..: RegioJet zveřejnil výroční zprávu za rok 2011 :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Praha — Dopravce RegioJet po veřejné upomínce od deníku MF Dnes zveřejnil výroční zprávu za rok 2011. Dokument na webových stránkách pokrývá hospodaření v období příprav a zahájení provozu, ze kterého se dozvíte, že firma v předminulém roce hospodařila s čistou ztrátou necelých 60 milionů korun. Připomeňme si, že provoz byl spuštěn v omezeném rozsahu na konci třetího kvartálu. Od 26. 9. 2011 byly v provozu pouhé tři páry a další spoje se přidávaly na konci října a v polovině prosince. Během roku firma vynaložila prostředky do akvizice a zaškolení personálu, pořízení a vybavení osobních vozů stejně jako vybudování provozního a obchodního zázemí.

Mezi stěžejní čísla patří obrat RegioJetu za rok 2011 ve výši necelých 318 mil. korun, který tvořil necelých 6 % z obratu holdingu Student Agency. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb přesáhly 46 mil. korun. Drážní vozidla - 10 lokomotiv a 40 vagonů - byla pořízena mateřskou Student Agency s tím, že RegioJet je financuje formou zpětného leasingu zprostředkovaného společnostmi ING Lease a SGEF. Celkové leasingové náklady činí 463 mil. korun. Měsíčně pak leasing stojí firmu necelé 3 mil. korun. Mezi zajimavé body patří např. akce Žluté jaro na železnici, kterou v roce 2010 získal první provozní zkušenosti. Její financování ale zajistila máteřská Student Agency s tím, že ji dceřiná společnost začala splácet matce až v prosinci 2012.

Mnohem zajímavější bude porovnání výročních zpráv za roky 2012 a 2011. Stejně tak i výroční zpráva konkurenčního dopravce LEO Express za rok 2012 a 2013, kdy poznáme, komu se lépe podařil nástup na dálkovou trasu Praha - Ostrava.

Zdroje: MF Dnes, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.1.2013 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.02.2013 (9:42)  
To Viktor Suchoň: Někteří lidé se zde na fóru snaží být příliš extrémističtí (ať už pro nebo proti-Jančurovci). Jedním z nich jste i vy, aniž byste znal fakta. Já osobně, než si vytvořím názor, tak se snažím nezávisle do problematiky zasvětit :-) Budu reagovat na citace Vašeho příspěvku:

Regiošašek Jančura zná z podnikání zřejmě jenom onu kolonku - PŘÍJEM. Kolonka nákladů jej nezajímá? Alespoň tak to z jeho prohlášení vyznívá.

Jakožto každý podnikatel zodpovědný za svůj majetek ho (Jančuru nebo třeba i Leoše) musí zajímat obě kolonky, jak PŘÍJEM tak i NÁKLADY! Naopak například ředitel podniku (třeba státního) riskuje jen ztrátu vlastního koryta, ne celého podniku jako jeho vlastník.


Je zde však státní dopravce zajišťující veřejnou obslužnost na lukrativních relacích i na tech vyloženě ztrátových. Ten musí brát v úvahu jak náklady tak výnosy.
Nese snad on náklady vylanaložené na ztrátové spoje, které on obsluhovat nemusí, ale státní dopravce ze zákona jo?

Kromě úseku Praha - Ostrava jsou u nás dotovány všechny tratě. Tyto dotace, které ČD, a.s. na ZDO pobírají, mají za úkol nejen pokrýt ztráty dopravce na každé trati, kterou obsluhují, ale činit i nějaký definovaný zisk! ČD jsou akciová společnost... to znamená, že i ČD by měly tvořit zisk - to znamená, že nejsou neziskovka.


A ještě jedna podivnost Regiošašek se nechal slyšet jak národní dopravce nakládá s dodatací od státu na dopravní obslužnoat. Co je mu do toho!

Jelikož je občan ČR a platí miliony na daních tak ho přirozeně zajímá jak je s jeho "příspěvkem" státu nakládáno. Pokud nehospodárně, tak se ozývá. Mimochodem, pokud v ČR platíte také daně, tak by to měl být i Váš zájem.
Ze státního rozpočtu je placená i ZDO.
01.02.2013 (8:27)  
Regiošašek Jančura zná z podnikání zřejmě jenom onu kolonku - PŘÍJEM. Kolonka nákladů jej nezajímá? Alespoň tak to z jeho prohlášení vyznívá. Je zde však státní dopravce zajišťující veřejnou obslužnost na lukrativních relacích i na tech vyloženě ztrátových. Ten musí brát v úvahu jak náklady tak výnosy.
A ještě jedna podivnost Regiošašek se nechal slyšet jak národní dopravce nakládá s dodatací od státu na dopravní obslužnoat. Co je mu do toho! Nese snad on náklady vylanaložené na ztrátové spoje, které on obsluhovat nemusí, ale státní dopravce ze zákona jo?
Jestli podniká, tak ať dponiká na své vlastní riziko a nemýchá se do toho, kde žádnou odpovědnost nemá.
31.01.2013 (16:20)  
tarten - Jančura vykřikoval, že jen naprostý idiot může na té trati prodělávat.
Pokud vím, prohlášení se týkalo dotované dopravy. V současné době bych to nijak nekomentoval a počkal si na data z minulého roku
registrovaný uživatel tarten 
31.01.2013 (14:04)  
jamiebie: Nechápu proč někdo řeší jestli soukromý subjekt vydělává nebo ne

Vy si asi nepamatujete, jak Jančura vykřikoval, že jen naprostý idiot může na té trati prodělávat. No tak pár lidí pochopitelně zajímá, jesli je Jančura za tohohle svého idiota nebo ne. ;-)

Výsledky za rok 2011 v tomhle směru samozřejmě ještě zajímavé nejsou, v nich je vlastně napsáno jen to, že vyjel mnohem později než původně vykřikoval, takže mu logicky chybí tržby. (Jeho předloňský ojedinělý výkřik že už je v plusu je samozřejmě hodný ignorance - sám nakonec přiznal že lhal.)
registrovaný uživatel tarten 
31.01.2013 (13:54)  
Josef Petrák: Jinak LE měl snad samotná vozidla za 1,8 mld. a omáčka byla navíc k tomu.

Cože? Co se pamatuji, doteď se vždycky a bez výjimky uvádělo těch 1,5 mld. Pokud odněkud máte 1,8 mld, je otázka, za co by těch 0,3 mělo být. (já bych si samozřejmě uměl představit nadstandardní servisní smlouvu nebo finanční náklady. Ale třeba je to jen omyl.)
registrovaný uživatel tarten 
31.01.2013 (13:35)  
lada: Na obsazenost pendolina, RJ, LE staci posadit se k internetu a divat se do rezervacnich systemu tesne pred odjezdy...

To je naprostý omyl. Jde o pouhé rezervace, dokonce jen o ty, které jsou nabízené pro internet (což třeba nejsou nejen všechna místa, zvlášť pro různé relace, ale třeba ani všechny vozy) a která může a nemusí být naplněné a navíc nezachycují, kolik cestujících příjde až na místě. Nehledě na to, že někteří "internetoví špióni" na to jdou dokonce tak, že se dívají jen na relaci Praha-Ostrava, pak se nesmí divit, že jim vychází naprostá hausnumera.
registrovaný uživatel pekař 
31.01.2013 (11:13)  
Jaroš: žádné vlaky nejsou nyní doprovázeny pouze jedním členem vlakového doprovodu, máte neaktuální informace.

M: to jestli je těch spojů méně nebo více záleží na tom, s kterým obdobím to porovnáváš. S nástupem RJ došlo k nárustu počtu SC, ten se pak trochu redukoval, ale pokud se nepletu, je jich stále víc než před RJ.

A to, jak si teď ona " trojka " vede vzájemně, to opravdu přesně neposoudím, stejně jako to pravděpodobně nesvedou někteří náhodní pozorovatelé.
registrovaný uživatel M 
30.01.2013 (23:38)  
lada
1.nulovy asi ne, drzel bych se faktu
2.jak souvisi cena soupravy s tim, ze by se ted vyplatilo stat v koprivach?
registrovaný uživatel M 
30.01.2013 (23:36)  
pekar - no, zahusteni... Celkove jich je ale min, ne? Takze jestli jich je celkem min a jeste se zahustilo, tak jine casy jsou dost puste. A mne osobne to teda v moje casy (ano, vim, je to subjektivni potreba) prijde puste velmi.
Nicmene - vyvoj obsazenosti jednoho vlaku stali cestujici nebo zamestnanci posoudi. Ale ti posoudi vyvoj v tom jednom vlaku. Neposoudi jak si "ted" stoji cela trojka vzajemne mezi sebou.
30.01.2013 (21:02)  
lada - Rezervační systémy mohou dost klamat, minimálně ten RegioJetu, který nikdy neukazuje všechna volná místa.

A jinak k pendolinům - jak je známo, některé vlaky SC jsou doprovázeny nyní pouze jedním členem vlakového doprovodu. Podle interních předpisů ČD toto lze pouze u vlaků SC, které jsou pravidelně obsazeny méně jak 50%, takže z toho lze jakýsi přehled o obsazenosti získat, ačkoliv ČD informace zveřejnit logicky nechtějí.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko