..: RegioJet zveřejnil výroční zprávu za rok 2011 :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.

Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.

Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.

Zdroje: MF Dnes, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.1.2013 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lada 
30.01.2013 (19:37)  
Na obsazenost pendolina, RJ, LE staci posadit se k internetu a divat se do rezervacnich systemu tesne pred odjezdy... a ano, nepoznam podle toho podil zakovskeho/akcniho/janevimjakeho jizdneho, ale za posledni rok bych to shrnul:

Pendolino- totalni propadak, kdyz pominu spicku, tak zajem nulovy a kdyz vezmu cenu souprav, tak nebyt křížoveho financovani, tak by se vyplatilo stani v koprivach.

RJ- pri cene souprav a oblibenosti cestujicimi ta ztrata bude opravdu minimalni (zminene desitky milionu). Na to, ze to bylo za prvni rok podnikani, konkurence si defacto tiskla sama penize, tak to povazuji za neco neuveritelneho. Navic obsazenost je velmi slusna i po zdrazeni, za rok 2012 tipuji vysledek kolem nuly- kdyby mi nekdo toto rekl pred peti lety, tak volam do blazince.

LE- jak to rici taktne? Nekdo tady povidal o vrabcich na strese a kdyz si vezmu porizovaci naklady, vhodnost souprav na danou relaci,...
registrovaný uživatel pekař 
30.01.2013 (16:57)  
K té statistice: posuzovat obsazenost Pendolina dokáže posádka vlaku, stálí cestující a nejspíš i vedení drah. Ano, cestujících v SC ubylo, na druhou stranu nejde jednoduše říct, že to je jen a pouze kounkurencí. Došlo taky k zahuštění počtu spojů ve špičce ( mezi 502 a 506 je 504, odpoledne to samé z Prahy, nově jezdí dnešní 510 a 503 ), tohle vždy nebývalo a i to bylo poznat. Takže část těch cestujících se přesunula rovněž mezi jednotlivými spoji Pendolina. To je vše. Navíc, i po tom veškerém "rozmělnění" říct, že tím skoro nikdo nejezdí, pořád dost dobře nejde.
registrovaný uživatel Kakov 
30.01.2013 (12:03)  
Flexaretista: upřímě řečeno to mi taky zajímá, ale ono není až tak důležité kolik lidí jede jedním vlakem, ale kolik lidí je přepraveno celkově za jednotku času....
30.01.2013 (10:13)  
Mě by ta čísla taky velice zajímala, ideálně ale publikovaná do detailu na konkrétní vlak, což nikdo nepustí. Poté, co jsem v pátek 18.1. brzo ráno jel s ČD stejným směrem jako z vedlejšího nástupiště odjíždějící RJ a oba vlaky měly odhadem 35-40 lidí, přičemž jely z Prahy až do Hranic na Moravě 300 km stejnou cestou (v mém případě z 350, v případě RJ odhadem zhruba stejně), tak by mne opravdu upřímně zajímalo, s jakým hospodářským výsledkem to můžou oba dopravci jezdit.
30.01.2013 (9:57)  
kobros: Ne, RegioJet a.s. na Slovensku je samostatná entita.
registrovaný uživatel kobros 
30.01.2013 (8:18)  
Dotaz: je v te ucetni uzaverce i provoz RegioJetu na Slovensku? Ja jen, ze to by mohl byt ten radek 26, zmineny nize v diskusi Josefem Petrakem.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.01.2013 (3:14)  
Závěrka - předčasné závěry, když nevidíme "konsoliaci" - a to možná nemusí předkládat.
30.01.2013 (1:50)  
michalis15: ano, viděl jste sice dobře, ale možná ne všechno. Bohužel mají neuvěřitelnou chybu v rozvaze, konkrétně u dlouhodobých závazků, kde vůbec nesedí mezisoučty, ale něco se vyčíst dá. Takže doporučuji vaší pozornosti položku C1 výkazu cash flow a současně řádek B.II.4 pasiv, tedy závazek se společníkovi, který narostl o 220 mil. Dále stojí za povšimnutí, že došlo ke zvýšení vlastního kapitálu o 185 mil. i když není zřejmé, čím byl splacen. Každopádně mně místo vaší nuly vychází nějakých 400 mil., které ten rozjezd Jančuru stál, z nichž část už ztráta sežrala a větší část teprve sežere, až se začnou odepisovat ty ohromné náklady příštích období.
29.01.2013 (21:59)  
Ještě doporučuji k pozornosti Cash flow, pokud jsem dobře viděl, tak už první rok byl v plusu...takže Jančuru rozjezd téhle společnosti nestál v roce 2011 ani korunu.
29.01.2013 (21:40)  
Josef Petrák

jasný. Z prvotních vstupních čísel jsem měl šok a prostě ty čísla tak jak jste je uvedl prostě logicky nehráli ... a vypadalo to na první pohled na nějakou blamáž

Někteří zde uvádí, že Regiojet jezdí bez dotací ... co je ale potom ve výkazu zajímavá řádka 26 ... 5.386.000,-Kč, protože účet 648 se nejběžněji vztahuje k účtování např. i dotace na úhradu provozních nákladů ... nebo taky i korunových bonusů z výběru platení kreditní kartou, že? :-) pochybuji že Jančura 5 milionkrát vybrat z bankomatu :-)

provoz a jiné tedy stálo:

1. Lokomotivy a vagony byly prodany leasingové společnosti za 262.676.000,-Kč jasný ... plusový obrat
2. Tržby z cateringu, časopisů nebo kafe byly 2.163tis,-Kč a nákup 3.279tis,- = prodělek (01+02 = řádek 03)
3. Jízdné se vybralo 46mil,-Kč náklady na výkon (výkonová spotřeba - všechny platby spjaté s provozem) byl řádek 08 69.670tis,-Kč - (09+10)
4. Přidaná hodnota - zde se počítá + ztráta z kafe takže 03 + výkon - 08 = řádek 11 je -24mil,-Kč
5. Platy byly 19.723tis,-Kč řádek 12

.... a až tento řádek 12 + přidaná hodnota + daně + oprávky + rozdíl mezi cenami nákupu a prodeje vlaků + ta subvence řádku 26 a náklady s pojištěním a palmare advokátů = provozní výsledek.

pro provoz je nejdůležitější 03 04 a 08 to je bez mezd a ostatních ...

Jinak z řádku 97 plyne, že Regiojet vydal za 178mil,-Kč bondy

M
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko