Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage
Teď mě ještě napadlo, jestli neduvěra k sunutým vlakům není u ČD také proto, že fíra to má do mašiny daleko v případě "real time maitenance". Podložit relé, nakopnout ventil a tak...
Jinak bezrozměrná kritéria podobnosti jsou mi známa, avšak pouze v proudění kapalin, přenosu tepla a dalších návrhových aplikacích.
Přesně tak.
Pavel Večeřa:
Pročpak jste z mnou nadhozeného kratičkého seznamu vytáhnul právě jen ty veličiny, které lze přizpůsobit snadno? A přesto se ani to v H0 nebo TT moc nedaří?
tarten > jasne ze to na realite nic nezmeni, nicmene pri zmensovani jde logicky hmotnost s objemem, takze v tom principu ma - krome te absolutni chyby - Astartoth pravdu.
Pod ten posledni odstavecek bych se podepsal ... ono to (v mensi mire) taky znamena, ze:
- motorak, ktery nemuze tahat vlek je krap a na nic
- jakmile muze cestujici videt do kabiny, je to pro firu zivot ohrozujici nedostatek
- aby clovek dostal neco "zadarmo" nepripada v uvahu, bud to bude "za 1 Kc" nebo "za 0 Kc"
- vlak je levnejsi nez gumokol, protoze ma mensi valivy odpor
- tarif musi byt komplikovany a plny klicek, jinak by toho cestujici zneuzivali
- cestujici se musi prokazovat jizdenkou, klidne i nekolikrat za jednu cestu stejnym vlakem
- na regio vozidlo staci rychlost 80, protoze na to stejne nemame rychlejsi trate
- nema smysl stavet rychle lokalky, bo na to stejne nemame vozidla a lidi chtej hlavne pohodli vlaku, rychlost je nezajima
- Pendolino umi jezdit 230 a proto je z Prahy v Ostrave driv, nez ostatni vlaky, ktere umi jezdit 200 nebo jen 160
- vlaky neni mozne a nema smysl udrzovat v bezvadnem stavu, bo je cestujici spini a poskozuji
- pisne je nutnost, jinak by toho kastani zneuzivali
- je levnejsi vezt poloprazdny vlak tam a zpatky nez prizpusobit se poptavce
- automaticke sprahlo nefunguje spravne a neni na nej spoleh, jedine spravne reseni je sroubovka
- Becko je pohodlny vuz, protoze jezdi prazdny a da se v nem lezet
- cestujici nesmi vedet o duvodu zastaveni, jinak bude propadat panice
- pokud se hodinove zpozdeni objevi az v dobe planovaneho odjezdu vlaku, cestujici neutecou
- vyvesovani rezervaci ve vlaku je zbytecne, rezervace je preci platna i bez listecku
- pokud by v eshopu mohl mit clovek prednastavenou svoji inkartu, zpusobovalo by to problemy, protoze nemusi kupovat listky jen pro sebe
- zvysenim rychlosti ze 160 na 200 se usetri vic casu, nez z 80 na 100
- dvere neni nutne automaticky zavirat a za jizdy blokovat, protoze jsou oznaceny prislusnym popisem a kazdy si musi davat pozor
- Baruna se dvema je na provoz levnejsi nez Desiro, protoze je davno odepsana a vydrzi nafurt
- dvouhodinovy takt staci, lidi prece nemaj duvod jezdit jinam nez do prace nebo k doktoru
- pokud je nekdo se sluzbou nespokojeny, je to potizista
- original eshopove jizdenky je ten, ktery si 20x vytisknu doma a nikoliv ten, ktery mi na hlavickovem papire vytiskne automat
- cestujicimu nezalezi na tom, jakym vozem a s jakym komfortem se veze
- je lepsi sluzbu negarantovat, protoze si na ni nikdo nemuze stezovat
- cestujici je nadsen, pokud si v prubehu tydenniho cestovani na jedne lince muze vyzkouset polovinu vozoveho parku na nasich kolejich, protoze jezdit porad stejnym vlakem je nuda
- na automatiku jezdi jen blbci, pravej fira jezdi na ruku
- predpisy je potreba resit co nejpodrobneji a klidne slozite, aby to v pripade pruseru bylo na koho hodit
- ridit vlak, jo, to neni jako tocit volantem nebo hoblovat koleje tramvaji, to je, panecku, jinej kumst
- vlakova jednotka musi byt delitelna, aby nebylo nutne odstavovat cely vlak; jakobsy jsou blbost a neperspektivni.
- obtezovani hlukem ve vlaku neni obtezovani
- sireni hluku od vlaku smerem pryc nejlepe zabrani betonove zdi
- obuty vagon nesnizuje komfort cestovani
- vetsi ramus dela jedouci vlak nez brzdici a rozjizdejici se
- dvoukolejka umoznuje jen 2x hustsi provoz, nez jednokolejka
- provozovani autobusu je spatne, protoze se do nakladu nemusi pocitat cena za dopravni cestu
- jedinou cestou, jak dostat naklady z aut na koleje, je zdrazit myto nebo zavest dalsi dan na auta
- zdrazeni ropy se do cen paliva musi promitnout hned, zlevneni az po vycerpani drahych zasob
- vratna souprava na dalkovce cas vubec neusetri, tam je casu na obrat dost
- benzin, diesel a elektrika jsou podradne zpusoby pohonu, ktere nevytlaci paru; kdo by se preci tahal s dratama po cele delce trati!
- hybridni vozidla jsou neperspektivni
... a urcite by se toho naslo podstatne vic; je zajimave, ze neco z uvedeneho uz padlo "samo", neco s nastupem kolejove konkurence... a na dalsi si budeme muset jeste pockat. :-)))
Jisté je jedno. Moderní mašiny mají brzdy výkonné jako trakci. Jistě si každý dokáže představit, co to pro mašinu brzdící na konci vlaku znamená. Všechno jiné než že něco hrne před sebou.
Prostě v okolních státech se tak zjevně běžně a bezpečně jezdí, jen v naší kotlince se o tom akademicky diskutuje, protože to donedávna podle jednoho železničáře "nešlo". Já jen čekám, kdy někdo z naší enklávy železniční zaostalosti, kde je "úžasné" jezdit 160 km/h ještě vytáhne, že vlaky vlastně nemohou jezdit rychleji než 250 km/h, protože to soustava kolo-kolejnice nemůže bezpečně vydržet. Nebo že nejaerodynamičtější tvar není kapkovitý, ale hranol s pořádným rámem vpředu. Nebo že dopravní prostředek nemůže jet rychleji než 100 km/h, protože by to člověka roztrhalo. Případně, že by se pomeranče daly sklízet i na jižním pólu, kdyby se na to pomalu uvykaly. :-)))
EDIT: A všem hánulkářům připomínám, že u nich v pokoji panují zcela jiné fyzikální charakteristiky. Klidně si zmenšete hmotnost na nápravu vagónku z 12 t na 12000/87 = 138 kg na nápravu, pochybuju, že to doma máte. Kromě toho - nejezdí váš motoráček náhodou poměrnou rychlostí 200-300 km/h?)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.