..: Evropská komise se přestala zabývat stížnostmi RegioJetu vůči ČD :..

Radim Jančura, Student AgencyBrusel/Praha — Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž Evropské komise (EK) se přestala zabývat oběma stížnostmi, které u ní podal Radim Jančura. S touto informací dnes přišly Hospodářské noviny, kterým to přímo potvrdila mluvčí Olga Leszczynska-Varginová. V prvním případě se jednalo o stížnost na převod majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty v roce 2008. Druhá se pak týkala uzavření dlouhodobých smluv na provozování regionální dopravy, kterou kraje podepsaly s Českými drahami v roce 2009.

Evropská komise: bez podkladů nelze jednat

Evropská komise zastavení řízení oddůvodňuje tím, že Jančura nedodal potřebné podklady, na jejichž základě by se dalo konstatovat, že skutečně došlo k porušení hospodářské soutěže a nedovolené podpoře v případě prodeje majetku Českých drah. Ty navíc argumentují, že se jako akciová společnost řídily pravidly EU pro nakládání s majetkem společnosti. Mluvčí drah Petr Šťáhlavský pro Hospodářské noviny dodává: „Vždy jsme tvrdili, že o žádnou nedovolenou podporu nejde a že náš postup byl plně v souladu s pravidly EU. Pan Jančura neargumentuje správně.“

Jančura: podklady dodáme

Leszczynska-Varginová také dodává: „Přestože komise případ uzavřela, nic nebrání stěžovateli v poskytnutí nových informací. V takovém případě bychom registrovali novou stížnost.“ V tuto eventualitu ostatně také ve žlutém týmu doufají. Tiskový mluvčí Aleš Ondrůj to pro Hospodářské noviny komentoval slovy: „Už jsme komisi kontaktovali a uděláme vše pro to, aby řízení pokračovalo.“

Otázkou zůstává, jestli Jančurův tým skutečně podcenil tvorbu podkladů pro EK, nebo je aktuální vývoj jen předzvěstí dalšího kola posuzování. RegioJetu jde totiž o hodně – možnost ucházet se v dohledné době o stamilionové zakázky krajů pro zajištění regionální dopravy. Stížnost ohledně dlouhodobých smluv s kraji se, mimo jiné, opírala o argument, že podpisem kontraktů došlo k uzavření trhu s regionální železniční dopravou na 10 až 15 let ve všech českých regionech. Stalo se tak navíc pouhé dny před začátkem platnosti nové legislativy, která podobný postup do budoucna vylučuje. ČD a zástupci krajů naopak toto vehementně odmítají s odkazem na fakt, že kraje mají ve smlouvách možnost část výkonů soutěžit již v průběhu trvání stávajících závazků. Dva krajské úřady již v uplynulých měsících záměr vypsat nové tendry projevily, ke konkrétním krokům však zatím ani jeden region nepřistoupil.

ÚOHS - Stejný scénář. Možná.

Žluté stížnosti se neřešily jen v Bruselu, ale také v Brně u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Zde si RegioJet, mimo jiné, stěžuje na zneužití dominantního postavení Českých drah na trase z Prahy do Ostravy, kde od si loňského září oba dopravci konkurují. Majitel Student Agency se přitom nezdráhal v médiích vyjádřit, že ÚOHS je v této kauze nečinný, nekoná, a dokonce se v rozhovoru pro server Česká pozice nezdráhal opřít i do předsedy úřadu Petra Rafaje. Samotný antimonopolní úřad pak nazval korupčním hnízdem, což instituce nenechala bez odezvy: nařčení z pasivity odmítá ve svém tiskovém prohlášení s tím, že naopak Jančura je tím, kdo celý proces zdržuje. Svou nestrannost se přitom snaží dokládat staršími rozhodnutími, ve nichž byly firmy Radima Jančury jak na straně poražených, tak i těmi, kdo dosáhl svého, například ve sporu s libereckým dopravním podnikem.

Samotný Petr Rafaj to pak v jiném prohlášení okomentoval slovy: „Přestože Student Agency se zahájení tohoto správního řízení dlouhou dobu domáhala, v současné době s Úřadem v této věci spolupracuje jen velice váhavě. Přitom právě informace, jimiž disponuje, jsou nezbytné pro vyřešení tohoto případu. Postoj Radima Jančury je nepochopitelný, protože je právě v jeho zájmu, aby případné protisoutěžní jednání bylo co nejrychleji ukončeno a případně potrestáno.“

Zdroj: ihned.cz


JiříK. | 4.6.2012 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
05.06.2012 (10:59)  
Josef Petrák: Pokud vím, v prvním Vašem příspěvku šlo o nemožnost přístupu souprqavy do domovské stanice po většinu týdne. Nevím, co není konstruktivního na tom, že Vás upozorním na Váš omyl a navedu Vás na zdroj, kde si můžete své znalosti doplnit. Pobyt v domovské stanici je zajišťován mezi vlaky 29152 a 29153.
Další argumenty jako regionální frekvence, ořezání spojení do Prahy a pod. nerozporuji. Jen je ve Vašem původním příspěvku o trucovitosti ČD nemůžu najít.
05.06.2012 (10:30)  
Truc nebo ekonomika to je jedno, zdůvodnění je stejnou rétorikou jakou používá p. Jančura. Ve chvíli kdy není ministerstvo dopravy schopno určit pravidla hry hrozí že konkurence bude kontraproduktivní. Zajímavé je že v nákladní dopravě konkurence funguje a nikdo si nestěžuje že by mu bylo ubližováno na úkor dalších dopravců. Že by byl problém ve právě v oné kampani já jsem nejlepší a všichni ostatní to dělají blbě já to umím lépe a levně?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.06.2012 (10:24)  
Honzo, s "marketingovou rétorikou" pana Jančury si kolikrát neví rady ani firma samotná, takže si společně zamrkáme ;o)

Pravdou však je, že posuzovat celou firmu podle jednoho jejího zaměstnance (ač majitele), je dost přízemní. Pokud bychom měli analogicky posuzovat Českou Republiku podle současného prezidenta, asi by se s námi nikdo venku nebavil - propisky taky zažívají krizi a ne každý si může dovolit koupit novou, pokud se mu jeho oblíbená ztratí.
registrovaný uživatel janick 
05.06.2012 (10:11)  
Martin Grill: tak samozřejmě, že mnoho vozů ČD je zastaralých a taky souhlasím s tím, že na to peníze byly, ale skončily jinde...

Osobně ale nejsem v cestování příliš náročný, a pokud narazím na staré béčko, nemám s ním problém, pokud je čisté. A vzhledem k tomu, že se všechny vagony pravidelně uklízí, většinou čisté je. Pokud není, tak je to po cestujících a ne po drahách...

S pricipu mi konkurence na dráze nevadí, ale nechci jako cestující na ni doplácet rušením spojů v časech, kdy není vlak vyprodaný.

Nevadí mi ani Regiojet, jediné co mi vadí, tak je rétorika pana Jančury a divadlo, které kolem toho vytváří... Postavit markteing na tom, že se budu navážet do druhého (lhostejno, zda jsou to ČD nebo někdo jiný), zesměšňovat ho a argumentovat nepodloženými informacemi není umění. Proto se těším na LeoExpres.

Prosím berte to jako můj názor, nechci ho nikumu vnucovat a rozpoutávat zde nějakou ostrou diskuzi. ;-))
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.06.2012 (9:49)  
Jan Volf: Právě v tom to tkví - cestující chtějí jet spojem, který se jim časově hodí a kategorii jako takovou neřeší. Tím, že se trefí do rychlíku s nechutnou koženkou, si dráhy pověst nenapraví. Fakt, že jde o morálně zastarelé vozy, je naprosto neodiskutovatelný, jakkoli by se zdejší dvorní fanoušci snažili.

A než se zde objeví milionkrát ohraná písnička o tom, že Jančura provozuje pár vláčků, zatímco ČD miliardu a pět, rád bych podotknul, že se zde za 24 let od pádu opony změnilo jen velmi málo - myslím z toho, co vidí cestující. Staré Ypsilony v původní podobě měly zmizet do pěti let a to nejhorší, co bychom měli potkávat na kolejích, byly jejich derivace. Ano, i ty by již byly dvacet let staré, ale rozhodně mnohem více komfortnější. Nikdo mi nenamluví, že na to nebyly peníze. To se pouze vedení ČD, ve spojení s MD, nikdy nestaraly o cestující, ale o tunely a vlastní kapsy.

Takže na jednu stranu je pěkné, že se i u ČD můžeš projet něčím pěkným, ale pokud se neorientuješ v řazení/nevíš, kde je najít a jak s ním pracovat + stejně si nemůžeš vybrat, kterým vlakem pojedeš, stejně je tahle informace irelevantní. Fakt, že můžeš narazit i na Béčko, zabíjí jakýkoli dobrý pocit z ČD.
registrovaný uživatel Kakov 
05.06.2012 (9:49)  
Jiri Vosecek :

naopak, veselá správa, nemusí tu hýkat radostí jen jancuraultra se zlutofanatiky a žlutým PR

:-DDDDDD
(doufám že každému dojde, co znamená ten smajlík)
05.06.2012 (9:43)  
Trpaslík Ludvík: Není nad konstruktivní komentář. To ale nevysvětluje, že se oplatí řešit nově zbrojení jideláku v Olomouci, nocleh posádky v Olomouci či jejich změněný personální turnus, vyškrtnutí možnosti soupravu v noci protáhnout myčkou na ONJ, nebo poslat mašinu na údržbu do depa, když to namísto do Prahy dojede jen do Olomouce. Ta pauza mezi 146 a 153 nic moc. Kromě toho tu někdo hodnotil regionální frekvenci ze Zábřehu do Olomouce a Ostravy, která taky má chabou či nulovou náhradu. Plus nový ČD Bus - první spoj do FM taky nemá napojení od Prahy, výborně. V opačném směru se tím odřezala večerní Ostrava-dobře pro RJ a jejich 1018. :-) A teď, prosím, ty bylinky...
registrovaný uživatel janick 
05.06.2012 (9:33)  
Josef Petrák: Zkrácení Beskydu rozhodně není pouze ekonomické rozhodnutí, 30.5.2012 jsem s ním jel úsek Praha - Pardubice a odhadem z Prahy jelo cca 70 - 80 osob. V Pardubicích přistpovali další... Problém je, že po jeho zkrácení neexistuje žádná alternativa v tomto čase (ani silniční) na poměrně dost navazujících spojů. Proč to píšu? Protože souhlasím s tím, že ne vždy na konkurenci vydělá cestující...

A pro ty, co tvrdí, že nechtějí jezdit jako před třiceti lety, mám doporučení. Možná by se to chtělo svézt občas i nyní abyste si kapku upgradovali obraz drah... :-)) Svezte se občas třeba zmíněným Beskydem, Košičanem, Slovanem, Avalou a podobně...
05.06.2012 (9:23)  
Josef Petrák: Nevěřím, že se jim vyplatí zkrátit vlak tak, aby se většinu týdne souprava nedostala do domovské stanice.
Co to blábolíte pane novináři? A na funkci rostlináře má zkrácení Beskyda také vliv?
Nápověda: Oběh soupravy se dá zjistit i z Vašich stránek.
05.06.2012 (8:46)  
Smutná zpráva, to musí místní ČD fanatici hýkat blahem, že?

"Ať Regiojet zastupuje kdokoliv, funguje jako tlak na moloch ČD. To je to podstatné. Kde se objeví, tam na to vydělá buď cestující, nebo kraj." - tohle je svatá pravda a každý, kdo nechce jezdit jako před třiceti lety by měl RJ fandit.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko