Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.
Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.
Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.
Tak jako tak z toho nevyčtete, jak si finančně stál provoz.
Zajímavý je opět vozový mix na EC, IC, Ex ze strany ČD: opět pokles, už tam sází občas vozy B, Bdmtee, aneb výrazný úbytek reko-klimo vozů na jiná ramena mimo 270.
A manipulace ve výročních zprávách? To se děje všude, to bych neřešil. Když RJ jezdí, tak mu to buď vynáší nebo má prachy to dotovat, :-). Každopádně je mi to více jedno než u neefektivních ČD, které na to dostávají dotace.
No, zpatky k tomu souboji na 270 - kdo ma cas a chut, tak at si proste sedne na pul dne v Olomouci na peron a udela si obrazek sam a nemusi spolehat ani na kanase, ani na pekare...
Pozn.: Olomouc jsem nenapsal, protoze ji mam nejbliz, ale kvuli tomu, ze je oprostred (mysleno mezi Pardubicemi a Ostravou).
Ale fakt je, ze z hlediska uzivatele je "subjektivni pozorovani obsazenosti" naprosto jednoduchou metodou, ktera funguje ... a pro "pocit obsazenosti" je to nejlepsi ukazatel.
Jenze, ma to par zadrhelu - treba to, ze osmimistne kupe v B je pocitove obsazeno uz ve chvili, kdyz tam je nekdo na kazde dvojsedacce, kdezeto sestimistne kupe je se ctyrmi lidmi porad jeste vcelku prazdne. A u velkoprostoru je v situaci, kdy na kazde dvojsedacce nekdo sedi, stale jeste "relativne volno", zatimco "skoro obsazeno" je az ve chvili, kdy na ctyrce zbyva posledni volne misto.
Takze, davat do statistiky obsazenosti ruznych dopravcu to pocitove vnimani obsazenosti muze byt znacne osidne - o to vic, kdyz se jedna jednou o kupe, jindy velkoprostor ...
to děláte schválně?
Výkony jak píšete přesáhly 46mil, (46.017) ale výkonová spotřeba je 69mil (ne 60 ale 50+19) takže přidaná hodnota je -24mil
Kde jste vzal obrat 318mil, vy započítáváte cizí zdroje do obratu ... to snad ne.
Mohu se mýlit, ale podle mě NĚKDO záměrně manipuloval ... neboť výkaz zisku a ztráty je navýšen o nákup a prodej lokomotiv + 40 vagonů tím dosahujeme ve výroční zprávě aktiva a pasiva na úrovni 390 milionů
... a poté? huj prodej leasingové společnosti - leasbackem, tím jde ale o OPTIMALIZOVANOU výsledovku a rozvahovku, aby se všem líbila, jací jsou borci.
Ne ... toto neberu
M
Kurňa, to je statistika. Exaktní popis situace získaný permanentním pozorováním provozu. Bravo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.