Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.
Zdroj: ČT
Nějak nevidím, co s tím mají ČD společného. Navíc trend je spíše opačný, jen letos došlo k některým redukcím (ale sotva to bylo z popudu ČD - jejich koncepční materiálům to rozhodně neodpovídá).
Tady je to spíše o tom , že česká strana platí polské straně za průjezd vlaků. Tudíž by mělo být v zájmu polské strany tuto štreku udržovat. Protože , pokud žádné vlaky nepojedou.... nebudou penízky.
Dovedl bych si představit ještě jednu situaci. Trať přes Polsko budou využívat pouze české vlaky , česká strana za jejich průjezd nebude nic platit.... ale trať bude udržovat na své náklady.
PLK udržuje docela dost tratí, kde jezdí míň než těch 5 párů jako přes Gkuchołazy, nemluvě o žitavské. Mělo by jim být samozřejmě jedno, kdo to provozuje. Jenže současný růst trapného nacionalismu těmhle situacím jen nahrává -- nejen v infrastruktuře. Podívejte se třeba na přeshraniční spojení mezi Itálii (Berlusconi) a sousedy, na Slovensku...
Shock: OK, mas pravdu v tom, ze se toho moc nepostavilo, ale i to malo je vice, nez se toho postavilo od roku 89. To, jak to vypada dnes, je dusledkem neschopnosti a nezajmu polistopadovych vlad, niklli predesleho rezimu. To je hruby omyl.
Jakému dlouhodobému trendu?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.