..: SŽDC po roce opravila Švestkovou dráhu :..

Regionova ve stanici Třebívlice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Třebívlice — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) po téměř roce opravila několikametrový most přes potok v obci Třebívlice na trati 113, tzv. Švestkové dráze mezi Lovosicemi a Mostem. Celý rok 2011 dlouhodobá nepřetržitá výluka znemožňovala pravidelný provoz sezónních vlaků Jindřichohradeckých místních drah. Oprava byla ze strany SŽDC z rozličných důvodů opakovaně odkládána. Teprve na přelomu letošního listopadu a prosince potvrdilo vedení Správy dopravní cesty Ústí nad Labem záměr dráhu opravit. Během pár dní došlo k opravě mostu a již dva dny po Štědrém dnu se na dráze mohli svézt zájemci i ve vyloučeném úseku Třebívlice – Libčeves.


Stav mostu ve Třebívlicích těsně před rekonstrukcí, foto: Správa železniční dopravní cesty - SDC Ústí nad Labem Vlak nazvaný Vánoční jízda Švestkové dráhy se vydal na svou cestu 26. prosince po deváté hodině ranní z Mostu. Byl vedený na tuto trať zatím netradičním vozidlem - motorovou jednotkou řady 814 Regionova Českých drah. V soupravě jelo několik desítek různých cestujících, ať už fanoušků železnice, Švestkové dráhy či místních obyvatel. Největším překvapením byl nástup několika lidí v zastávce Sedlec u Obrnic, kde byla podobná frekvence nejvyšší za několik let, vlak měl původně zastávku dokonce projíždět, nakonec ale na základě telefonické domluvy cestujících a organizátora zastavil. Za několik desítek minut pak vlak již dorazil do své cílové stanice, Třebívlic. Právě zde končily letos ve směru z opačné strany od Litoměřic sezónní vlaky JHMD, jelikož kvůli výluce dále do Mostu jet nemohly. Jako ve většině zastávek, i ve Třebívlicích došlo k focení vlaku a zde i k hromadnému skupinovému fotu většiny účastníků akce. Poté se již asi v deset hodin vlak vydal zpět do Mostu, kam na čas přijel.

Letošní léto tedy snad už budeme moci potkávat vlaky v celém úseku této tratě. Podobný problém však stále hrozí i sousední Doupovské dráze, trati 165 z Kadaně do Kaštic s odbočkou do Kadaňského Rohozce, kde rovněž jezdí dopravce Jindřichohradecké místní dráhy. Zde se chystala Správa dopravní cesty zavést výluku v celé délce trati z důvodu údajného špatného technického stavu. To se nakonec podařilo všem zúčastněným zvrátit, ale SŽDC svoji snahu nevzdala. Hned v novém roce opět započala svou snahu znemožnit provoz, tentokrát snahou o úřední zastavení osobní dopravy, ačkoli to již jednou Drážní úřad i Ministerstvo dopravy zamítly. Budeme tedy dále sledovat, jak se situace bude vyvíjet. Objednatelé dopravy nejen na těchto drahách ale budou muset řešit pro tento rok také zvýšení poplatků za dopravní cestu. Zatímco vlaky objednávané kraji budou zvýšenou sazbu platit od července, za vlaky objednané obcemi bude SŽDC počítat vyšší poplatky už od začátku roku. Tato změna souvisí s rozhodnutím Ministersva dopravy zvýšit ceny dopravní cesty.

Stav mostu po opravě, foto: Jiří Straka Největší hrozbou pro ohrožené tratě však stále zůstává nová legislativa připravovaná v dílně Ministerstva dopravy. Dle slov představitelů SŽDC se podle ní totiž počítá s prodejem ohrožených drah, avšak nikoliv obcím či železničním spolkům s cílem tratě zachránit, ale tomu, kdo nabídne nejvyšší cenu. To mohou být hlavně spekulanti s pozemky či překupníci s kovy, jelikož jejich finanční možnosti jsou lepší než možnosti obcí a spolků železničních nadšenců. Mnoho tratí, kromě výše uvedených například úseky Bošice – Bečváry, Čelákovice – Mochov, Bruntál – Malá Morávka či Čejč – Uhřice u Kyjova a mnoho dalších tak pořád nemají vyhráno.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, Severočeské dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.1.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.01.2012 (1:11)  
Jsem rád, že je Švestková dráha zase funkční, jen by mě zajímalo, jak jel ten vánoční vlak, jak se v něm platilo jízdné a dle jakého tarifu a jestli byla akce nějak předem známá, že se jí účastnilo tolik lidí.
Děkuji
registrovaný uživatel Keprt 
06.01.2012 (23:30)  
kaloslt: mě by taky zajímalo, kde je problém. Pratickou zkušenost si neudělám, do Vilémova kvůli tomu, abych se svezl autbusem, nepojedu :o)
06.01.2012 (21:39)  
Odpoví ti praktická zkušenost.:-)
06.01.2012 (20:16)  
karlos: Nijak, nejel jsem tím, jen jsem se podíval kdysi ve Vilémově na zastávku a teď na IDOS. Proč, je na té lince něco špatného? Měl by mí Vilémov se svou velikostí o víkendu více spojů s Kadaní?
06.01.2012 (17:44)  
Petr - Tomáš Jirota zajisté myslí naší milovanou SŽDC.
registrovaný uživatel Petrr 
06.01.2012 (16:43)  
ad Tomáš Jirota: Nerozumím poznámce o tom, že "Doupovská dráha" usiluje o své zrušení. Naopak je velmi životaschopná a nebýt všelijakých klacků pod nohama jezdilo by se celoročně a denně... Nebo jste označením "tatáž organizace" měl na mysli SŽDC?
06.01.2012 (15:43)  
T. Kraus: a jak se Vám z Vilémova do Kadaně jelo? a kolik vás jelo? :))))
06.01.2012 (14:29)  
Tomáš Jirota: Mizerná dopravní obslužnost???
Podél Švestkové dráhy jezdí o víkendu autobus ve stejném rozsahu jako jezdil vlak (dvouhodináč s jednou dírou), obsluhuje více obcí při stejné jízdní době. Větší rozsah dopravy tam nikdy nebyl. A z Vilémova u Kadaně jede každý víkendový den 22 autobusových spojů (Kadaň, Podbořany, Žatec, bližší okolí), kolik by tam toho mělo jezdit, aby obslužnost nebyla "mizerná"? Na vyvěšených jízdních řádech jsou psané i vlakové a autobusové přípoje. Podle mě má Ústecký kraj jednu z nejlepších dopravních koncepcí a vím že se to některým šotoušům nelíbí, protože se zrušilo několik lokálek. Mně tedy není líto těch pěti párů šukafonů, co se v pracovní dny hrabalo tou pustinou do Vejprt, více ocením rychlé autobusové přípoje z Vejprt na rychlíky v Klášterci. I do těch vysídlených destinací za hřebenem Krušných hor bývá o víkendu nějaký čtyřhodináč, tak které obce mají dneska horší dostupnost než dnes?
registrovaný uživatel Bender  mail  
06.01.2012 (12:23)  
Jsem se účastnil také a doufám, že sezonní provoz vyjde na celou trať!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko