..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
13.04.2012 (19:52)  
ythomas_ct: A proč si myslíte, že na silnici, resp pro autobusy, podobné normy neplatí? Samozřejmě že takové normy jsou, ale jsou pochopitelně jiné, zohledňující největší nebezpečí. U Autobusů je to například rollover safety, což zajištění prostoru pro přežití při převrácení na bok z vyvýšeniny 1 m a pak různé formy bezpečnosti při nárazech. K tomu mají dost striktní emisní limity, které jsou značně drastičtější (Euro 6) než ty drážní (Euro IIIB). U vlaku je kritický čelní náraz a vysoké rychlosti nad 160 km/h, u autobusů je to daleko těžší, protože nehody mohou mít skoro libovolný průběh, ale přitom to nemůže být pancéřové monstrum. Každý obor má své potíže.
registrovaný uživatel Pazzy 
13.04.2012 (19:35)  
ythomas_ct
Ač mě možná označíte za pseudoekonoma, to je teď populární, tak si pořád myslím, že není dobře kupovat domácí značku jen proto, že je domácí. A to říkám jako člověk, který na sobě nosí z větší části oblečení českých výrobců, jezdí v "českém" autě nebo autobuse atd...
Avšak cíleně kupovat šmejd, hlavně že je náš, to je blbost a hlavně to bude škodit úplně všem.
Kdyby naše ekonomika byla tak slabá, tak bude stát euro 50 korun a my si prostě zahraniční vlak nedovolíme... Teď nám ho vesele dotují jižní státy, protože jinak by v Německu opravdu nebyly levnější potraviny...
Jo jinak to "buy škoda" už zrušilo závod na Zličíně, přičemž jsme mohli mít na tratích "domácí" siemens i bombardier... Ale to je jiná story... Až Evropa zbankrotuje, tak si o tom můžeme povídat, bohužel to povede jen k dalšímu protekcionismu a vítězství Číny... bohužel...
13.04.2012 (16:09)  
Ad SYN:
Takže je lepší bojovat proti lobbyismu a protekci...
V principu asi ano, můžete s tím sám začít. Do doby, než začnete v té Evropské unii sklízet úspěchy, to ale nějakou formu podpory domácího průmyslu (opět zdůrazňuji, že rozumnou) chtít bude... ;o)

Jinak s těmi patrovými vozidly jste nějak šlápl vedle, není nikterak statisticky prokázáno...
Když já ale - pokud jsem si všiml - nikde nemluvím o žádné statistice, ale o normativních požadavcích na pasivní bezpečnost, resp. nárazovou odolnost. Pro kolejová vozidla takové normy existují (a jsou dost striktní) a třeba pro ty (patrové) autobusy nikoliv. Přitom statisticky přijdete k úhoně spíše na silnici než na železnici, když už sem tedy tu vědu zabývající se přesnými operacemi s nepřesnými čísly chcete tahat...
13.04.2012 (10:13)  
Mě nejvíc baví studující a čerství "ekonomové" a "markeťáci" bez jakéhokoli střetu s praxí. Ideálně ze školy, která účelově učí podle toho, jaký tu máme režim. (Trefená se jistě ozve.)

Ono totiž přijít a kázat že je všechno špatně umí každý tydýt, co vyšel devítiletku v šestý třídě. Takových už jsme tu vyházeli... Ale něco pro věc skutečně udělat chce pot a slzy. Nehledě na kydání hnoje, kterého si člověk užije dosyta, ať už se věnuje čemukoli. Často právě od neúspěšných nedostudovaných jedinců, kteří objeví své nové já například v publicistice nebo nějakým inženýrském oboru jako je zahradnictví (což bohužel není vtip).
Podpora domácí výroby prostě potřeba je. Otázka zní, zda má být finanční, zakotvená v zákoně (např. BuyAmerican) nebo vyřešená úplně jinak.
registrovaný uživatel SYN 
12.04.2012 (10:13)  
ythomas_ct: Takže je lepší bojovat proti lobbyismu a protekci (řekněme aspoň na Evropské úrovni, když už se tváříme že jsme takové skoro Spojené Státy Evropské) než se dožadovat toho samého pro naše firmy u sousedů, ne? V tom bych je i podpořil... A to ještě se snaží celkem nepochopitelně prakticky veřejně (odkazovaný link) a trapnou formou mozkomycího PR...

Jinak s těmi patrovými vozidly jste nějak šlápl vedle, není nikterak statisticky prokázáno že by měly vyšší procento nehod nebo těžší následky nehody... podobně je tomu koneckonců na železnici...
To že si někdo dá do hybrida šestiválec je prostě jeho osobní hloupost (a honění ega), na jedné straně (možná) udělal něco pro přírodu a na druhé straně to obratem "vyrovná" žravým motorem... ale zase třeba pořád ještě o trochu lepší než kdyby tam ten šestiválec měl samotný bez hybrida...
A ohledně váhy aut už si docela dlouho říkám kdy už konečně budou za přijatelnou cenu k dispozici aspoň některé díly z materiálů používaných už dlouho v F1 - tam se ta bezpečnost při nízké hmotnosti i přes vysoké rychlosti docela daří... některý rány byly prostě hrozný a přitom monokok prakticky nepoškozený...
11.04.2012 (20:12)  
Ad Pazzy:
Tak to jste mě špatně pochopil. Pokud totiž ta lobby bude fungovat všude (rozuměj např. v celé té slavné EU) a jen vy si budete hrát na čistá výběrová řízení a nebudete (rozumně!) podporovat domácí průmysl, tak ten domácí průmysl zanikne. A pokud je zaniklý, tak se obvykle ani moc nerozvíjí. Ano, pokud by to bylo čisté všude, tak je to OK a všechny konkurenty to nutí vyvíjet nová řešení; pokud tedy odhlédneme od takových detailů jako schvalování těchto nových řešení (a la TSI) a jeho finanční a časová náročnost...

Ad Jiří Kocurek:
Ano, to máte pravdu, auta za posledních 10 let celkem silně přibrala na váze, za což může právě pasivní bezpečnost, která je však i přes veškerý pokrok stále nesrovnatelná s kolejovými vozidly. (Mimochodem se mi v tomto ohledu jeví celkem jako směšné využívání hybridních osobních aut, kdy s sebou jednak taháte navíc pomalu půl tuny baterek, abyste ušetřil trochu nafty, a jednak si tu "úsporu" kompenzujete alespoň třílitrovým šestiválcem.) Podívejte se ale třeba právě na ty autobusy. Existují (s výjimkou převracení dálkových autobusů na bok) nějaké crash testy, resp. požadavky na nárazovou odolnost? Pokud by nějaké existovaly (třeba a la EN 15227), tak by minimálně patrové autobusy vůbec neexistovaly...
11.04.2012 (17:41)  
kdyby na silnicích existovala nějaká obdoba TSI, tak to asi taky bude vypadat úplně jinak
VW Golf 1. generace - pohotovostní hmotnost od 805 kg
VW Golf 6. generace - pohotovostní hmotnost od 1140 kg (motor 1.4 MPi) po 1430 kg (motor 2,0 TDi, automatická převodovka)
registrovaný uživatel Pazzy 
11.04.2012 (16:19)  
ythomas_ct
"...nijak se technologicky rozvíjet..."
To je bohužel hloupost. Čím víc si stát hlídá "svoje" výrobce (se sídlem na Bahamách).
Znáte teorii dětského průmyslu? To je přesně škodovka. Pokud nedochází k přímému střetu v soutěžích, tak se nemusí přece technicky rozvíjet! Všichni musí kupovat jen od nich. To je ten průšvih EU, ona si na svobodný trh jen hraje, přitom naslouchá všem těm lobbystům... On totiž není jen Janoušek...
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2012 (16:02)  
ISF napsal:
Franta Plášek: A reálně využitelné délky staničních kolejí jsou jaké?

Vzhledem k tomu, že se na hlavním v Brně ve špičce (někdy i mimo špičku) vystupuje mj. i v oblouku na služební přechod (mezera mezi perónem a schůdky jak kráva a ještě větší kus dolů), případně i na namrzlé výhybky, protože u perónu už je jiný vlak, myslím, že je to úplně jedno.
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2012 (15:55)  
Jiří Hasil napsal:
...
kolik lidí se po těch letech stále v tom systému není schopno vyznat...
Ono je to také dost o tom, že tarifní systém je čím dál víc složitější, hlavně kvůli nenažranému a neschopnému vedení DPMB, kvůli kterému se základní jízdenky během posledních 5 let zdražily z 8 na 20 a z 13 na 24 Kč. Kolikrát se mi stane, že místo "výhodné" kombinace šalinkarty a jednoduché jízdenky radši kupuju vlakovou, protože vyjde levnější. No a aby se celý systém nerozpadl, tak ty vysoké ceny 2zónových jízdenek platí jen v Brně a mimo Brno jsou obdobné jízdenky na stejný počet zón s nižší cenou a trochu jinou časovou platností (nicméně pro cestování s kombinovanou jízdenkou potřebuju ty dražší brněnské) + ještě pár vychytávek.
A ještě jedna super věc - v osobních vlacích platí jiný systém než v rychlících - tam nemůžu kombinovat předplatní IDS jízdenku s vlakovou, pokud na poslední stanici kde platí předplatní, vlak nestaví.. no comment.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko