Pardubice — Dne 7. března představily České dráhy a Pardubický kraj první realizace celoplošných polepů lokálních vlakových souprav s motivy regionu. Poutavé polepy mají zatraktivnit cestování vlakem a propagovat cestovní ruch na východě Čech. Mezi prvními se ho dočkaly dvě motorové jednotky regionova. 814.166 ještě do nedávna brázdila koleje v nezměněném „tradičním“ žlutozeleném nátěru od grafického studia Konting. Nyní nese celoplošný polep s motivem chrudimského loutkářství a její skříň zdobí vizualizace loutek z expozice místního Muzea loutkářských kultur. Druhá jednotka 814.177 byla nově zakoupena s podporou EU z Regionálního operačního programu. Její celoplošný polep představuje expozici muzea v Moravské Třebové – mumii princezny Hereret. Obě jednotky budou mít rozdílné územní oblasti své působnosti, ale každá v okolí svého prezentovaného muzea, respektive expozice. Princeznu Hereret můžeme potkat primárně na trati Česká Třebová - Moravská Třebová, Loutky pak mezi Pardubicemi a Chrudimí.
Myšlenka iniciátora projektu, hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka, inspirovaná na vlastní dovolené cestováním „vyšperkovanými“ švýcarskými vlaky Bernard Express bude rozšířena v letošní a příštím roce o dalších šest souprav prezentující i vítězný motiv z letní ankety - Kunětická hora. Představení prvních dvou polepů se zúčastnil i hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. Ten zastupoval sousední kraj, neboť se připravují polepy pro pět nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter, jež budou nasazeny v provozu mezi krajskými městy Hradec Králové a Pardubice. V případě pozitivních ohlasů veřejnosti není vyloučeno další rozšíření tématických polepů i v Královéhradeckém kraji. Samotné polepy provedla, jako ostatně všechny reklamní motivy vozidel Českých drah, reklamní agentura Railreklam, dceřiná společnost Českých drah. Z důvodu snadnější realizace se regionální motivy nachází pouze na skříni vozů a mimo provozní popisy a značky, což motivům ubírá značně na kráse a ve výsledku působí nepřehledně (pozn. autora). Je otázkou, kolik nových návštěvníků třeba do muzea loutek vlak jezdící mezi Chrudimí a Pardubicemi přitáhne a jestli by spíše neměl jezdit tam, kde cestující toto muzeum asi neznají.
Zdroj: Pardubický kraj
Protože by po několika dnech provozu ta souprava asi dávno nebyla ucelená :-) Když DB Fernverkehr přecházelo z červenobílého schématu na bílé s červeným proužkem, zpočátku se tu a tam objevil bílý vůz v červené soupravě, ale jinak se přebarvily rovnou celé soupravy (souvisí s režimem provozu a údržby klasických souprav u DB). U nás není třeba komentovat to míchání Najbrtu s původními nátěry (akorát ty dvě brněnské najbrtí hydrosoupravy se snad daří udržet ucelené), případně ty "historické" polomáčené 854 a Btn, které se samozřejmě nahodile míchají s těmi ostatními.
Puvodne byla regina reko sukafonu; vzal se motor a vlek a nechal se predelat, platilo se za predelani.
Dnes se vezme motor a vlek a ten se daruje? /proda? Parsu, od ktereho se po reko koupi zpatky?
- tleskám
těším se na jižní moravu - vínečko, Krumlov a pod..
1. rozumná cena,
2. komfort cestování,
3. rozumný takt?
Ani jedno (sebelíp) oblepenej orchestrion nepřidá.
Offtopic: Proč ČD nerozvinou reklamu na lokomotivách (Duhová energie, ČEZ, Euro, Poštovka,...) na celou soupravu? Větší plocha = větší peníz a ucelená souprava je jako bonus. Např. jít cestou PMDP, kde se dvě tramvaje rekonstruovaly za peníze Prazdroje - A Plzní se tak prohání jedna komletně (vně i uvnitř) v barvách Urquell a druhá Gambrinus.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.