Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage
Oka, budem vestit z koule;
- protahne se to, protoze DB se nebudou chtit zavazat k necemu konkretnimu
- do te doby se nic jineho noveho pro dalkovku porizovat nebude, protoze "budou railjety" (paralela s 170/171 a neresenim, protoze "bude tunel) pouze nahodna.
- mezitim pobezi jen rozjete reko a i pri vyhlasovani dalsich zakazek se budou (mozna) realizovat jen ty nejkriklavejsi pripady
- vyjede Leo, RJ bude mit stejny pocet spoju jako nyni Pendolino, s podobnou kapacitou; bude se resit, co s Penoliny
- streku na Ostravu obslouzi prevazne dva soukromnici, CD zde necha pendlovat jen cast Pendolin a nocni vlaky, ostatni budou volne
- z vagonu, uvolnenych z Ostravy se po dalsi reko sestavi nekolik souprav, ktere budou CD posilat do Berlina s 380, ktere prave oschnou razitka.
- vsichni se budou placat po ramenou, jak to bajecne vymysleli a na odmenach si rozdeli penize, ktere ziskali z dluhopisu "budou railjety".
Nebo varianta druha? V prubehu dubna bude jednani, kde se vse jasne definuje, SVC se objednaji, v polovine letosniho roku dostanou 380 vsechna razitka a pristi rok vyjede 380.1 s upravou pro rychlost 230 km/h a komunikacnim protokolem "SVC compatible", takze vse probehne v naprostem poradku a prusery typu Pendolino se nam zdaleka vyhnou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.