..: Stadler Rail předal Českým drahám první RS1 RegioShuttle :..

Antonín Blažek a Jiří Běhounek křtí RS1, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Sychravého rána v pátek 28. října se na jihlavském prvním nástupišti sešlo několik desítek lidí aby byli svědky předání prvního motorového vozu RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail dopravci České dráhy. Stále poprchávalo a to byl zřejmě jeden z důvodů, proč se svátečního rána nechtělo většímu množství lidí na nádraží. Menší část ze zúčastněných byli zástupci Českých drah, firmy Stadler Rail a zastupitelé kraje, všichni hrdě nesoucí placku (badgee) ČD (já mám rád vlak). A tu větší, nadpoloviční část obecenstva, pak tvořili novináři, železniční nadšenci a další zvědavci, kteří si přišli nový motorový vůz prohlédnout.

Zleva: Horáková, Běhounek, Joukl, Horák, Blažek, Rakwitz a Šubová, foto: Vojtěch Beran Samotný ceremoniál začal po desáté hodině, k překvapení většiny přihlížejících, židovským tancem, který předvedla skupina stylově oblečených tanečnic a tanečníků, doprovázených tradiční hudbou. Poté všechny přítomné přivítala tisková mluvčí drah Kateřina Šubová a na improvizovaném pódiu představila Jiřího Běhounka (hejtman Kraje Vysočina), Libora Joukla (náměstek hejtmana Kraje Vysočina a radního pro dopravu), Václava Horáka (náměstek hejtmana Jihomoravského kraje, který přijel za ROP Jihovýchod), Tila Rackwitze (který zastupoval Stadler Rail), Antonína Blažka (náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu) a Lenku Horákovou (ředitelka Krajského centra Vysočina). Každý ze jmenovaných dostal prostor pro svůj proslov, ve kterých se mimo jiné vzpomínalo na květen minulého roku, kdy se na stejném místě podepsala smlouva o dodání RS1 mezi ČD a Stadler Rail. Někteří dokonce připravili upomínkové předměty, kterými své kolegy obdarovali. Pan Blažek zhodnotil vozový park na Vysočině, pro který je příchod RS1 novou epochou. Po dvaceti letech se tak Vysočina dočkala zcela nových vozidel, ne jen repasovaných, jako v případě regionov, či vozů řad BDs a Bdmteeo. Zároveň poukázal na to, že na Vysočině se od konce příštího roku, až budou v provozu všechny RS1, cestující budou vozit jen v moderních vlacích. Od nových RS1 si také ČD slibují větší zájem cestujících o využívání jejich služeb. Po proslovech následovalo pokřtění nového RS1, kterého se ujali pánové Blažek a Běhounek.

Antonín Blažek a zástupce firmy Stadler Tilo Rackwitz, foto: Vojtěch Beran Pánové Blažek, Běhounek a Horák při tiskové konferenci, foto: Vojtěch BeranPohled ze stanoviště strojvedoucího při jízdě do Jihlavy města, foto: Vojtěch BeranRS1 v žst. Jihlava město, foto: Vojtěch BeranRS1 s konferenčním vozem na jihlavském nádraží, foto: Vojtěch Beran

Následovala krátká tisková konference v konferenčním voze, kde bylo ze strany ČD a kraje shrnuto a řečeno téměř totéž, co venku na pódiu. Tilo Rackwitz pak ještě krátce představil RS1 po technické stránce, které jsme čtenářům přinesli, když RS1 přijely do ČR. Podle tiskové zprávy bylo 13 vozů zakoupeno za přispění dotace ROP Jihovýchod, která činí 31,91 % z celkové ceny. ČD tak investovaly do 17 motorových vozů 678,8 milionů korun. V 11.00 vyjel první RegioShuttle pro kraj Vysočina na jízdu do žst. Jihlava město a zpět, kterou si zopakoval v 11.13. Tyto první dvě jízdy byly zdarma. Následující jízdy do Třebíče a Horní Cerekve pak byly za symbolických 10 korun.

Už tento pátek ale uvidíme další stroj rodiny RS1, představí se v Liberci, kam putuje druhá část objednávky Českých drah.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 1.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
03.11.2011 (10:35)  
Sim: ta hydra se smetákem se měla stavět v Plzni z po nehodě zrušené hradecké 853.024 (po letech v kopřivách je z ní nakonec běžná 854). Měla být na stejnosměr, se skupinovým pohonem - laicky řečeno místo stávající hydrodynamické převodovky měl být elektromotor (tuším už asynchronní). Na elektrickym přenosu jsou kromě všech točivých strojů a dalších josefem novákem zmíněných věcí těžký i odporník EDB.

Mandelinku M 153 bych do tho nemíchal, tam je pohos stejný jako u M 152, ale je tam navíc plošina, pantograf, vestavěná dílna..
03.11.2011 (10:00)  
Ad Sim:Btw, co je na elektrickem prenosu vykonu tak tezke (ve srovnani s hydraulikou)? Jsou to motory? Nebo neco jineho?

Převodovka Voith u Regionovy je menší,než alternátor podobného výkonu u 843.Ta 843 s el.přenosem potřebuje navíc trakční motory,množství stykačů,usměrňovač,budící měnič,motory a ventilátory chlazení TM.
registrovaný uživatel Sim 
03.11.2011 (9:36)  
Aleš Liesk. > pamatuju se spravne, ze jsem nekde videl fotku (nevim, zda to nebyla dobova montaz) hydry se smetakem na strese u nejakyho clanku, kde se uvazovalo o kompletnim prestaveni 852/853 na nikoliv 854, ale na neco ve stylu 460/560?

Jasne, znamenalo by to komplet predelat pohon z hydrauliky (o cemz se prave uvazovalo), nicmene tyhle motoraky maji v provozu nevyhodu, ktera by se pro takovouhle upravu mohla - prave ve srovnani s hypotetickou hybridni 843 - hodit ... relativne prostornou strojovnu. Ale je mi jasne, ze by to bylo bud motor, nebo trafo - na oboji by asi prostor nebyl (a pokud by byl, nemuselo by to vychazet hmotnostne).

Btw, co je na elektrickem prenosu vykonu tak tezke (ve srovnani s hydraulikou)? Jsou to motory? Nebo neco jineho? Pokud se nepletu, prestavba sukafonu na mandelinku znamenala nejakych 5 tun navic ... a to uz mi na tuhle velikost motoraku prijde jako docela dost.

Huffnaggel > skaredost neresim, co se nekomu muze libit muze jinemu pripadat jako vrchol ohyzdnosti (i co se bab tyka :-D) ... nicmene tim zbytkem jste to vystihl prakticky dokonale. Ono to totiz nic jineho byt nema. Tramvaj na lokalku, kde nejsou draty. Ze realne nasazeni je planovano jine, za to uz tohle vozidlo, ani jeho otec (konstrukter) ci matka (vyrobce) nemuzou.
03.11.2011 (9:22)  
Nerad bych urazil všechny příznivce tohoto stroje, ale pro mě je to prachobyčejná tramvaj. A pěkně škaredá.
03.11.2011 (8:58)  
JoskaH: kdyby se 843 od začátku navrhovala jako 443, tak by to šlo. Odporníky EDB potřebujeme, nejsme v Německu či Rakousku, kde se drží hesla "Ein Volk, eine Phase" :-) a mají to propojený od Baltu (resp. Nesiderského jezera) k Alpám, takže konzument se najde vždy.

Finrod: finština totéž. Vzpomenete si na nějaké finské příjmení, které nekončí na -nen? :-) (jako jo, třeba Koivu, což je tuším Bříza :-), ale takových je méně a Koivonen neboli Břízička je snad běžnější. Styčného na VR nám dělal pan Sýkorka a ve vedlejším bytě bydlel pan Medvídek, mmch nabručenej jak starej medvěd :-))
02.11.2011 (21:44)  
Já bych nektřil vůbec. Plýtvání... A když, tak krabicákem za 500Kč vybraným pomocí výběrového řízení a financovaným z fondů EU... ;)
02.11.2011 (20:22)  
Na víc asi nezbylo ;-)
Má to nějakej vliv na funkci (rostlináře)?
02.11.2011 (20:07)  
ČD investovali 700 milionu, ale křest probíhal sektem za 95 korun ... To je možné jen v Česku ...
registrovaný uživatel asav 
02.11.2011 (19:40)  
happy: Nejedná. Na Raspenavu zdvojené, potom jedna do Potoka a druhá do Černous/Nového Města. Takt řádně zahuštěn. Posilovat není třeba.
Podle mě bude nutné posílit ranní spoj 6307 (letos 6309) z Černous/B.Potoka do Liberce - příj.7:24 (7:22), kdy kapacita dvou vozů ř.840 je 142 sedadel, ale v současnosti jezdí souprava 843+2x043 s kapacitou 204 sedadel a vlak jezdí plně vytížen.
02.11.2011 (13:58)  
MirekM: To byste se divil. Holandština používá zdrobněliny ještě častěji než čeština - zkuste si někdy poslechnout, jak si v NL lidé objednávají kleintje biertje, pokladní se Vás ptá, jestli chcete bonnetje, atd. atd. Že angličtina nepoužívá zdrobněliny je jedna věc, ale třeba i němčina zdrobněliny používá (koncovka -chen). Co tak vím, tak také švédština nebo islandština.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko