..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
03.04.2012 (15:18)  
Zlobr: RJ jsem jel jen když byl v Ostravě na návštěvě, a je fakt že byl skoroprázdný, ale ať jsem si sedl na kterékoliv místo, připadalo mi to v porovnání s čímkoliv u nás dostupným přímo báječné... v porovnání s autobusem citelně víc místa a podstatně vyšší opěrák (s tím mívám problém přestože měřím pouze 183cm), v porovnání s klasikou u nás na železnici mi mnohem víc vyhovoval opěrák bez "mezery" mezi spodní částí a opěrkou hlavy (byť by byla stavitelná jako v mztách)...
Velikost salonu RJ (v němž je těch 80 sedaček čili pseudo 20 řad 2+2 rozptýlených) je citelně větší než u Bpee, nejen díky rozdílu délky (skoro dva metry) ale taky díky jinému uspořádání představků (není tam na každé straně hajzlík, na jedné straně jsou dva lépe uspořádané a na druhé žádný).
registrovaný uživatel SYN 
03.04.2012 (15:08)  
lbc: vysvětlovali vám tu mnozí proč není rozumné za 840 věšet cokoliv, koneckonců jedny z hlavních důvodů jste si uvedl i sám (záruka), ale já vám to řeknu ještě jinak - CO byste vlastně chtěl tedy k 840 přivěsit? 010 je hrůza z jiného století, a musel byste na koncích objíždět (ale je fakt že tu 010ku by to téměř jistě bez problémů utáhlo, jiná věc je úprava pro osvětlení, nabíjení, otevírání dveří, rozhlas...), cokoliv většího už by citelně kazilo dynamiku (a problémy úpravy by platily též), 943 no možná, ale máme jich jak šafránu (plus zase potřebné úpravy) a 954 no to snad ne, zase velké těžké vysoké plus nutné úpravy...

Takže nám z toho vyjde že aby to mělo nějakou cenu tak by to musely být hypotetické nové (nebo aspoň předělané) relativně malé nízkopodlažní řidičáky... a nevím o tom že by takové byly někde v prodeji, takže nejspíš výzkum, vývoj, dlouhé odlaďování much, pak malosériová výroba... Takže to všechno troskotá na finanční výhodnosti, prostě za současného stavu věcí se to nevyplatí!

Možná někdy ve vzdálenější budoucnosti, pokud jich ČD (těch 840) nakoupí časem hodně, aspoň půlka jich už bude po záruce tak pak možná někdo u nás splácá k nim přijatelný řidičák... možná.
03.04.2012 (13:28)  
zlobr - mám podobnou výšku a v RJ (Vídeň - Salzburg) jsem ve dvojce neměl problém
03.04.2012 (13:27)  
Lbc: To jsou prostě různá ideová pojetí, různé nasazení, různí dopravci. Alstom básní o distribuovaném pohonu AGV, ale není to nic nového, pendolina, ICE3, šinkanseny, to vše používá distribouvaný pohon už dávno. Výhoda jednotek je zřejmá, redundance pohonů, nízké nápravové hmoty (nutnost pro VRT) snadná možnost instalace obrovského výkonu. TGV stálo na "lokomotivních jednotkách", ale výkon AGV, potřebný pro rychlosti do 350 km/h, je už problematické vtěsnat do čelních hnacích vozů se zachováním hmotnostních omezení VRT.

Viaggio comfort je jiná ideová větev, pojetí netrakční jednotky je také zajímavé a pro menší rychlosti (ano 230 je menší rychlost) výkon konvenční loko postačuje a pro dopravce, který má velké množství hnacích vozidel, je to zajímavé řešení, jak udělat jednotku levnější s využitím něčeho co už mají. Obecně je to vhodné řešení pro dopravce mající nadbytek "vysokorychlostních lokomotiv".
registrovaný uživatel zlobr 
03.04.2012 (11:58)  
Ctěl bych se zeptat někoho, kdo RailJetem už jel. Podle vagonwebu je počet míst ve 2. třídě 80 míst/vagon. Je tam dost místa? Bpee má 78 míst, což je celkem podobné, a když jsem v něm jel, tak tam moc místa nebylo (mám 192 cm). Ale RJ má myslím delší skříň než Bpee.
registrovaný uživatel Jackub 
03.04.2012 (11:10)  
Bakyi: Díky za vysvětlení! :-) Ještě se ale zeptám - kde a proč je stanoveno to, že VC musí jezdit na vlastní podnikatelské riziko? ČD by setyto soupravy převelice hodily pro výběrová řízení na jednotlivé linky, která (snad) už opravdu brzy začnou být vyhlašována. Mimochodem - neumím si představit, že kdyby se ČD dostaly do finančních potíží, tak by stát nijak nezasáhl. Takže se obávám, že to "vlastní triko" je "vocaď pocaď"... :-)

A propos - mám obavu že to skončí, jak nastiňueš, tím, že se to prostě nekoupí a propásne se ksvělá příležitost výrazně obnovit vozový park... :-(
registrovaný uživatel Bakiy 
03.04.2012 (10:36)  
Ibc: 8 hnacich naprav je lepsi, nez ctyri. Ale o "jak vic"? 8 hnacich naprav ma napr. v podstate dve hnaci vozidla, Railjet jen jedno, tedy mensi moznost poruchy a pri poruse snazsi moznost vymeny. Dve hnaci vozidla jsou urcite drazsi nez jedno... Kazde reseni ma hromadu vyhod a nevyhod a je jen na provozovateli, co je pro nej lepsi.
Ac to s diskuzi "nesouvisi", co je lepsi, 3000 Vss, 25 kv str, nebo to co maji v Rakousku, Nemecku a Svycarsku? Ja na tuto odpoved otazku neznam, stejne jako nevim, jestli je lepsi Railjet nebo Pendolino (po "trakcni" strance)...
Co se tyka pohodli, tak porad vitezi (nejem u me) rakousky Bmz... :-)
registrovaný uživatel Bakiy 
03.04.2012 (10:27)  
Jackub: Odpoved je jednoducha. Bude to jezdit na spojich "na vlastni triko" a musi se to uzivit. Slovak, Polak ani vnitro to proste nezaplati. Ne ze by nechteli, ale proste na to nemaji... A i pro Nemce je jednodussi a levnejsi si najmout na trasu Berlin - Praha vozidlo od CD, nez tam provozovat svoje, nehlede na to, ze ho v podstate nemaji. To, co je "poradny nemecky" dal nez do Drazdan nemuze a aby to mohlo az do Prahy? To je fakt lepsi donutit Cechy, aby upravili svoje na provoz v Nemecku...
Dodam, ze pokud tato varianta nevyjde, tak proste nebudou Railjety, leda, ze byste je koupil vy... :-)
registrovaný uživatel Jackub 
03.04.2012 (10:09)  
Proč vlastně ČD nákup VC tak úzkostlivě vážou na jejich provoz v D/A? Pokud tato varianta nevyjde, pak by přece mohly, pokud by samozřejmě byly schváleny, jezdit do PL/SK. No a pokud by ani to nevyšlo, ve vnitrostátní dopravě by se přece taky mohly skvěle uplatnit. Moderní vozy naše železnice potřebuje jako sůl.

A pokud se jedná o co nejrychlejší návratnost vynaložených financí, není cena, přepočtená na vůz, lepší, než kdyby se stejný počet nových vozů pořizoval v rámci běžné poptávky?
03.04.2012 (8:52)  
Ad Jiří Bajer:
No, uvidíme. Na osudy der Reihe 380 in Deutschland jsem také zvědav, ale pořád věřím tomu, že to - i přes "spřízněnost" uvedených mrakodrapů - dobře dopadne. Ale že bychom se nakonec dočkali "secondhandových" taurusů? Mám za to, že 1216 mají Rakušáci "jen" nějakých 50 ks, což zase není tolik, když uvážíme, že i v Itálii se jezdí na stejnosměr. Nicméně je to jedno z možných řešení; pokud by to tedy Drahám nestihl vyfouknout pan Žlutý... :-)))
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko