..: Díky výluce ožil elektrický provoz na trati 202 (aktualizace) :..

113002-2, foto: Atila Tábor — Druhým květnovým dnem se na naši nejstarší elektrifikovanou trať 202 z Tábora do Bechyně vrátil po téměř devítiměsíční pauze pravidelný elektrický provoz. Bohužel se však nejedná o výsledek hledání vhodných moderních elektrických vozidel, několikrát mediálně slibovaných Krajským centrem osobní dopravy ČD v Českých Budějovicích, ale o dočasný návrat stejnosměrných lokomotiv řady 113 na všechny provozované osobní vlaky. Důvodem obnovení provozu těchto lokomotiv do čela všech osobních vlaků na trati je zahájení nepřetržité výluky traťové koleje mezi Táborem a dopravnou Slapy, která potrvá až do 26. června letošního roku. V rámci výluky bude provedena především komplexní rekonstrukce mostu v traťovém kilometru 0,401 (tzn. jeden z tzv. "Černých mostů“ přes Budějovickou ulici v Táboře). Původní most o rozpětí okolo 15 metrů bude nahrazen novějším mostem s větším rozpětím, které bude činit 21 metrů. Součástí oprav je v neposlední řadě i rekonstrukce železničního svršku na trati v celkové délce 265 metrů, včetně úpravy geometrické polohy koleje, související úpravy trakčního vedení, přeložky kabelů vedoucích po mostě, parovodu pod mostem a také provedení nové kanalizační přípojky pro odvodnění mostu.

Regionova před stanicí Bechyně, foto: Roman Mayer Vzhledem k tomu, že se zbylá část trati v úseku Slapy - Bechyně ocitla v izolaci od zbytku železniční sítě, České dráhy rozhodly po dobu výluky uvést do provozu již zmíněné lokomotivy, konkrétně stroje 113.001-2, 002-0 a 003-8 a čtyři osobní vozy řady Bt288, jelikož u nasazení v současnosti zde běžně používaných motorových jednotek řady 814 Regionova by byl při výluce problém s doplňováním pohonných hmot. To je mimo vyhlášené čerpací stanice striktně zakázáno předpisy SŽDC z důvodu ochrany životního prostředí. S nasazením jiných typů vozidel než doposud bylo také třeba zavést „Povolení mimořádné přechodnosti vozidel řady Bt288 na dráze Tábor - Bechyně“, neboť právě přechodnost osobních vozů byla i jedním z důvodů odstavení lokomotiv v srpnu loňského roku z provozu do zálohy. Od té doby na trati místo žehliček jezdily kromě Regionov také motorové lokomotivy řady 742 s přívěsnými vozy Btx. Nákladní doprava je po dobu výluky na trati zrušena úplně, ale i ta je už řadu let vedena pouze motorovými stroji.

Nadcházející dva měsíce jsou tedy pro fotografy, ale i železniční nadšence a turisty příležitostí opět se setkat, byť jen na části trasy, s provozem ještě před několika lety běžným. I přes vysoké náklady se zprovozněním dlouhou dobu nepoužívaných lokomotiv řady 113, budou tyto lokomotivy po skončení výluky znovu odstaveny do zálohy, ačkoli s nadcházející letní sezónou by byl elektrický provoz na této trati nejspíše i lákadlem pro mnohé turisty, kteří přijíždí za výjimečností této trati z celého světa.

Aktualizace 10.5. - Jak ale potvrdila regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, nákup nových lehkých elektrických jednotek pro tuto trať se v nejbližších letech neplánuje. České dráhy se totiž budou nyní předně snažit zajistit nová vozidla na ty tratě, na které budou vypsána výběrová řízení, což se Bechyňky stejně jako naprosté většiny dalších tratí v Jihočeském kraji zatím netýká. Cestující proto čeká nejspíše dalších několik let s motorovými jednotkami Regionova. Alespoň pro milovníky starších souprav s elektrickou lokomotivou, jaké jezdí nyní při této výluce, však svítá malá naděje. České dráhy totiž plánují tyto lokomotivy na trati opět turnusovat na čtyřech spojích, zejména v ranní špičce, avšak to až poté, co se vyřeší problém s přechodností přívěsných vozů a centrálním zavíráním dveří.

Zdroj: SŽDC, Rozkaz o výluce, České dráhy


Atila Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.5.2012 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer G-man 
07.05.2012 (11:43)  
Pekárek :
Můžete mi připomenout aspoň jedno z několikerých vykolejení "patra" na Lipence, prosím? Vozy Bmto tam jezdí přibližně od roku 1978 (dokonce jezdily i dvě spolu), přesto si nějak nevzpomínám ani na jedno vykolejení (mimo výkolejek) - ale mám špatnou paměť, takže mně ji snad oživíte. Díky.
07.05.2012 (11:42)  
Dýka: Nákladní vlaky vozí žehličky + Lego, takže se může i na nezadrátované. Nevím, jestli po Lipence jezdí i bateriové vozy.

A co znamená ta věta: Povolení mimořádné přechodnosti vozidel řady Bt288 na dráze Tábor - Bechyně?
Registrierter Benutzer ikkyu 
07.05.2012 (10:07)  
M 474 003: Přepínač 1500/3000 by asi moc nepomohl, v Táboře je 25 kV střídavého.
07.05.2012 (9:58)  
ikkyu: Ovládáním dveří na vozech Btx763 a Bdtx766 disponuje z žehliček pouze lokomotiva 210.026. Když nejede nebo jede na něčem jiném, musí zaskočit nějaká jiná řada. Dříve tam jezdily žehličky sice běžně, ale se soupravou BDs+Bmto, kde se dveře neovládají z lokomotivy. Vozy Bmto tam párkrát vykolejily (s přejížděním výkolejky v poloze na koleji to nemá nic společného - i když takové případy se tam také staly), tak SŽDC zakázalo provoz těchto vozidel na této trati. Mimo sezonu tam jezdí ř. 809/810 nebo RegioNova.

Na napěťovou soustavu 25 kV se to mimo jiné předělávalo kvůli měnírně v Lipně n.Vlt., aby při poruše měnírny ve Velešíně (nebo v případě výluky) mohl být úsek Rybník - státní hranice napájen a nebyl problém s přejezdem mezi 5. a 7. kolejí v ŽST Rybník.


Dýka: Zkoušela se tam 218.028. Ta je pro tuto trať (a nejen pro ni) ideální. Bohužel je to jediný zástupce ř. 218.
Registrierter Benutzer Dýka 
07.05.2012 (9:57)  
2 ikkyu: Reelektrizace "Lipenky" byla dělaná bohužel systémem "kočkopes". Původně byly elektrifikovány i manipulační koleje, takže se provoz mohl odehrávat téměř celý v elektrické trakci. Pamatuju si na to, že v Loučovicích byly zadrátované i vlečky. Po rekonstrukci byla obnovena trolej jen nad dopravními kolejemi, takže (velmi řídké) nákladní vlaky vozí diesely.
Registrierter Benutzer greens 
07.05.2012 (9:46)  
Doufam ze zacnou platit ty eko polatky kdy ten kdo jede s motorem pod dratama zaplati mnohem vic nez ten kdo s elektrikou.A jen at jsou co nejvetsi.
07.05.2012 (9:44)  
Je to hnus a pan Křižík se obrací v hrobě. Zrovna ta Regionova by byla vhodné vozidlo, dosadit obě nápravy hnací, pod podlahu 2 elektromotory a nad sníženým oddílem je dost místa pro elektrickou výzbroj, sběrač, přepínač 1500/3000 a jedeme. A udělat jich alespoň 50.
Registrierter Benutzer ikkyu 
07.05.2012 (9:16)  
Nedávno jsem jel do Vyššího Brodu a i tam nás táhla 742. Nevíte někdo jestli je to tam tak pořád? A proč vlastně, když se to před pár roky předělávalo na 25 kV?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko