosti" je to nejlepsi ukazatel.

Jenze, ma to par zadrhelu - treba to, ze osmimistne kupe v B je pocitove obsazeno uz ve chvili, kdyz tam je nekdo na kazde dvojsedacce, kdezeto sestimistne kupe je se ctyrmi lidmi porad jeste vcelku prazdne. A u velkoprostoru je v situaci, kdy na kazde dvojsedacce nekdo sedi, stale jeste "relativne volno", zatimco "skoro obsazeno" je az ve chvili, kdy na ctyrce zbyva posledni volne misto.

Takze, davat do statistiky obsazenosti ruznych dopravcu to pocitove vnimani obsazenosti muze byt znacne osidne - o to vic, kdyz se jedna jednou o kupe, jindy velkoprostor ...
registrovaný uživatel kaňas 
29.01.2013 (14:16)  
to pekař: vy budete asi negramotný, co? Napsal jsem, že je to můj pocit a proto by mě ta čísla zajímala. Miluju takovéhle ... co každého, který napíše svůj postřeh/názor/otázku, musí zešměšňovat. Nechť žije anonymita internetu, což?
registrovaný uživatel zdenda 
29.01.2013 (13:05)  
obrat 318 milionů je ve zprávě v pravní tabulce, nicméně ve výkazu zisku a ztrát je položka tržby za prodej vlastních výrobků a služeb a ta je zhruba desetinová...
29.01.2013 (11:55)  
Vrabci na střeše si povídají, že soudruzi u Leo Expressu nejspíš někde udělali chybu v počtech a jejich byznys plán tak úplně nevychází :-) Ale berte to pouze jako drb a počkejme si na zprávu :-)
29.01.2013 (11:53)  
Josef Petrák

to děláte schválně?

Výkony jak píšete přesáhly 46mil, (46.017) ale výkonová spotřeba je 69mil (ne 60 ale 50+19) takže přidaná hodnota je -24mil

Kde jste vzal obrat 318mil, vy započítáváte cizí zdroje do obratu ... to snad ne.

Mohu se mýlit, ale podle mě NĚKDO záměrně manipuloval ... neboť výkaz zisku a ztráty je navýšen o nákup a prodej lokomotiv + 40 vagonů tím dosahujeme ve výroční zprávě aktiva a pasiva na úrovni 390 milionů
... a poté? huj prodej leasingové společnosti - leasbackem, tím jde ale o OPTIMALIZOVANOU výsledovku a rozvahovku, aby se všem líbila, jací jsou borci.

Ne ... toto neberu

M
registrovaný uživatel pekař 
29.01.2013 (11:33)  
kaňas: A taky by mě zajímala čísla ČD u Pendolin. Mám pocit, že vždy když je vidím, skoro nikdo tam nejezdí.

Kurňa, to je statistika. Exaktní popis situace získaný permanentním pozorováním provozu. Bravo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko