Brno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.
České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.
Zdroj: České dráhy
No, Vy se mi taky asi jenom zdáte, ne? Když už se pohoršujete nad tím, jak to probíhá u nás, tak si uvědomte, že jinde je to (asi bohužel) zcela běžné a že praktiky předních světových výrobců mnohdy opravdu nejsou zcela košer. Nebudete-li "politicky" podporovat domácí export, nemusíte taky nikde uspět, a tudíž nemusíte doma nic vyrábět, nikoho zaměstnávat, nijak se technologicky rozvíjet...
Srovnávání s automobilovým průmyslem považuji za zcestné; už jenom proto, že přes individuální automobilovou dopravu obvykle netečou žádné státní dotace (pomineme-li šrotovné a podobné nesmysly) a jakmile se tam nějaký tok veřejných financí objeví (viz třeba nákup aut pro policii, armádu, úřad vlády apod.), začne to také smrdět silným lobbingem a korupcí, a to zdaleka ne jen v ČR! A co se norem týče, tak kdyby na silnicích existovala nějaká obdoba TSI, tak to asi taky bude vypadat úplně jinak. Si tak říkám, jestli se EU nepustí do tvorby nějakých bezpečnostních norem pro autobusy po té nedávné nehodě ve Švajcu; že by se z autobusů udělaly po vzoru kolejových vozidel také pojízdné pevnosti...
Týjo tak ti se mi snad zdaj... to je normální vymývání mozků ve stylu Goebbelse. Sami si stěžujou na to co přesně dělají ostatním výrobcům ze zahraničí tady u nás... Jak pláče že tramvaje Škoda neuspěly v Rostocku (prej je dostali na kritériu "estetika", to je taky dobrý, asi tak jak s těma dveřima), a já bych se jí s chutí zeptal (bohužel, nemají tam fórum ani mejl) kolik tak zahraničních výrobců tramvají uspělo v česku? Ať přemýšlým jak přemýšlím, vychází mi nula... Tak co se čílí? Přesně to na co si stěžujou tak přesně to probíhá u nás vůči zahraničním výrobcům taky.
A já se ptám proč to tak je? Když takový řekněme automobilový průmysl se víceméně obejde bez podobných skopičin, slušně tam funguje jednotná celoevropská homologace (umíte si představit že by řekněme nového Yettiho napřed rok schvaloval nějaký silniční úřad ve Španělsku než by tam směl vyjet?) a výrobci tím nijak netrpí, spíš jim to jde k duhu, a dokonce se dost daří našemu domácímu výrobci... tak proč to na železnici musí bejt jinak, a ještě se zdá že pracujeme na zabetonování současné roztříštěnosti?? A pak si na to někdo takovýhle stěžuje... PR nejhoršího kalibru, co ji pravda vůbec nezajímá, jen objednávka...
Dotace nešežral DPMB,ale město Brno,které si usmyslelo,že budeme mít "krásná" Poršata a přitom se ty peníze mohly využít do mnohem více užitečných věcí.JInak s těmi Regionovami-takhle tady jezdí Regionova každou hodinu do Tišnova a ve špičce mám dojem každou půlhodinu(střídavě se soupravami 242+4-5xBdmtee)Nejenže Regionova je zcela nevyhovující na tuhle trať(vždyť koncepce je stejná jako u řady 810),ale taky kapacitou nedostačující(vlastní zkušenost,kdy někdy stojí lidé i u dveří).Doufám,že až sem nasadí soupravy 560,tak sem přestanou vypravovat ty nevyhovující Regionovy.Už jsem,ale viděl kolikrát náhradu za regionovu,spoj v podání 714+3xBtax :(
Klasické těžké rychlíkové vozy se ale na zastávkovou regionálku vůbec nehodí, natož na městský a příměstský provoz.
Jinak v normálnim světě by si jistě dopravce předepsal shodné provedení s již provozovanými či objednanými jednotkami, aby neměl roztříštěnej vozovej park na spoustu typů, ale to by u nás vypadalo podezřele.
Na druhou stranu to pak vypadá třeba takhle: http://www.acri.cz/news/510/30/zeleznicnimu-prumyslu-chybi-statni-podpora-exportu
igisek: Koľko vlakov tam jazdí tá RN? Vozne 054 by som snáď s výnimkov nastupovania nepovažoval za veľký problém ... On je asi problém v tom, že zodpovedajúcim vozidlom nateraz ČD nedisponujú a vypísanie súťaže na S3 nie je úplne jednoduchá vec.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.