Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage
Bylo by to podle mě s kanónem na vrabce. VŘ jsou a budou vyhlašována na Os, Sp, R, nanejvýš Ex. To vše by měly pokrýt vlaky do 160 km/h, nanejvýš do 190 km/h. Všechno rychlejší je (teoreticky) složitější a dražší. Vnitrostátní uplatnění rychlosti > 190 ale =< 230 km/h je příliš vzdálené, a k tomu je to od 190 km/h v jízdní době příliš malý rozdíl, než aby mohly veřejné rozpočty riskovat rozhodnutí pro zbytečné výdaje navíc. Jéje, to by bylo zase řevu.
Nicméně na IC Pha - Brno, (Plzeň -) Pha - Ova nebo EC Pha - Ova - Žilina (- Košice) si to umím představit docela dobře a neviděl bych na tom nic špatného.
Souhlas s Karem Kovarikem. Je to obycejnej vlak. Poprvy jsem s tim jel z Budapesti do Lince a... Zklamalo me to hned, kdyz jsem se usadil. Narozdil treba od regionovy. Ta me zklamala, az kdyz se rozjela... Samozrejme, ze Rj je dal nez kozenkovy B, ale jak jsem uz psal, uz jsem cestoval vyrazne pohodlnejsimi vlaky!
Samozřejmě nešlo o pár eurokaček. Spíš by nešlo v railjetu ručit za tlakotěsnost atd.
Hooodně předčasná úvaha. ČD se pravděpodobně rozhodnou na poslední chvíli a nic to ještě nebude vypovídat o reálné ceně eventuelní místenky.
Když Pendolino jelo za čáru, mělo ty kategorie třeba obě. Dopravně EC po celé trase, přepravně (pro cestující) pro ČR SC, pro rakouské území EC.
V každím případě cena pořízení SIVIC je včetně lokomotivy nominálně cca poloviční oproti Pendolinu (počítáno na placeně obsaditelnou sedačku). Neklopí to, takže počítám, že i pravidelné opravy budou levnější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.