..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.03.2012 (14:38)  
Ještě lépe odkoupit a převést pod SŽDC. A postavit oblouk mimo Glucholazy.
10.03.2012 (14:22)  
A připravit se tak o peníze? To spíš se nechají k aspoň nějaké opravě dokopat.
registrovaný uživatel Dusanh 
10.03.2012 (14:09)  
No a co si tu trať od Poláků pronajmout? Nikdo jim nebrání odřezat 200m úsek za Glucholazy, aby se "nemohlo" do vnitrozemí. Nejsem tamní, takže to berte jako námět k diskusi ;-)
10.03.2012 (14:00)  
MG:
Nějak nevidím, co s tím mají ČD společného. Navíc trend je spíše opačný, jen letos došlo k některým redukcím (ale sotva to bylo z popudu ČD - jejich koncepční materiálům to rozhodně neodpovídá).
10.03.2012 (13:13)  
V podstatě se Polákům ani nelze divit, když tam ani od nich nikdo nejezdí.

Tady je to spíše o tom , že česká strana platí polské straně za průjezd vlaků. Tudíž by mělo být v zájmu polské strany tuto štreku udržovat. Protože , pokud žádné vlaky nepojedou.... nebudou penízky.

Dovedl bych si představit ještě jednu situaci. Trať přes Polsko budou využívat pouze české vlaky , česká strana za jejich průjezd nebude nic platit.... ale trať bude udržovat na své náklady.
10.03.2012 (13:00)  
Polákům ani nelze divit, když tam ani od nich nikdo nejezdí
PLK udržuje docela dost tratí, kde jezdí míň než těch 5 párů jako přes Gkuchołazy, nemluvě o žitavské. Mělo by jim být samozřejmě jedno, kdo to provozuje. Jenže současný růst trapného nacionalismu těmhle situacím jen nahrává -- nejen v infrastruktuře. Podívejte se třeba na přeshraniční spojení mezi Itálii (Berlusconi) a sousedy, na Slovensku...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
10.03.2012 (12:36)  
MJ: Sekani delsich vozebnich ramen.

Shock: OK, mas pravdu v tom, ze se toho moc nepostavilo, ale i to malo je vice, nez se toho postavilo od roku 89. To, jak to vypada dnes, je dusledkem neschopnosti a nezajmu polistopadovych vlad, niklli predesleho rezimu. To je hruby omyl.
registrovaný uživatel Shock 
10.03.2012 (12:14)  
Martin Grill: speciálně na železnici se toho za totality zrovna moc nepostavilo, proto dnes vypadá tak, jak vypadá.
10.03.2012 (11:42)  
MG:
Jakému dlouhodobému trendu?
registrovaný uživatel Jim  mail  
10.03.2012 (11:39)  
V první řadě měla být ta smlouva sepsána tak, aby k tomuhle nemohlo dojít. Tudíž co musí PLK za peníze od ČD poskytnout a stanovit sankce za neplnění. Když se všeobecně ví, jaky sou Poláci neschopný paka....
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko