..: Evropská komise se přestala zabývat stížnostmi RegioJetu vůči ČD :..

Radim Jančura, Student AgencyBrusel/Praha — Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž Evropské komise (EK) se přestala zabývat oběma stížnostmi, které u ní podal Radim Jančura. S touto informací dnes přišly Hospodářské noviny, kterým to přímo potvrdila mluvčí Olga Leszczynska-Varginová. V prvním případě se jednalo o stížnost na převod majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty v roce 2008. Druhá se pak týkala uzavření dlouhodobých smluv na provozování regionální dopravy, kterou kraje podepsaly s Českými drahami v roce 2009.

Evropská komise: bez podkladů nelze jednat

Evropská komise zastavení řízení oddůvodňuje tím, že Jančura nedodal potřebné podklady, na jejichž základě by se dalo konstatovat, že skutečně došlo k porušení hospodářské soutěže a nedovolené podpoře v případě prodeje majetku Českých drah. Ty navíc argumentují, že se jako akciová společnost řídily pravidly EU pro nakládání s majetkem společnosti. Mluvčí drah Petr Šťáhlavský pro Hospodářské noviny dodává: „Vždy jsme tvrdili, že o žádnou nedovolenou podporu nejde a že náš postup byl plně v souladu s pravidly EU. Pan Jančura neargumentuje správně.“

Jančura: podklady dodáme

Leszczynska-Varginová také dodává: „Přestože komise případ uzavřela, nic nebrání stěžovateli v poskytnutí nových informací. V takovém případě bychom registrovali novou stížnost.“ V tuto eventualitu ostatně také ve žlutém týmu doufají. Tiskový mluvčí Aleš Ondrůj to pro Hospodářské noviny komentoval slovy: „Už jsme komisi kontaktovali a uděláme vše pro to, aby řízení pokračovalo.“

Otázkou zůstává, jestli Jančurův tým skutečně podcenil tvorbu podkladů pro EK, nebo je aktuální vývoj jen předzvěstí dalšího kola posuzování. RegioJetu jde totiž o hodně – možnost ucházet se v dohledné době o stamilionové zakázky krajů pro zajištění regionální dopravy. Stížnost ohledně dlouhodobých smluv s kraji se, mimo jiné, opírala o argument, že podpisem kontraktů došlo k uzavření trhu s regionální železniční dopravou na 10 až 15 let ve všech českých regionech. Stalo se tak navíc pouhé dny před začátkem platnosti nové legislativy, která podobný postup do budoucna vylučuje. ČD a zástupci krajů naopak toto vehementně odmítají s odkazem na fakt, že kraje mají ve smlouvách možnost část výkonů soutěžit již v průběhu trvání stávajících závazků. Dva krajské úřady již v uplynulých měsících záměr vypsat nové tendry projevily, ke konkrétním krokům však zatím ani jeden region nepřistoupil.

ÚOHS - Stejný scénář. Možná.

Žluté stížnosti se neřešily jen v Bruselu, ale také v Brně u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Zde si RegioJet, mimo jiné, stěžuje na zneužití dominantního postavení Českých drah na trase z Prahy do Ostravy, kde od si loňského září oba dopravci konkurují. Majitel Student Agency se přitom nezdráhal v médiích vyjádřit, že ÚOHS je v této kauze nečinný, nekoná, a dokonce se v rozhovoru pro server Česká pozice nezdráhal opřít i do předsedy úřadu Petra Rafaje. Samotný antimonopolní úřad pak nazval korupčním hnízdem, což instituce nenechala bez odezvy: nařčení z pasivity odmítá ve svém tiskovém prohlášení s tím, že naopak Jančura je tím, kdo celý proces zdržuje. Svou nestrannost se přitom snaží dokládat staršími rozhodnutími, ve nichž byly firmy Radima Jančury jak na straně poražených, tak i těmi, kdo dosáhl svého, například ve sporu s libereckým dopravním podnikem.

Samotný Petr Rafaj to pak v jiném prohlášení okomentoval slovy: „Přestože Student Agency se zahájení tohoto správního řízení dlouhou dobu domáhala, v současné době s Úřadem v této věci spolupracuje jen velice váhavě. Přitom právě informace, jimiž disponuje, jsou nezbytné pro vyřešení tohoto případu. Postoj Radima Jančury je nepochopitelný, protože je právě v jeho zájmu, aby případné protisoutěžní jednání bylo co nejrychleji ukončeno a případně potrestáno.“

Zdroj: ihned.cz


JiříK. | 4.6.2012 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
05.06.2012 (15:31)  
To Labora:
Nemyslím si, že by ČR byla nejzkaženější republika. To může říci jen člověk, který očividně naprosto netuší, jak to chodí jinde. A že by RJ byl hned zkorumpovaný? Proč? Jen proto, protože to je česká firma? Tady je naopak vidět ta typická česká závist, která nepřeje lidem, kteří něco dokázali. Ale samozřejmě, ti co hodně kritizují by to určitě zvládli "lépe".
registrovaný uživatel Pavolo 
05.06.2012 (14:54)  
to Laborec 425
...Já samozřejmě vím, že u vedení ČD se určitě peníze někde ztrácej...
Když to samozřejmě víte, tak kam se ztrácej? Bližší info asi nemáte, že? Nejen mě, ale i policii by to jistě zajímalo.

to Martin Grill
Já nevím. Pokud chci kvalitní vedení podniku, musím ho taky zaplatit. Franta Vomáčka od lopaty by to sice udělal za pár tisícovek, ale asi by to taky tak vypadalo. Jinak je o diskuzi, jak vysoké ty platy mají být, zda tabulkové a pevně dané, nebo odvíjející se od hospodaření podniku a jeho výsledků.
Jinak výlevy typu - "voni berou hodně a ještě kradou, voni za posledních 20 let nic neudělali, nic nového nekoupili, nic neopravili atd." jsou opravdu jen hloupé kecy hodné Novinek.
A proto volám po těch číslech, abysme se mohli smysluplně bavit, co se udělat mohlo, co ne a co někdo třeba i opravdu zpronevěřil.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
05.06.2012 (14:43)  
No, klasický Jančura. Jen co se objeví, všechny zažaluje, všichni jednají nelegálně, jen on sám je nevinnost sama. Jsem zvědavý, kdy si někdo posvítí na něho a na jeho podnikání :)
05.06.2012 (14:24)  
no jo no Jančura, asi takovyhle pocit mam z neho http://superhry.netfun.cz/online-hra/vysmata-cica/
05.06.2012 (14:18)  
Jan Volf: Svezte se občas třeba zmíněným Beskydem, Košičanem, Slovanem, Avalou a podobně...
Zkuste se někdy projet mimo koridorové tratě, respektive mimo 1. koridor a pochopíte o čem mluvím.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
05.06.2012 (13:21)  
Baví mě číst příspěvky žlutoultras :).Já samozřejmě vím, že u vedení ČD se určitě peníze někde ztrácej, ale taky bych chtěl třeba odhalit, jak podniká pan Jančura. Myslíte, že všechno kolem jeho busů a vlaků je legální? :)) Odpovím si sám. Žijeme v České republice. A i když jsem čistokrevný Čech, musím prohlásit, že je to tady jedno z nejskaženějších míst na světě. To je můj názor. Stačí se porozhlédnout po světě :)).
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.06.2012 (13:10)  
Martin Grill: statisícový plat a disponoval zlatým padákem To sice ano, ale kolik lidí to z ČD má, krom těch pár nahoře, to ať už si tam nějak udělají, ano kazí to dojem a silně, ale blbost kterou jste vypustil, že na to peníze byly, tak já nevím, asi víte kolik stojí modernizace jednoho vozu, koupě jednoho vozu, nové jednotky, lokomotivy a teď si vemte kolik těch strojů a vozů jezdilo po revoluci a už vidím jak každej nahradíme za úplně novej, v naší zemi, kde je taková ekonomická situace, tak klídek, nebuďme jak na novinkách, ano kradou, ale nové vagony by jste za to asi stěží koupil :)
registrovaný uživatel Kakov 
05.06.2012 (12:57)  
každopádně by bylo velmi zajímavé zjistit, jak se ČSD financovaly před rokem 1989, nenajde se nějaký pamětník, který by měl alespoň základní představu?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.06.2012 (12:46)  
Pavolo: Je přípustné, aby management firmy, která je permanentně po uši v exkrementech, bral měsíčně statisícový plat a disponoval zlatým padákem? Je košer, aby se úspory nacházely odspodu, tedy u provozních zaměstnanců, kteří mnohde chybí - jen proto, aby nepřišlo vedení o svá korýtka, či v nich nemělo méně many a ambrosie?

Ano, analýza je velmi potřebná a nejspíš by byla velmi nechutná, ale jednak ta data už nemá šanci dát nikdo dohromady a druhak ten stav nikdo nevrátí. A některé věci jsou jasné pouhým pozorováním, že ano.
registrovaný uživatel Pavolo 
05.06.2012 (12:37)  
to Jan Volf
...a taky souhlasím s tím, že na to peníze byly, ale skončily jinde...

Už jsem psal v jiné diskuzi, stálo by za samostatný podrobný článek, jak a z čeho byla česká železnice, potažmo Č(S)D financovány před rokem 89 a hlavně po něm, na co byly peníze určeny, jak se měnily výkony, jak počet zaměstnanců apod. Pokud to vy, nebo někdo jiný ze čtenářů ví, sem s tím, jinak mně vaše tvrzení poněkud připomíná diskuzi třeba na Novinkách - "voni tam nahoře všichni kradou".
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko