..: Stadler Rail předal Českým drahám první RS1 RegioShuttle :..

Antonín Blažek a Jiří Běhounek křtí RS1, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Sychravého rána v pátek 28. října se na jihlavském prvním nástupišti sešlo několik desítek lidí aby byli svědky předání prvního motorového vozu RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail dopravci České dráhy. Stále poprchávalo a to byl zřejmě jeden z důvodů, proč se svátečního rána nechtělo většímu množství lidí na nádraží. Menší část ze zúčastněných byli zástupci Českých drah, firmy Stadler Rail a zastupitelé kraje, všichni hrdě nesoucí placku (badgee) ČD (já mám rád vlak). A tu větší, nadpoloviční část obecenstva, pak tvořili novináři, železniční nadšenci a další zvědavci, kteří si přišli nový motorový vůz prohlédnout.

Zleva: Horáková, Běhounek, Joukl, Horák, Blažek, Rakwitz a Šubová, foto: Vojtěch Beran Samotný ceremoniál začal po desáté hodině, k překvapení většiny přihlížejících, židovským tancem, který předvedla skupina stylově oblečených tanečnic a tanečníků, doprovázených tradiční hudbou. Poté všechny přítomné přivítala tisková mluvčí drah Kateřina Šubová a na improvizovaném pódiu představila Jiřího Běhounka (hejtman Kraje Vysočina), Libora Joukla (náměstek hejtmana Kraje Vysočina a radního pro dopravu), Václava Horáka (náměstek hejtmana Jihomoravského kraje, který přijel za ROP Jihovýchod), Tila Rackwitze (který zastupoval Stadler Rail), Antonína Blažka (náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu) a Lenku Horákovou (ředitelka Krajského centra Vysočina). Každý ze jmenovaných dostal prostor pro svůj proslov, ve kterých se mimo jiné vzpomínalo na květen minulého roku, kdy se na stejném místě podepsala smlouva o dodání RS1 mezi ČD a Stadler Rail. Někteří dokonce připravili upomínkové předměty, kterými své kolegy obdarovali. Pan Blažek zhodnotil vozový park na Vysočině, pro který je příchod RS1 novou epochou. Po dvaceti letech se tak Vysočina dočkala zcela nových vozidel, ne jen repasovaných, jako v případě regionov, či vozů řad BDs a Bdmteeo. Zároveň poukázal na to, že na Vysočině se od konce příštího roku, až budou v provozu všechny RS1, cestující budou vozit jen v moderních vlacích. Od nových RS1 si také ČD slibují větší zájem cestujících o využívání jejich služeb. Po proslovech následovalo pokřtění nového RS1, kterého se ujali pánové Blažek a Běhounek.

Antonín Blažek a zástupce firmy Stadler Tilo Rackwitz, foto: Vojtěch Beran Pánové Blažek, Běhounek a Horák při tiskové konferenci, foto: Vojtěch BeranPohled ze stanoviště strojvedoucího při jízdě do Jihlavy města, foto: Vojtěch BeranRS1 v žst. Jihlava město, foto: Vojtěch BeranRS1 s konferenčním vozem na jihlavském nádraží, foto: Vojtěch Beran

Následovala krátká tisková konference v konferenčním voze, kde bylo ze strany ČD a kraje shrnuto a řečeno téměř totéž, co venku na pódiu. Tilo Rackwitz pak ještě krátce představil RS1 po technické stránce, které jsme čtenářům přinesli, když RS1 přijely do ČR. Podle tiskové zprávy bylo 13 vozů zakoupeno za přispění dotace ROP Jihovýchod, která činí 31,91 % z celkové ceny. ČD tak investovaly do 17 motorových vozů 678,8 milionů korun. V 11.00 vyjel první RegioShuttle pro kraj Vysočina na jízdu do žst. Jihlava město a zpět, kterou si zopakoval v 11.13. Tyto první dvě jízdy byly zdarma. Následující jízdy do Třebíče a Horní Cerekve pak byly za symbolických 10 korun.

Už tento pátek ale uvidíme další stroj rodiny RS1, představí se v Liberci, kam putuje druhá část objednávky Českých drah.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 1.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
01.11.2011 (20:29)  
Na Tanvald zdvojené? Aha.
Trať 036 má ještě stále rezervy v současné stopě. Oblouk mezi Liberec Baumax a Liberec výměny v místě na mostě tipuji spíše na 50 (nyní 40) km h. Pokud ho srovnám s 1 poloměrem oblouku za Vratislavicemi ve směru Vratislavice do Proseče. Kde dříve byla 40 km h dnes 50 km h. Připadá mě mírnější. Dále se domnívám, že by šla 60(nyní 50) km h od Liberec Baumaxu až k místu Liberec Rochlice.
Kdyby se upravilo kolejiště v Liberci Rochlicích, tak možná v přímé koleji 50 - 60 (nyní 40) km h přes výmeny a dále 60 (nyní 50) km h až do zastávky Vratislavice. Dále s tím moc dělat nejde, protože zde je hned velmi ostrý oblouk dnes 50 (dříve 40) km h a baráky jsou po obou stranách. A pak následuje hned další jen o malinko mírnější oblouk opět doprava také 50 km h. Zde asi nadále 50 km h dále do Proseče

Ovšem tady by mohla dále pokračovat zmíněná 50 i přes přejezd Proseč Pošta, který je bez signalizace. Na přejezd je celkem dobře vidět. Dále by pokračovala 55( nyní 50) km h k místu přejezdu u silnice Za říčkou. Přes přejezd a dále 50 ( nyní 50 ). Dále oblouk doleva krátký rovný úsek a hned oblouk do prava. Zde v lese v místě trochu delší rovině opět 55( nyní 50) km h až k místu, kde je most přes Zelené údolí. Zde dále 50(nyní 50) km h až do stanice Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Zde je bohužel hned za tunelem 40 km h, který je za mostem přes Zelené údolí.J eto možná z důvodu špatného stavu kolejí. Tady by měla být 50 km h až před výměny Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Dále z Jablonce nad Nisou dolní nádraží se moc nic dělat nedá, proto ponechat rychlosti do Jablonce nad Nisou hl n. Tady by se spíše hodil tunel z Jablonce nad nisou do toho Zeleného údolí, ale to vnímám jako neproveditelné, drahé a na navazující starou trať se současnou rychlosti do 50 km h, jako hloupé vyhazování peněz.

Dále z Jablonce nad Nisou nebo od zastávky Jablonec nad Nisou centrum by mohla být 55(50) km h do zastávky Jablonec nad Nisou zastávka. Zde je škoda, že v místě Jablonec nad Nisou zastávka je málo místa u svahu, kde sídlí společnost BTV Jablonec nad Nisou. Protože by možná mohla pokračovat po úpravě svahu poblíž společnosti BTV 55 km h (nyní 40 a hned 50 km h) až k oblouku u Nové Vsi. Ten oblouk u svahu u společnosti BTV bych spíše nazval nepatrně krátký oblouk.

Oblouk u Nové Vsi má z části traťovou rychlost 50 km h a v půlce následuje 30 km h. Ta rychlost je podle mě z důvodu chráněného přejezdu se závorami se světelnou signalizací, ale je na něj špatně vidět. Kdyby se zde upravil trochu terén kolem přejezdu, možná i v zimě by nebyl problém se sněhem u závor a bylo by na něj o něco lépe vidět. Dále přes výměny Nová ves 40 km h. Dále z Nové Vsi za výměnami možná 55(nyní 50 ) km h až do Jabloneckých Pasek. Z Jabloneckých Pasek až do Lučan by se mohla trochu upravit trat.Je zde více prostoru kolem tratě a je možno poupravit trať. Zde by mohla být 55(nyní 50) km h možná i v celé trase. Kromě chráněného přejezdu u Lučan.
Dále to už nebudu natahovat a jen napíši, že rychlost 55 (nyní 50) km h by podle mě mohla být i mezi Smržovkou střed a Smržovkou dolním nádražím. Kromě přejezdu u Smržovky střed v celé trase.
Je to sice jen pár km/h více, ale někdy drobnosti dělají i třeba pár minut. To mě napadlo v souvislosti s tratí 036 a s novými soupravami RS1. Jsou to dle mého názoru v současné stopě a době proveditelné úpravy.
01.11.2011 (19:04)  
Našel jsem dokument, ve kterém je uvedena spotřeba různých vozidel:
http://www.buschbacher.at/EndberichtRegInnoMobil.pdf
Motoráky jsou porovnány v grafech na str. 12, 13, 18
01.11.2011 (18:58)  
Daňový poradce: fascinuje mě, když ve Zlíně (dříve Božilesov) vidím z okna penzionu, jak trolejbus shodí klacky, když skončí dráty a řidič ani nevystoupí, a pokračuje dál "po svých". Nádhera.. Nevím, jak je to na zpáteční cestě

Nic mimořádného, zastaví na určeném místě a klacky nahodí - bez vystupování a zdržování. Funguje to tak snad na čtyřech prodloužených linkách za hranici drátů
registrovaný uživatel Sim 
01.11.2011 (18:58)  
danovy poradce > trolejbus ma k "natrolejovani" (= ekvivalent nakolejovani) misto, kde jsou jakesi "smerovace" tykadel - vypada to jako striska nad kazdou troleji. Pokud spravne zastavi, take nemusi sofer vystupovat.

Ohledne hybridniho motoraku - ja se obavam, ze je to spis zalezitost legislativni, nez technicka ... a to vcetne stridaviny. Chapu, ze si kazdy predstavi trafo z esa, jenze ... pokud se budeme pohybovat v realnem svete, pro motorak normalni velikosti staci cca pul megawaty ... a kolik pak takovy tafo bude vazit? Petinu toho z esa?

A jestli to bude ekonomicke nebo ne ... proc si esi taha trafo i na severu republiky? Vzdyt je to preci zbytecny ... to se musi prodrazovat.

Jasne, nejakej prostor to zabere, ale kolik to bude? Jedna ctyrsedacka? Nepujde to dokonce dat pod podlahu - lepe receno, do urovne podlahy; tak, aby cca polovina byla pod podlahou a polovina nad ni, pricemz nad tim by byly sedaky sedacek?

Me to prijde, ze v trolejbusech je - pri zastavbe dieselagregatu - tento problem technicky i prostorove mnohem zavaznejsi ... a presto se to nekomu rentuje; mimo jine proto, ze napriklad pri nehode neni problem shodit tykadla a misto objet ... dojet na nejblizsi zastavku a tam - bez casovyho stresu - tykadla nahodit i bez "natrolejovacky". I kdyz samozrejme, hlavni prinos je v "prodlouzene" lince, kde hustota spoju nezaplati nejen dratovani, ale ani dalsi autobus, cekajici vetsinu casu na konecne.
01.11.2011 (18:16)  
Ad nemožnost spojování 840 s přípojnými vozy - Nevidím v tom takový problém, v zahraničí vám taky nespojují naprosto odlišné vozy k sobě. Navíc v Libereckém kraji to prostě není třeba, a na Vysočině snad také ne, ne? Nechápu ale, proč tam teda už rovnou nedali to automatické spřáhlo když už to bude jezdit spolu. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že souprava 2x 840 bude neprůchozí, dle mého názoru by to měli dávat spíše na sólo výkony než na hlavní tratě.
registrovaný uživatel SYN 
01.11.2011 (17:54)  
lbc: 843 je v této kategorii (jednotky) JEDINÉ české (jako u ČD) vozidlo které má všechny (4) nápravy hnané, 854 rozhodně jen dvě (uspořádání B'2')... a krátká Regionoha má jen jednu ze čtyř (což je snad rekordně nízký poměr).
registrovaný uživatel happy 
01.11.2011 (17:38)  
Z této informace usuzuji ani vložený ani řídící. Zajímalo by mě, jestli se nejedná pouze o vtip.
Nejedná. Na Raspenavu zdvojené, potom jedna do Potoka a druhá do Černous/Nového Města. Takt řádně zahuštěn. Posilovat není třeba. Na Tanvald by měly jezdit trvale spojené. V plánu bylo snížení intervalu na 30 minut ze současných 40. K tomu je potřeba vozidlo se sakra dobrou jízdní dynamikou. Bohužel k tomu nakonec nedojde.
registrovaný uživatel lbc 
01.11.2011 (17:11)  
Dobrý den
Já bych měl otázku. Na KREPORTU se v místnosti tratí 036.. atd psalo, že RS1 RegioShuttle nesmí táhnout za sebou další nemotorový vůz. Z této informace usuzuji ani vložený ani řídící. Zajímalo by mě, jestli se nejedná pouze o vtip. Protože mě to jako vtip připadá. Nepřípouštím si, že by CD koupili moderní vozidlo s vážným nedostatkem, že bude jezdit jen solo nebo zdvojené. Také doufám, že RS1 RegioShuttle má podobně jako 843 či 854 všechny nápravy hnací a nikoliv jen dvě jako v případě paskvilu 814 trio. Kde 814 trio měla ze 6 náprav pouze dvě hnací, na tratě do hor nepraktické.
Tento nedostatek vznikl už u 810, která měla také jednu nápravu hnací. Kdyby měla dvě, tak se domnívám, že by to bylo také lepší.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.11.2011 (17:04)  
Josef Petrák: MirekM) Nelíbí se www.badgees.cz s dvěma e? :-)
Sami to ovšem píšou Bad Gees. Kontrolovat pravopis Googlem je zrádné…

tenzor: Jen jestli tu anglictinu nepotrebuje doladit nekdo jiny, napr. sam pan kritik, zvlaste tema zdrobneliny...
Ano, možná by takhle mohla vypadat zdrobnělina, ale germánské jazyky rozhodně nepoužívají zdrobněliny tolik jako my. V tomto typu článku by rozhodně neměly co dělat.
…a videl jsem tam jednu zbytecnou carku…
Je jich tam mnohem víc než jedna…

Na závěr děkuji těm, kdo mi dali za minulý příspěvek plus. Tentokrát jsem fakt nečekal, že získám kladné hodnocení. :-)
registrovaný uživatel tenzor 
01.11.2011 (16:51)  
happy: tak by to chteli dosypat od statu, pripadne by rekli, ze tech 58 Kc je uz moc mala castka a ze omezi dopravu na nejmene vydelecnych tratich. Rozhodne si nemyslim, ze by si tu castku za DC zaplatili z premii managmentu a zacali by premyslet, jak setrit a jestli by nebylo lepsi si objednat elektricke jednotky.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko