..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
04.04.2012 (15:29)  
Ohledne pohodli ve vlaku : nejvic jsem byl asi unesenej z ICE-T co jezdi na trase NDR-Linz-Vídeň,tam se mi libil interier a pohodli asi nejvic,ale jel jsem stim pouze Linz - Wien,takze asi moc predcasne hodnotit,nejlepsi je stim nejdriv neco najezdit,poprve je vzdy vsechno hezke....ja si itak nemohu pomoct česky vlak je proste cesky vlak,kdyz jsem dlouho nejel ceskym vlakem,ktery drnca a huci.....zacalo se mi styskat po čr,moc se mi v čr nelibi ale doma je doma
registrovaný uživatel tarten 
04.04.2012 (15:24)  
Jackub: kde a proč je stanoveno to, že VC musí jezdit na vlastní podnikatelské riziko? ČD by setyto soupravy převelice hodily pro výběrová řízení na jednotlivé linky, která (snad) už opravdu brzy začnou být vyhlašována.

Bylo by to podle mě s kanónem na vrabce. VŘ jsou a budou vyhlašována na Os, Sp, R, nanejvýš Ex. To vše by měly pokrýt vlaky do 160 km/h, nanejvýš do 190 km/h. Všechno rychlejší je (teoreticky) složitější a dražší. Vnitrostátní uplatnění rychlosti > 190 ale =< 230 km/h je příliš vzdálené, a k tomu je to od 190 km/h v jízdní době příliš malý rozdíl, než aby mohly veřejné rozpočty riskovat rozhodnutí pro zbytečné výdaje navíc. Jéje, to by bylo zase řevu.

Nicméně na IC Pha - Brno, (Plzeň -) Pha - Ova nebo EC Pha - Ova - Žilina (- Košice) si to umím představit docela dobře a neviděl bych na tom nic špatného.
registrovaný uživatel Bakiy 
04.04.2012 (15:22)  
Jackub (3.4., 11:10): Nikde neni napsano, ze se s tim Drahy nemuzou prihlasit treba do vyberka na osobaky z Velenic do CB. Vy si ale myslite (a mj. jsem vam to v odpovedi psal), ze by uspely? Se obavam, ze ne, protoze s takovou jednotkou by proste "nemohly" jit na cenu "23 Kc/km". Ale i tak, budou-li smluvne osetreny trasy Praha-Berlin a Praha-Viden, tak ani nebude duvod riskovat pripadny neuspech ve vyberku. A ze by ten neuspech (z financnich duvodu) byl vic nez pravdepodobnej, asi psat ani nemusim...
registrovaný uživatel Bakiy 
04.04.2012 (15:07)  
Navalek? Porad premyslim k cemu by byl dobrej. To jako ze cestujici za jizdy preskakovali do tauruse? To by se mel upravit i ten.. :-)
Souhlas s Karem Kovarikem. Je to obycejnej vlak. Poprvy jsem s tim jel z Budapesti do Lince a... Zklamalo me to hned, kdyz jsem se usadil. Narozdil treba od regionovy. Ta me zklamala, az kdyz se rozjela... Samozrejme, ze Rj je dal nez kozenkovy B, ale jak jsem uz psal, uz jsem cestoval vyrazne pohodlnejsimi vlaky!
04.04.2012 (14:52)  
A hlavne by ten navlek mezi ridicim celem nemel pak smysl pri sunuti, ze. Stejne by ty dodatecne vozy musely byt mezi loko a RJ, nebo za lokomotivou tazene. Co by mozna bylo pekne, by byly 2 RJ, z kazde strany masiny jeden. Mocny vykon 380 by to rozhybal jako nic.
registrovaný uživatel tarten 
04.04.2012 (14:12)  
Callisto: Spíš proč někoho nenapadlo tam místo toho zaslepeného čela dát normální návalek. To už by přece nemohlo stát tolik.

Samozřejmě nešlo o pár eurokaček. Spíš by nešlo v railjetu ručit za tlakotěsnost atd.
04.04.2012 (13:10)  
Karel Kovářík : kdyz to tvrdite tak asi jo,ja jsem treba s Béčkama uplne spokojen,jsou tam lavice,tak kdyz jedu pres noc,tak se natahnu a muzu spat,to same Bmz ČD,abych byl konkretnejsi pres noc mam rad kupe,pouze ty,kde je moznost sedacky rozlozit nebo jsou tam lavice a pres den velkoprostorak,nejhorsi jizdu jsem asi zazil kdyz jsem jel z volar v 810 do Českých Budejovic
04.04.2012 (13:02)  
M: ze salzburgu jsem jel do Vidne,tam jsem si pred nadrazim napustil do sve flasky vodu,v obchode koupil 10 housek a jogurt a jel jsem do Bregenzu
registrovaný uživatel M 
04.04.2012 (11:43)  
Ta trasa Salzburg-Wien-Bregenz byla jako na jeden zatah?
registrovaný uživatel tarten 
04.04.2012 (10:31)  
Honza: V jaké kategorii teda SIVIC bude? SC nebo EC?

Hooodně předčasná úvaha. ČD se pravděpodobně rozhodnou na poslední chvíli a nic to ještě nebude vypovídat o reálné ceně eventuelní místenky.

Když Pendolino jelo za čáru, mělo ty kategorie třeba obě. Dopravně EC po celé trase, přepravně (pro cestující) pro ČR SC, pro rakouské území EC.

V každím případě cena pořízení SIVIC je včetně lokomotivy nominálně cca poloviční oproti Pendolinu (počítáno na placeně obsaditelnou sedačku). Neklopí to, takže počítám, že i pravidelné opravy budou levnější.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko