Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.
Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.
Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.
Pendolino- totalni propadak, kdyz pominu spicku, tak zajem nulovy a kdyz vezmu cenu souprav, tak nebyt křížoveho financovani, tak by se vyplatilo stani v koprivach.
RJ- pri cene souprav a oblibenosti cestujicimi ta ztrata bude opravdu minimalni (zminene desitky milionu). Na to, ze to bylo za prvni rok podnikani, konkurence si defacto tiskla sama penize, tak to povazuji za neco neuveritelneho. Navic obsazenost je velmi slusna i po zdrazeni, za rok 2012 tipuji vysledek kolem nuly- kdyby mi nekdo toto rekl pred peti lety, tak volam do blazince.
LE- jak to rici taktne? Nekdo tady povidal o vrabcich na strese a kdyz si vezmu porizovaci naklady, vhodnost souprav na danou relaci,...
jasný. Z prvotních vstupních čísel jsem měl šok a prostě ty čísla tak jak jste je uvedl prostě logicky nehráli ... a vypadalo to na první pohled na nějakou blamáž
Někteří zde uvádí, že Regiojet jezdí bez dotací ... co je ale potom ve výkazu zajímavá řádka 26 ... 5.386.000,-Kč, protože účet 648 se nejběžněji vztahuje k účtování např. i dotace na úhradu provozních nákladů ... nebo taky i korunových bonusů z výběru platení kreditní kartou, že? :-) pochybuji že Jančura 5 milionkrát vybrat z bankomatu :-)
provoz a jiné tedy stálo:
1. Lokomotivy a vagony byly prodany leasingové společnosti za 262.676.000,-Kč jasný ... plusový obrat
2. Tržby z cateringu, časopisů nebo kafe byly 2.163tis,-Kč a nákup 3.279tis,- = prodělek (01+02 = řádek 03)
3. Jízdné se vybralo 46mil,-Kč náklady na výkon (výkonová spotřeba - všechny platby spjaté s provozem) byl řádek 08 69.670tis,-Kč - (09+10)
4. Přidaná hodnota - zde se počítá + ztráta z kafe takže 03 + výkon - 08 = řádek 11 je -24mil,-Kč
5. Platy byly 19.723tis,-Kč řádek 12
.... a až tento řádek 12 + přidaná hodnota + daně + oprávky + rozdíl mezi cenami nákupu a prodeje vlaků + ta subvence řádku 26 a náklady s pojištěním a palmare advokátů = provozní výsledek.
pro provoz je nejdůležitější 03 04 a 08 to je bez mezd a ostatních ...
Jinak z řádku 97 plyne, že Regiojet vydal za 178mil,-Kč bondy
M
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.