..: Velikonoční výluka provozu pražského metra na lince C :..

Souprava metra Siemens M1, NH, foto: Vítek_V Praha — Ten, kdo by čekal, že omezení provozu vlaků z důvodu výluk na trati je dominancí pouze povrchové železniční dopravy, bude nejspíš překvapen. Ten, kdo využívá ke každodenní dopravě metro na lince C zanedlouho možná o trochu méně. Během velikonočních svátků proběhne totiž ve stanici I. P. Pavlova celková sanace výhybky č. 2 v 1. koleji, která si vyžádá přerušení provozu v úseku Muzeum - Pražského povstání od 21. hodiny pátku 6. dubna do úterý 10. dubna 2012 3.50 hodin. V úseku Pražského povstání - Hlavní nádraží pak bude zavedena náhradní autobusová doprava v trase linky X-C, přičemž stanice Vyšehrad a I. P. Pavlova budou po dobu prací trvale uzavřeny. Z důvodu obsloužení přestupní stanice Muzeum a centra metropole bude zaveden jednokolejný obousměrný provoz po 1. koleji z Florence.

V oblasti jmenované výhybky na IP bude s drobným předstihem během přepravních výluk odpojen a demontován programový pás vlakového zabezpečovače PA 135, dále odkloněna VKV dvoulinka a služebními vlaky navezeno kolejivo, nové pražce a další nezbytné součásti. Samotné práce obnášející mj. odpojení přestavníku, demontáž přívodní kolejnice, výměnu dřevěných pražců a štěrkového lože proběhnou až v prodloužené výluce. Během ní bude na místě pracovat mimo jiné i dvoucestný bagr, zřejmě typu MHS.

Nástupiště, I.P. Pavlova, foto: Michal Kuty / BeanZ hlediska zabezpečení jízd osobních vlaků bude provedena úprava staničního zabezpečovacího zařízení ve stanici Florenc C, kde bude mj. při stavění jízdních cest na 1. kolej kontrolována volnost kolejových úseků až na Muzeum. V praxi to tedy bude znamenat, že každý vlak, který standardně přijede z Letňan na Florenc bude odtud pak přes kolejovou spojku ("kříž") za stanicí pokračovat v nesprávném směru na Muzeum a odtud zpět na Florenc, odkud bude dále pokračovat ve dvoukolejném provozu ve směru Letňany.

V odůvodněných případech, kdy bude nutná výměna, či nahrazení soupravy z úseku LT - MUC bude možno dle dispozic vlakového dispečera provést manipulační jízdu správným směrem z Florence na Pražské Povstání po 2. koleji, přičemž každá souprava, která by tímto úsekem jela, bude mít status mimořádného kontrolního vlaku. Výhledově je v termínu 5. - 8. července 2012 plánována též výměna, resp. sanace výhybky ve stanici Náměstí Míru a přepojování měnírny na DE, což by znamenalo provoz pouze v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.


Vítek_V | 15.3.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bean 
16.03.2012 (19:55)  
Jahoda, Vítek_V: pánové, já jsem teda k tomu nestudoval GVD, ale opravdu bude ten pendl "každý" vlak který přijede od Letňan jak je psáno?
15.03.2012 (19:39)  
T435: "Odnesou" to prací, za kterou dostanou zaplaceno. Co je na tom strašného? :-)
registrovaný uživatel T435 
15.03.2012 (19:00)  
Zas to odnesou autobusáci DP. Jako když se opravují TT.
15.03.2012 (14:37)  
Hamták: No... udělat křížení mezi dvěma jednokolejnými raženými tunely 15 m hluboko v různém sklonu a v oblouku... :-)))
15.03.2012 (14:31)  
Kave: Fakt dlouho? Zatím se zvládalo vše o nočních výlukách, ale toto obnáší dost kroků. Demontáž vlakového zabezpečovače PA135 (nedestruktivní), rozebrání kolejové konstrukce (pod zemí, tedy bez jeřábů a tak), vytěžení štěrkového podloží, zavezení nového, uložení konstrukce, zaměření, podbití, montáž vlakového zabezpečovače PA135 a ověření jeho funkčnosti.

To vše bez přístupu z povrchu a bez většího množství těžké techniky, s možností odvozu a návozu materiálu jen v malých vozech za MUV, které se navíc v denních hodinách nemohou dostat z/do depa přes provozované úseky (takže těžit a zavážet se bude pravděpodobně jen v noci). Takže ty tři dny jsou vlastně zejména proto, že to propojí několik nočních výluk a mezitím bude plonkový čas, kdy není jak dopravovat materiál.
registrovaný uživatel jahoda 
15.03.2012 (13:02)  
Konečně po dlouhé době článek,který je naprosto přesný a v konkrétních detailech se vůbec nemýlí.Jediná věc,která hrozí je velmi krátká doba příjezdu na FRC 1.SK a odjezd z 2.koleje na MUC 1.SK.Je to zhruba minuta.Jakmile dojde i k minimálnímu zpoždění celý takt se nabourá.Pak nezbyde než jeden vlak na MUC vynechat.Pro Hamtáka a jiné:dříve se uavžovalo o jednoduché spojce při stavbě trati A na Staroměstské,ale jaksi z toho sešlo.Jsou ovšem jiné hlouposti,třeba odstavné koleje na Strašnické kam nejde odstavit elektrická souprava,chybí totiž několik metrů.Dále třeba chybějící pochozí lávka na Ládví kolej 0.Při obratu je nutná obratová četa.Strojvedoucí může samozřejmě procházet soupravou,ale v mimořádných případech je to zdlouhavé.Hlavně vydržte a buďte rádi za tak kvalitní MHD,ve světě jsou daleko horší.
15.03.2012 (12:57)  
Nechápu poznámku jak souvisí výměny s přestavbou kolejového svršku ani souvislost s DPP. IPP je hloubená stanice, navíc za stanicí výhybky jsou. Asi tomu nerozumím, ale proč kvůli kolejovým spojkám |/| nebo |X| kopat nové tunely, když by byly hned za stanicí? ;)
15.03.2012 (10:55)  
:-)
no nestíhám se smát, brečet a divit se zároveň. Jasně - postavte tam výhybky! - vykopejte pro ně tunely a vůbec - ať je to zítra!!!!

nebo budu jezdit tramvají! Pitomí DPP - že?


:-)) - Pánové - Vás bych poslal do tunelu na výměnu - pak byste nepsaly tyhle komentáře.
15.03.2012 (10:52)  
Tam u IPP jsou ale 2 výhybky, spojky na Nám. Míru. Tak tu na té druhé koleji budou dělat jindy? Rovnou by tam mohli udělat další výhybky (křížení), aby IPP mohla sloužit jako konečná, třeba až jednou něco bude s Nuselákem. A na tom Áčku by se klidně taky hodila výhybka třeba na Můstku, aby mohl sloužit jako provizorní konečná při výjimečných situacích, Mírák a Dejvická jsou opravdu daleko.
registrovaný uživatel kave 
15.03.2012 (10:36)  
Tři dny obnovovat jednu výhybku, i když se jedná o úplnou sanaci, je příliš dlouho.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko