..: ČD a RegioJet nasazují nový typ vozidel na svých expresech :..

Bbdgmee236 ČD - exteriér, foto: Václav HoráčekPraha — Spolu s létem se na dálkových spojích jezdících po českých kolejích objevují dvě nové řady osobních vozů. První je zástupce více než šedesátikusové série modernizovaných klimatizovaných bezbariérových vozů Českých drah, které umožňují i převoz jízdních kol, druhou novinkou je skromná dvoukusová série vozů řady ASmz pro RegioJet, které se dopravce snaží prezentovat jako pojízdné internetové kavárny. Zatímco prvně jmenovanou novinkou jsme se již svezli, druhá sice ještě na koleje nevyjela, ale protože se jedná o bývalé vozy ÖBB, tak si dovolíme zhodnotit i je.

ČD Bbdgmee236 - nová řada ve službách Českých drah

Komentář k vozu Bbdgmee236 - Po nástupu se mi zjevilo menší déj?-vu - dvě řady sedaček utvářející dojem velkoprostoru v uspořádání 3+0 a poté 4 běžná kupé, což mi ne náhodou připomínalo slovenský vůz řady Bdghmeer. Sedačky odbývající si premiéru právě v tomto voze jsou skvělé, příjemně měkké, polohovatelné, s relativně kvalitním potahem. Potěšily mě velké stolky; ačkoliv se začínají ve vozech rozšiřovat, je to nesporná výhoda těchto vozů. WC je velké, prostorné, akorát mi přijde že zabírá až moc místa. Velmi mě potěšil informační systém, kvalitní a slyšitelné hlášení, navíc i v anglickém jazyce, displej informačního systému byl ve voze nejen na představcích, ale i na stěně velkoprostorového salónu. Oddíly ve voze jsem zkoušet bohužel nemohl, ale na vypadaly komfortně. Na mě vůz působil příjemně, velmi moderně a kvalitně. Myslím, že to je další z počinů na které mohou být ČD hrdé.

Vantju

Nový jazykolam v řadě označení železničních vozů Českých drah představuje celkem 64kusovou sérii modernizovaných vozů, které vznikají z původních řad BDbmsee a BDhmsee. Ty se během přestavby dočkají kompletní opravy skříně, která dostane nejen automatické předsuvné dveře pro cestující, ale i nové dveře pro nakládání zavazadel a cestujících na vozíku. Vevnitř cestující najde kombinované provedení s oddíly i malým velkoprostorem, klimatizovaný interiér je kompletně nový.

První z vozů byl v pátek 20. července nasazen na svůj premiérový výkon na spojích Ex 144/145 Landek a do konce příštího roku má být dle smlouvy v provozu minimálně polovina celé série. Vozy budou postupně nasazovány na výkony, kde jezdili jejich předchůdci, tedy na dálkové spoje od kategorie EuroCity, přes expresy až po rychlíky, jako například spojení Bohumína s Brnem, či Brna s Plzní přes České Budějovice.

Cestující se tak dočkají nejen nových polohovatelných sedadel, ale také zásuvek 230 V, uzavřeného systému WC, audiovizuálního informačního a rezervačního systému a v neposlední řadě také rozkládacích (u oken) či vyklápěcích (sedadla u uličky) stolků. Oddíl pro vozíčkáře je navíc vybaven bezpečnostními pásy proti nežádoucímu pohybu vozíků během jízdy. Cestujícím zůstanou skryty například rekonstruované podvozky s dosazenou magnetickou brzdou a přemostěním záchranné brzdy, které umožňuje provoz na tratích s tunely do délky až 5 kilometrů. A tak zatímco RegioJet nasazení vozů pro převoz kočárků a imobilních cestujících oproti původním slibům (zima 2011/2012) neustále odkládá, České dráhy se u nás stávají prvními, kdo na dálkové spoje nasadí dlouho slibované modernizované bezbariérové vozy.

Komentář k vozům ASmz RJ - Po prvotním nadšení z oznámení vozů ASmz jako intenetových kaváren přichází bohužel vystřízlivění. Ačkoliv to z původních informací vypadalo, že RegioJet nově nakoupené dva vozy ASmz a dva WRmz na poledních spojích vtipně nasadí právě jídelní vozy a na ranních/večerních, kdy není taková poptávka po "velkých jídlech" pak řadu ASmz jako pojízdnou kavárnu. Bohužel po zveřejnění informací to spíš vypadá, i přes snahu marketingu vozy ASmz prodat jako něco "lepšího," spíš na výpomoc za nedostatečný počet oblíbených vozů Ampz, čemuž odpovídá i povinná rezervace míst v tomto voze.

Pak se ale nabízí otázka, proč by měl cestující, který si může vybírat na jednom spoji mezi ASmz a Ampz, zvolit právě "kavárnu" (tedy velkoprostorovou část) před velkoprostorem v Ampz. Co se týče samotného vozu, tak příjde o možnost cestovat v plnohodnotném polohovatelném sedadle (vyvstanula mi vzpomínka na první cestu vozem Btx763 ČD…), sezení je navíc připevněno napevno, takže nehrozí cestování v případě použití rychlobrzdy a podobně. Stejně tak nebude moci využít zavazadlových polic nad sedadly. Co se týče služeb, tak i v "obyčejném" Ampz má k dispozici Wi-Fi internet, či občerstvení na místo. Z tohoto pohledu může být jedinou přidanou hodnotou využití nainstalovaného PC, které lze v případě nouze využít a místo u něj naštěstí není v rezervačním systému či možnost využít prostoru pro uspořádání nějaké konference, což ale asi nebude pro valnou většinu cestujících důvod, proč by měli preferovat právě vozy ASmz.

JiříK.

Bbdgmee236 ČD - Dveře pro nakládání imobilních cestujících, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nástupní dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - přechodové dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - detail podvozku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - háky na kola, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - postranní chodba, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - rezervační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - interiér oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - umístění zásuvek v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel a displej informačního systému u vekoprostorového oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - velkoprostorový oddíl, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - plošina pro nakládání, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček

RJ ASmz - žluté déj?-vu

Přesto i u RegioJetu bude 25. července nasazena do provozu nová řada vozů. Konkrétně půjde o dvoukusovou sérii vozů ASmz, kterou dopravce hrdě nazývá "internetovou kavárnou." Z pohledu běžného cestujícího však jde spíš o variaci na již provozovanou řadu Ampz téhož dopravce. Stejně jako u řady Ampz je interiér rozdělen na část se 4 oddíly a velkoprostorovou s uspořádáním 2+1. Oproti Ampz však nejsou ve velkoprostoru klasická pevná sedadla s podporou celých zad, ale nízká volná křesla známá z jídelních vozů ÖBB. Nad místy k sezení ve velkoprostoru narozdíl od Ampz chybějí police pro zavazadla. Další, drobnější změnou je instalace obrazovky PC u jednoho ze stolků a malý bar pro přípravu kávy. V samotném provozu se však od ostatních vozů, ať již řady Apmz, ABmz či Bmz, nebude nijak výrazněji odlišovat. I do těchto vozů bude povinná rezervace, tedy cestující si zde bude muset zarezervovat místo a strávit celou cestu. Stejně jako v ostatních vozech bude zajišťována roznáška pití a drobného občerstvení na místo.

Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet

Zdroj: ŽelPage


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , JiříK. | 24.7.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
24.07.2012 (21:57)  
Názor pana Jančury na restaurační vůz je zde (4.18 - 5.02):
http://www.youtube.com/watch?v=SsakT50Bpf8
Já s ním souhlasím. Ale stejně jako spousta zde diskutujících nechápu, k čemu je ta kavárna, když hospoda je stejně v celém vlaku.
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.07.2012 (21:30)  
Vůz ČD se mi moc líbí a těšim se, až se v něm svezu. U vozu RJ bych spíš očekával, že to bude něco jako jídelňák, během cesty si tam zajdu, dam kávičku, chvíli zapracuju na počítači a pak zase odejdu na svoje pohodlný místo. Ale na celou cestu v tý židličce mi to příde nedomyšlený.
24.07.2012 (20:46)  
tak za tenhle článek si to u RJ želpage vypije, to už asi nebude sushi zadáčo a jiné pozornosti...

jinak jak tu již jednou někdo řekl - Jančura to je vlakobazar.
Jestli tohle viděj DB , že ani rok po spuštění provozu není schopnej nasadit kompletní spoje , tak je musí jímat hrůza.

S tímhle pestrobarevným kolotočem až vyrazí na Berlín, to všichni padnou do mdlob.
registrovaný uživatel Kakov 
24.07.2012 (20:44)  
vůz RJ je opravdu šlápnutím vedle, je to dobré jako neobsazený vůz, kam si zajdu na občerstvení nebo na net, ale jako vůz na celou cestu?.....
24.07.2012 (20:12)  
Vůz ČD - Fakt pěkný :-))

Vůz RJ - Co to má být ???
24.07.2012 (19:37)  
Jsem opravdu jediný, kdo nesnáší tvrdé loketní opěrky?
registrovaný uživatel JiP 
24.07.2012 (18:58)  
Po opravdu hodne dlouhe dobe to vypada konecne na povednou modernizaci. Hlavne at uz jezdi, protoze mnode vozy BDs ktere tyto supluji, vypadaji hrozne. Co se tyce vozu RJ, tak musim nejak konstatovat, ze jsem nepochopil co tim RJ chtel rict. Neumim si predstavit absolvovat cesto Praha Ostrava v tom "kresilku". Myslim, ze se daly vozy urcite vyuzit jinak, viz jiz v clanky zminene jidleni vozy na polednich spojich. Na druhou stranu je pochopitelne ze RJ nema zadnou podporu od statu, narozdil od CD, takze se snazi vydelat a jezdi s cim se da. Spis jsem zvedavy co predvede RJ s avizovanym nakupem 10ks 1. trid ze Svycarska.
24.07.2012 (18:48)  
Nový vůz ČD vypadá zajímavě.
Ten od RJ nic moc extra. Taky mi přijde divné, že tam musí cestující strávit celou cestu. Co už, prostě je to RJ... :-D
24.07.2012 (18:36)  
To Bbdgmee vypadá pěkně, už se těším až se s ním svezu u nás na trati. Akorát si říkám co je to za trend do každého vozu cpát pár háků na kola, jestli by nebylo lepší udělat nějaké celé kolovozy. Třeba u nás na 240 jezdí celé léto na rychlících Ds, na přepravu kol. Přitom si myslím že lepší než staré hnusné Ds vyžadující obsluhu by bylo Bdmtee, ze kterého by se z prostředního oddílu vyházely sedačky a daly tam háky, cestující by si kola mohli nakládat sami širokými dveřmi, a pokud by byl součástí háku nějaký zámek, tak by nebyl problém...
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko