..: ČD a RegioJet nasazují nový typ vozidel na svých expresech :..

Bbdgmee236 ČD - exteriér, foto: Václav HoráčekPraha — Spolu s létem se na dálkových spojích jezdících po českých kolejích objevují dvě nové řady osobních vozů. První je zástupce více než šedesátikusové série modernizovaných klimatizovaných bezbariérových vozů Českých drah, které umožňují i převoz jízdních kol, druhou novinkou je skromná dvoukusová série vozů řady ASmz pro RegioJet, které se dopravce snaží prezentovat jako pojízdné internetové kavárny. Zatímco prvně jmenovanou novinkou jsme se již svezli, druhá sice ještě na koleje nevyjela, ale protože se jedná o bývalé vozy ÖBB, tak si dovolíme zhodnotit i je.

ČD Bbdgmee236 - nová řada ve službách Českých drah

Komentář k vozu Bbdgmee236 - Po nástupu se mi zjevilo menší déj?-vu - dvě řady sedaček utvářející dojem velkoprostoru v uspořádání 3+0 a poté 4 běžná kupé, což mi ne náhodou připomínalo slovenský vůz řady Bdghmeer. Sedačky odbývající si premiéru právě v tomto voze jsou skvělé, příjemně měkké, polohovatelné, s relativně kvalitním potahem. Potěšily mě velké stolky; ačkoliv se začínají ve vozech rozšiřovat, je to nesporná výhoda těchto vozů. WC je velké, prostorné, akorát mi přijde že zabírá až moc místa. Velmi mě potěšil informační systém, kvalitní a slyšitelné hlášení, navíc i v anglickém jazyce, displej informačního systému byl ve voze nejen na představcích, ale i na stěně velkoprostorového salónu. Oddíly ve voze jsem zkoušet bohužel nemohl, ale na vypadaly komfortně. Na mě vůz působil příjemně, velmi moderně a kvalitně. Myslím, že to je další z počinů na které mohou být ČD hrdé.

Vantju

Nový jazykolam v řadě označení železničních vozů Českých drah představuje celkem 64kusovou sérii modernizovaných vozů, které vznikají z původních řad BDbmsee a BDhmsee. Ty se během přestavby dočkají kompletní opravy skříně, která dostane nejen automatické předsuvné dveře pro cestující, ale i nové dveře pro nakládání zavazadel a cestujících na vozíku. Vevnitř cestující najde kombinované provedení s oddíly i malým velkoprostorem, klimatizovaný interiér je kompletně nový.

První z vozů byl v pátek 20. července nasazen na svůj premiérový výkon na spojích Ex 144/145 Landek a do konce příštího roku má být dle smlouvy v provozu minimálně polovina celé série. Vozy budou postupně nasazovány na výkony, kde jezdili jejich předchůdci, tedy na dálkové spoje od kategorie EuroCity, přes expresy až po rychlíky, jako například spojení Bohumína s Brnem, či Brna s Plzní přes České Budějovice.

Cestující se tak dočkají nejen nových polohovatelných sedadel, ale také zásuvek 230 V, uzavřeného systému WC, audiovizuálního informačního a rezervačního systému a v neposlední řadě také rozkládacích (u oken) či vyklápěcích (sedadla u uličky) stolků. Oddíl pro vozíčkáře je navíc vybaven bezpečnostními pásy proti nežádoucímu pohybu vozíků během jízdy. Cestujícím zůstanou skryty například rekonstruované podvozky s dosazenou magnetickou brzdou a přemostěním záchranné brzdy, které umožňuje provoz na tratích s tunely do délky až 5 kilometrů. A tak zatímco RegioJet nasazení vozů pro převoz kočárků a imobilních cestujících oproti původním slibům (zima 2011/2012) neustále odkládá, České dráhy se u nás stávají prvními, kdo na dálkové spoje nasadí dlouho slibované modernizované bezbariérové vozy.

Komentář k vozům ASmz RJ - Po prvotním nadšení z oznámení vozů ASmz jako intenetových kaváren přichází bohužel vystřízlivění. Ačkoliv to z původních informací vypadalo, že RegioJet nově nakoupené dva vozy ASmz a dva WRmz na poledních spojích vtipně nasadí právě jídelní vozy a na ranních/večerních, kdy není taková poptávka po "velkých jídlech" pak řadu ASmz jako pojízdnou kavárnu. Bohužel po zveřejnění informací to spíš vypadá, i přes snahu marketingu vozy ASmz prodat jako něco "lepšího," spíš na výpomoc za nedostatečný počet oblíbených vozů Ampz, čemuž odpovídá i povinná rezervace míst v tomto voze.

Pak se ale nabízí otázka, proč by měl cestující, který si může vybírat na jednom spoji mezi ASmz a Ampz, zvolit právě "kavárnu" (tedy velkoprostorovou část) před velkoprostorem v Ampz. Co se týče samotného vozu, tak příjde o možnost cestovat v plnohodnotném polohovatelném sedadle (vyvstanula mi vzpomínka na první cestu vozem Btx763 ČD…), sezení je navíc připevněno napevno, takže nehrozí cestování v případě použití rychlobrzdy a podobně. Stejně tak nebude moci využít zavazadlových polic nad sedadly. Co se týče služeb, tak i v "obyčejném" Ampz má k dispozici Wi-Fi internet, či občerstvení na místo. Z tohoto pohledu může být jedinou přidanou hodnotou využití nainstalovaného PC, které lze v případě nouze využít a místo u něj naštěstí není v rezervačním systému či možnost využít prostoru pro uspořádání nějaké konference, což ale asi nebude pro valnou většinu cestujících důvod, proč by měli preferovat právě vozy ASmz.

JiříK.

Bbdgmee236 ČD - Dveře pro nakládání imobilních cestujících, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nástupní dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - přechodové dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - detail podvozku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - háky na kola, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - postranní chodba, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - rezervační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - interiér oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - umístění zásuvek v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel a displej informačního systému u vekoprostorového oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - velkoprostorový oddíl, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - plošina pro nakládání, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček

RJ ASmz - žluté déj?-vu

Přesto i u RegioJetu bude 25. července nasazena do provozu nová řada vozů. Konkrétně půjde o dvoukusovou sérii vozů ASmz, kterou dopravce hrdě nazývá "internetovou kavárnou." Z pohledu běžného cestujícího však jde spíš o variaci na již provozovanou řadu Ampz téhož dopravce. Stejně jako u řady Ampz je interiér rozdělen na část se 4 oddíly a velkoprostorovou s uspořádáním 2+1. Oproti Ampz však nejsou ve velkoprostoru klasická pevná sedadla s podporou celých zad, ale nízká volná křesla známá z jídelních vozů ÖBB. Nad místy k sezení ve velkoprostoru narozdíl od Ampz chybějí police pro zavazadla. Další, drobnější změnou je instalace obrazovky PC u jednoho ze stolků a malý bar pro přípravu kávy. V samotném provozu se však od ostatních vozů, ať již řady Apmz, ABmz či Bmz, nebude nijak výrazněji odlišovat. I do těchto vozů bude povinná rezervace, tedy cestující si zde bude muset zarezervovat místo a strávit celou cestu. Stejně jako v ostatních vozech bude zajišťována roznáška pití a drobného občerstvení na místo.

Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet

Zdroj: ŽelPage


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , JiříK. | 24.7.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
25.07.2012 (21:14)  
ad Jackub

já s vaším názorem taky problém nemám - mně lidé,co jezdí vlakobazarem, nevadí. jen ať se tísní v kavárnách a podobných výmyslech,aspoň mi zbude místo v Pinďovi.

Jinak kdybyste jel někdy s ČD, věděl byste, že vlaky jsou tam také čisté, obsluha příjemná, leč nikoliv rozjíveně vlezlá , pohodlí je srovnatelné, vyjma toho,co jsem popsal dříve.

A když nechcete v 38 letech měnit navěky svůj názor, Váš problém.

Ale čím budete jezdit, až to Jančura zabalí???:)))))))
25.07.2012 (20:53)  
Jiří Kocurek notebookové zdroje sú na výkonnejších ntb bežne 120W a na normálnom ntb 90W, 60W zdroje majú iba nevýkonné ntb
25.07.2012 (19:05)  
Pavel Randák
Výstup měniče je podle http://www.poll.cz/home/produkty-a-sluzby/nabijeci-soupravy/stridac-nzs-2315
izolovaný a kolík (co si pamatuji z diskuze na káčku o zásuvkách v Pendolinu) je spojen s kostrou a vozidla a tutíž ukolejněn.
Podle mého názoru se tedy jedná o síť IT a je osazen proudový chránič a hlídač izloačního stavu.
registrovaný uživatel Jackub 
25.07.2012 (18:53)  
@ Juristic007
z té diskuze tady dobře vyplývá, kdo je klient RJ - studentík, člověk,kterého okouzlí něco nového, i když na hlavu postaveného, člověk,který moc vlakem nejezdí,ale když se mu mršina naservíruje na zlatém tácu, tak je nadšený. Každý, kdo chce mít ve vlaku klid /umíte si představit vagon plný nahluchlých studentů se sluchátky v uších, ten randál??/,samozřejmě raději pojede ČD, manažeři pak možná od zimy LE.

Asi Vám nabořím Vaši ideu, ale já mnohem radši pojedu vlakem RJ, než ČD. Studentík už ve svých 38 letech dávno nejsem. :-) Vlakem toho najezdím taky dost a o železnici se zajímám od té doby, co mě, ještě v kočárku, vozila máma koukat se na trati 260 na páru. :-)

Okouzlit jsem se nechal, ale z mého pohledu nikoliv mršinou na zlatém tácu. Na RJ se mi líbí pohodlí a čistota, příjemná obsluha i nabídka občerstvení. Z mého pohledu prostě RJ prolomil ledy a ČD v mých očích už navždy zůstanou za ním. A to z toho důvodu, že mi přijde, že se začaly snažit až ex post. Netvrdím, že můj názor je objektivní, ale to je konec konců asi málokterý. Problém s tím ovšem nemám. :-) Prostě když je to možné, jedu s RJ. A takových lidí mám ve svém okolí dost. Problém ČD je, dle mého, v tom, že za dlouhá desetiletí v lidech vypěstovaly obraz, že vlaky jsou zastaralé a špinavé. Ať už je to pravda či ne, toto přežívá dál a RJ z toho těží. Domnívám se, že u nešotouší veřejnosti se tohoto image budou ČD zbavovat jen těžko...

Myslím, že ale všichni můžeme být rádi, že existuje možnost volby a každý si tak může vybrat to, co je mu bližší, ne? :-)
25.07.2012 (18:34)  
Jiří Kocourek> Dvoudrátový rozvod (TN-C), pokud je správně zapojen, poskytuje dostatečnou míru ochrany před úrazem, třídrátový (TN-S) ji ještě zvyšuje tím že
a) umožňuje použití proudového chrániče
b) chrání i v případě přerušení vodiče.
Sítě TN-C tedy mohou být provozovány, avšak nemají být nově budovány.
Protože to nevím tak se ptám někoho kdo to ví - jak je definováno napětí, napajející zásuvky, vůči kostře vozu?
registrovaný uživatel Keprt 
25.07.2012 (18:14)  
Tato debata mi připomněla naší starou ledničku sovětské výroby, která se připojovala do sítě pomocí dvoulinky. Dobrý pocit jsem z toho neměl :o)
25.07.2012 (18:01)  
Pavel Randák: Jestliže výrobce rozhodne, že neživé části jeho výrobku mají být připojeny na ochraný kolík, pak k tomu má jistě pádný důvod a považuji za nezbytné to respekktovat.
Což nebrání lidem v panelových domech úspěšně používat lednice (a jiné spotřebiče vyžadující dle výrobce zemnící vodič) na dvoudrátovém rozvodu, který byl z úsporných důvodů při stavbě zřizován. To ale, předpokládám, víte.
25.07.2012 (17:54)  
Jan Šlezingr: No vida :)

Používání této vidlice v schuko zásuvce v německém vagonu na Českém území je OK. Používání této vidlice v českém vagonu (registrovaném u českého DÚ) s českou zásuvkou na německém území je taky OK.
Ovšem používání této vidlice v schuko zásuvce ve vagonu registrovaném na českém DÚ přináší (dle některých) taková bezpečnostní rizika, že je nutno provoz těchto vozů zakázat. Aby následně cestující využil vlak Českých drah, kde si ve vagoně nějakou vidlici zastrčí do schuko zásuvky a vůbec ho nezajímá, kde ten vagon je registrován.
registrovaný uživatel Sim 
25.07.2012 (17:49)  
Pavel Randák > jak uz bylo receno, pokud si nekde zarizujete nemovitost, ridite se pravidly a legislativou dane lokality. Pokud provozujete vlak, muzou byt pravidla zcela odlisna - pravdepodobne je zrovna tady bude urcovat nejaky predpis UIC nebo neco podobneho. Je vhodne nezapominat, ze se bavime o vozech, nasazovatelnych v mezinarodnim provozu.

Predpokladam, ze pokud by zasuvky bez koliku byly problem, ozval by se nekdo uz ve chvili, kdy se na nasem uzemi objevily prvni zahranicni vozy vybavene temito zasuvkami. Pokud je to problem pouze legislativni a je to osetreno nejakou vyjimkou z narodnich norem, nevidim jediny duvod, proc by mely pro nase vozy platit prisnejsi pravidla, nez na vozy jinych provozovatelu na stejnem vlaku.

Nijak nezpochybnuji uroven nasich norem a pravidel ochrany pred urazem elektrickym proudem, ale tady se nebavime o pripojeni bojleru nebo rychlovarne konvice. Jedna se o pripojeni drobnych elektrickych spotrebicu, ktere nejsou pripojovany na tvrdou rozvodnou sit, ale pouze na vystup menice vybaveneho prislusnymi ochranami a bezpecnostnimi prvky (ktery je napriklad u Pendolina velmi snadno pretizitelny).

Navic, jak uz bylo receno, dnes je legislativa postavena tak, ze pouziti zasuvek obvyklych na zapade od nasich hranic nezpusobuje u novych spotrebicu (a v naproste vetsine pripadu ani u starych) zadne problemy a nepredstavuje to ani bezpecnostni riziko ... takze kde je problem?

Nevim, jestli narazka na "znalce" byla mirena na me ... nicmene ja za mnohem vetsi problem, nez pouziti schuko zasuvek, vidim ruzne noname elektricke spotrebice "made in PRC" (zdroje, prodluzovacky, roztrojky), ktere bez jakehokoliv problemu zastrcite do nasi i nemecke zasuvky a i pres normovane elektricke rozvody dostanete ranu, ze se vam prinejlepsim v makovici zakouri, v horsim pripade diky pouziti plastu bez samozhasecich prisad pak vyhorite a/nebo to nerozchodite.

Happy > na co chranic, kdyz ma kolik ... co na tom, ze do baraku stejne vedou draty jen dva :-D
registrovaný uživatel happy 
25.07.2012 (17:48)  
Normy, týkající se ochrany před elektrickým úrazem, jsou závazné ze zákona
Proboha, už konečně pochopte, že ochranu před úrazem el. proudem dělají funkční ochranné (odpojovací) prvky, které jsou náležitě zapojeny a ne zásuvka s kolíkem! Ochranný kolík má význam pouze v sítích TN! Je ve vagonu realizována síť TN? Není.

že neživé části jeho výrobku mají být připojeny na ochraný kolík
A netřeba řešit zapojení, netřeba řešit další funkční prvky, no hlavně, že máte kolík... Máte alespoň doma proudový chránič?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko