Seattle/Ostrava — Česká společnost Inekon Group získala zakázku na dodávku 6 tramvají za 26,6 milionů dolarů s opcí na dalších 20 tramvají typu Inekon 12-Trio pro americké město Seattle. Již dříve výrobce dodal celkem 9 tramvají tohoto typu přizpůsobeného pro zdejší trh, především oboustranným řízením. V roce 2007 byly dodány městu Seattle tři kusy těchto tramvají, další tři putovaly do města Portland a v roce 2009 rovněž tři do města Washington, D.C. Tramvaje v aktuální zakázce budou konstruovány pro překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací. Dosud byly schopny na baterie urazit trasu maximálně 200 metrů v případě výpadku napájení.
Tramvaje Inekon 12-Trio jsou určeny pro rozchod 1435 mm, napájecí soustavu 600 V DC (750 V DC). Disponují výkonem trakčních motorů 4 x 90 kW, dosahují maximální rychlosti 70 km/h. Délka této tříčlánkové tramvaje činí 20 130 mm, šířka 2 460 mm. Vůz je z 50 procent nízkopodlažní a dosahuje hmotnosti přibližně 26 000 kg. Typ 12-Trio je odvozen od jednosměrného typu 01-Trio, jež je odvozen od tramvaje Škoda 03T, kterou vyvíjel Inekon spolu s plzeňskou Škodou. Po vzájemných rozepřích začala Škoda vozy produkovat sama. Později Inekon projekt přepracoval a od roku 2002 začal tramvaje vyrábět s dopravním podnikem Ostrava. Vozy jsou v provozu dlouhodobě spolehlivé s malými nároky na údržbu.
Výroba tramvají bude zahájena v druhé polovině letošního roku v dílnách ostravského Dopravního podniku. První tramvaj by měla do Seattlu dorazit začátkem roku 2014. Následující kusy budou rovněž vyráběny v Ostravě, ale konečná montáž proběhne až v Seattlu u partnerské společnosti Pacifica Marine z důvodu požadavku zapojit do výroby domácí průmysl. Tramvaje by měly jezdit na nově budované tramvajové trati First Hill Streetcar spojující administrativní centra v městské části First Hill s dopravními tepnami v jiných částech města. Podle slov Jana Huška, místopředsedy představenstva firmy, má o tramvaje z opce zájem také město Dallas ze státu Texasu a další tramvaje by díky dalším možným zájemcům mohly zamířit i do více měst v USA.


Bavorská firma je zároveň firmou německou, jelikož Bavorsko leží v Německu.
Moravská firma je zároveň firmou českou, jelikož Morava leží v Česku.
Název Česko se mi taky moc nelíbí, ale už si na něj začínám zvykat...
Podobne je to s Holandskem. I v tom pripade jsou casto za holandska oznacovana vsechna nizozemska mesta - i ta, ktera nelezi v provincii Holland.
Jinak ta rekordní tramvaj byla zřejmě postavená za účelem rekordu, ujela 19 km za hodinu pravděpodobně bez zastavování, akcelerace a klimatizace za optimálního stavu kondice baterie a nikdo neřešil, kolik jízd ten systém vydrží, takže se dalo jít asi dost na doraz. Při udávaný kapacitě Li-ion 100-250 Wh/kg měla k dispozici minimálně 40 kWh energie (což celkem odpovídá předpokladům, že při celkovym valivym tření 0,02 spotřebuje 40 t na rovině něco přes 2 kWh na kilometr). Fyzika je prostě jen jedna .. moc nevěřim že k nějakýmu revolučnímu vývoji hmotnostní či objemový kapacity aku vůbec dojde, pokud se to časem dohrabe na dvojnásobek tak budeme rádi.
Toto prostě bude, o tom nemám pochyby, jde jen o to jak brzo...
https://lh5.googleusercontent.com/-y6NM74COcVA/Tx2Lq4b46AI/AAAAAAAAByY/5uj5oaIRTTA/s991/IMG_4359_v1.JPG
KK: Trolejbus má jednu výhodu: Pokud jede na Dukovany, tak emituje pouze vodní páru. Kdeždo diesel znamená saze, vyjetý olej a servisní linka navíc pro motory. To už rovnou radši CNG busy.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
