..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
07.04.2012 (14:25)  
310 a ono 70 míst není zas tak malý rozdíl...jsem zvědavej na ranní špičku...Vždyť i já jsem zvědavej, jak nám v Ústeckým budou ty třivozový stačit...
07.04.2012 (14:08)  
Však to zas takovej rozdíl nebude, panter 650 má celkem 240 míst a ešus 300, obojí ve třívozovym provedení. Čtyřvozovej Panter by byl kapacitně daleko nad třívozovýho ešuse .. ona ta prostorová využitelnost patráku se schodama a komplikovanější stavbou je při současný módě dávat trakci na střechu maličko problematická.
registrovaný uživatel igisek  mail  
07.04.2012 (13:55)  
A proč jen na trať S2?S1 a S3 si nové jednotky žádá taky,jelikož polovina souprav zde jezdících jsou soupravy Regionov nebo soupravy v podání 714+2xBdtn,je opravdu na tuhle trať nevyhovující.
07.04.2012 (12:06)  
Dvouvozové a třívozové se opravdu nehodí na linku S2. To ať koupí čtyřvozové nebo elefanty (nebo jakoukoliv jinou dvoupatrovou jednotku).
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko